Får dere/forventer dere gave fra mannen?

Bruker52cb

Attpåklatt
Det her er vårt tredje barn. Jeg har aldri tenkt på at man skulle får noe spesielt, før noen av mine litt fine venninner fikk diverse lekre barselgaver av mannen da de begynte å produsere barn noen år etter oss ;) Mer som et krav enn en overraskelse... Er dere vant med gaver (smykker ol) etter fødsel?

Jeg har bursdag, termin og bryllupsdag i løpet av fire dager. Dette svangerskapet har vært langt fra planlagt, og jeg har strevd psykisk underveis. Jeg har sagt at jeg ønsker meg en samlegave, en klokke, smykke el som er en llten anerkjennelse for de tre barna min kropp har båret frem på godt og vondt. Samtidig synes jeg jo egentlig at far fortjener noe fint fra meg. Gir dere noe til far?

Nei. Aldri fått noe og fikk ikke noe denne gangen heller:) vi fikk jo baby!!

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt August 2013

Jeg kjøpte bare en kaffekopp som det sto pappa på, og en liten tekst! Bare for å gi han litt oppnerksomhet:)

Fikk en stor og fin blomster bukett og sjokolade :) Ble kjempe glad for det, men hadde aldri forventet smykker osv..

Verdens beste gull kom 5 august <3

Har ikke fått noe, sa rett ut at jeg håpet han fant på noe fint til meg for at jeg hadde båret fram en baby til oss, mn har ikke fått noe.. Han er ikke noe gavemenneske;) kjøpte ei ny veteranboble ei uke etter fødselen da ;P haha! Å laga middag hele den første uka vi var hjemme :)

Med de to eldste hadde han fått beskjed av kolleger at bling var tingen når noen hadde født. Med eldste fikk jeg diamantøreringer med perle og smykke med diamant og perle (var min 25-årsdag, så fikk litt ekstra;-)), med mellomste fikk je ringen til samme settet.

Denne gang fikk jeg en suuuper gave: gavekort på aquarama spa- som vi skal bruke sammen på en duobehandling og deilige timer i våtspaet når Olivia er stor nok til at en av bestemødrene kan passe barna:-) første date etter et langt, tungt svangerskap, fødsel og en slitsom førstetid med 3 barn. Belønning og "gulrot" for oss begge. Fantastisk!! Fikk en super, svindyr dagkrem også, han vet huden min ikke tåler amming, så det var perfekt!

Har aldri forventet noen gave og heller ikke fått noen, ikke han heller, babyen er gave nok <3

Ikke fått noen gave, og heller ikke gitt han gave. Må vel innrømme at det hadde vært hyggelig med en liten oppmerksomhet, men visste vel at der ikke kom til å skje. Fikk mye oster, of spekemat i kjøleskapet når vi kom hjem da.

Synes det blir litt tullete å si at "baby er gave nok"... Det mener nok alle sammen :) Selvfølgelig er Babyen alt en ønsker seg og behøver! Grunnen til at jeg selv forventer en gave er fordi jeg kjenner mannen min og vet at han gjerne gir meg en oppmerksomhet ved store anledninger, og fødsel er nok en av dem!

Venter ei lita jente den 27. August

Synes det blir litt tullete å si at "baby er gave nok"... Det mener nok alle sammen :) Selvfølgelig er Babyen alt en ønsker seg og behøver! Grunnen til at jeg selv forventer en gave er fordi jeg kjenner mannen min og vet at han gjerne gir meg en oppmerksomhet ved store anledninger, og fødsel er nok en av dem!

Selvfølgelig synes alle at babyen er en gave, men for meg blir det ikke naturlig å forvente noen gave utover det derfor sier jeg at babyen er gave nok, han har stått på like mye for denne babyen som meg så synes ikke jeg fortjener noe mer enn han heller, jeg har vært så dårlig i store deler av svangerskapet så han har måtte tatt alt her hjemme både av husstell og med guttene. Men alle har selvsagt individuelle forventninger og jeg mener selvsagt ikke at dere som forventer gave ser på babyen som mindre gave enn meg som ikke forventer noe, allikevel synes jeg at jeg kan få skrive at jeg synes babyen er gave nok uten å være tullete :P

Jeg forