Arh.. Valgets kvale..

00__00__00

Blir kjent med forumet
Jeg har ikke peiling på hvilken vogn, hvilken bilstol..?
Noen med erfaring som kan anbefale?
hjeeelp :P

hilsen ho med mestest panikk tidlig i svangerskapet over ting man sikkert ikke skal ha panikk for :P
*Gud hjelp meg*

velg en vogn og bilstol som kan brukes sammen :) realt om babyen sovner i bilen, så er det bare å plugge bilstolen på understellet:) Vi har citycross, skal ha den nå også. Kjempefornøyd med den, god comfor, god å trille, lett å liten, og fin å se til:) må ha ei stødig å go vogn når man bor på landet:)

Jeg har simovogn.. Har duo varianten. Ville ha en med 4 hjul, stor bag slik at jeg kunne ha lammeullpose oppi etc.... Fikk vinterbarn sist. Den er lett å trille. Jeg er kjempe fornøyd. Har også vendbart håndtak, veldig praktisk når man er ute å går med tanke på sola..

Jeg har også en silver cross vogn som er kjempe flott! Upraktisk og må demonteres for å få plass i bilen, men lekker... Hehe.. Har veldig lyst på simo classic... (Søk på finn.no de lages ikke lenger) men det er vel begrenset hvor mange vogner jeg ska ha... Haha

hva tenker du om vogn da?? Jeg liker ikke 3 hjul, og ville ha stor bag... :-)

velg en vogn og bilstol som kan brukes sammen :) realt om babyen sovner i bilen, så er det bare å plugge bilstolen på understellet:) Vi har citycross, skal ha den nå også. Kjempefornøyd med den, god comfor, god å trille, lett å liten, og fin å se til:) må ha ei stødig å go vogn når man bor på landet:)
Er ikke d litt dumt da de små helst ikke skal ligge i bil stolen for lenge om gangen ?

Maxi cosi cabriofix er jo super enkel og med base :-)

Vogn? Tjaaa... jeg skal ikke ha samme som sist. Denne gang skal jeg ha 4 store hjul. Ikke svingbare. Stor plass under. Stor bag. Høyt håndtak og gjerne lufthjul. Brems på håndtak er gjerne ett pluss. Simo, Brio eller annet merke. Usikker igrunn. Skal iallefall ikke bruke mangen tusen kroner på splitter ny vogn. Tråler finn.no og kjøp og salg grupper på face :-)

Jeg har bestemt meg for vogn og bilstol:)
Bilstol tenker jeg Cybex Aton 2.
barnevogn skal jeg ha en emmaljunga edge duo combi :)

Bilstol blir nok maxi cosi cabriofix. Vogn blir enten simo kombi eller bugaboo buffalo. Jeg elsker simo vognene egentlig. Men bor i andre etasje, så den blir nok for stor og tung. :/

bilstol: maxicosi cabriofix med base og isofix.
vogn: til prinsessen har jeg en Simo duo vogn, kjempefornøyd! Men siden prinsessen bare er 20 mnd når neste baby kommer, må vi ha søskenvogn. Har da kikket endel på bugaboo donkey duo. Syns det er en fordel å kunne velge hvilken vei sportsdelen skal være. Noen ganger kan det være greit å være vendt mot oss, og andre ganger motsatt vei. Eneste "minuset" med bugaboo'en, er at jeg syns bag'en er litt liten. Hvertfall når jeg har simo duo sin bag stående.

Er ikke d litt dumt da de små helst ikke skal ligge i bil stolen for lenge om gangen ?

synes det var greit da vi skulle på butikken, 5min å kjøre + kanskje 30min på handling.. ikke lange tiden.. lot han ikke sitte i timesvis nei.. brukte heller ikke adapteren før han var noen mnd. :) men som sagt, real på småturer:)

Vi har vogn og bilstol fra forrigemann. Tfk joggster twist vogn og er helt suveren. Og maxi cosi bilstol. Vurderer å kjøpe ny bilstol besafe izi sleep hvis den passer i bilen. For blir så fullt i baksetet vårt at jeg tror ikle vi har plass til base denne gangen på babysetet, og føler da at besafe'en står stødigere i bil bare med belte enn maxi cosi'en gjør

Maxi cosi cabriofix har vi fra sist gang, og nå blir det simo duo. Har hatt simo kombi med de to andre, og jeg elsket den, spesielt at man kan løfte bagen inn uten den store hetta på når babyen sover etter en trilletur. Men nå blir der altså duo fordi den er lettere i vekt pga at man ikke har bag på sportsdelen.

image.jpgimage.jpg
Har veldig lyst på denne :) etter mye tråling på nett :P
men bilstol er jeg fremdeles usikker på.. For det er mulig jeg får ny bil før bebis kommer og da får jeg bil med ferdig base i :)

Angående bilstol kommer vi nok til å gå for en som har kommet bra ut i test. Forrige gang hadde vi Brio Primo, fornøyd med den, men den har vi solgt til noen vi kjenner. Litt usikker på om vi vil ha den tilbake. Kunne forresten klikkes på vognunderstellet, brukte det kun en-to ganger tror jeg...

Angående vogn har vi en Simo Duo på loftet, så tenker den blir brukt som bagvogn iallefall. Vurderer en litt lettere sportsvogn da den tid kommer da.

Hadde forresten Brio Sing til førstemann, den vognen fikk jeg virkelig et hat forhold til... Fungerte kun på kjøpesenter og asfalt uten humper, sprekker ol...

Vi skal nok ha britax babysafe plus 2, eller hvadetnåenn het som første babybilstol. Det er et trygt, sikkert og komfortabelt sete for babyen, med 5punkts sele, noe jeg peronlig syns er veldig viktig. Veier lite, lett å ta inn og ut av bil osv. Men viktigste er såklart sikkerheten! Skal ha med beltebase, da vi ikke har isofix i bilen. Hadde besafe izi sleep forrige gang, og det skal jeg aldri mer ha, makan til tungt sete. Det tok vi aldri med ut av bilen.

Vogn har vi emmaljunga city cross med city bag, og mountain buggy urban jungle, usikker på om vi skal ha bag til den også...

Skriver fra iPad :) - Gulljenta født juli 2011 - termin april 2014 :)

Sjekk testene for bilstol og styr unna den nederste halvdelen ;) og eller velger du den du liker best.

Vogn...tenk på hvor og hvordan du vil bruke den? Er det bare en byvogn som ikke skal trilles noe serlig i snø? Skal den trilles en del på brostein (med tanke på hvilke hjul)? Skal babyen sove ute i den om vintern?

Her får vi forhåpentlig vis bilstolen vår tilbake (som er på utlån).

Vogn er jeg litt mer usikker på om vi får i retur. Jeg solgte den til søstra mi for snart ett år siden, for vi hadde egentlig bestemt oss for å ikke få flere barn.;)

Men jeg vil ha en god og robust vogn, gjerne kjøpe simoen tilbake, men hvis ikke blir det noe lignende på bruktmarkedet.

Vi har britax baby safe SHR II fra snuppa, og kommer til å bruke det igjen. Hun brukte det bare 6 mndr fordi hun er så lang i ryggen, så det er pent brukt.

Vogna vi har er ei emmaljunga city cross med city bag. Elsker vogna fordi den er så lett men samtidig robust. Her er mye snø om vinteren, og den fungerer fint på det føret :) mest sannsynli blir vel den sovevogn i bhg fra aug -14 når snuppa får plass.

Vi må ha ei søskenvogn, og kommer til å velge enten bugaboo donkey eller emmaljunga spider double (eller hva det var den het). Det er viktig for oss at sittedelene kan snus begge veier.

Som trille/ekstravogn, har vi bugaboo bee. Den er grei på kjøpesenter og asfalt, men kunne aldri hatt den som hovedvogn selv om man kan legge ryggen helt ned og kjøpe bag man legger opp i setet. Den er ikke lun nok om vinteren, og små hjul som er håpløse på snø og i ulendt terreng.

Dere må bare finne ut hvilke vogner dere liker, og tenke gjennom hvor dere kommer til å bruke den, hvilke hjul dere helst vil ha, om dere vil ha 3 eller 4 hjul, hvor god plass dere har i bilen evt om den er grei å få med seg på buss, om dere trenger stor plass under, utseende teller jo litt for de fleste, hvor stor bagen er er lurt å tenke gjennom. Vi måtte bytte etter 5 mndr pga lang baby men kunne godt tenkt meg å bruke bagen ut vinteren til hun var 8 mndr, så se litt på hvor store og lange dere selv var som baby.

Det er mange bra vogner der ute i vognjungelen :)

Jeg har hatt Mountain Buggy med begge mine, og kommer til å fortsette med det. Jeg kunne aldri tenkt meg en firehjuling, de er så store og kjipe og trille!

Sete blir nok Maxi Cosi eller Cybex, med base (anbefaler virkelig å kjøpe med base, dette gjøre livet lettere å leve ;) ) De har god plass til babyen og er lette og bære.

Back
Topp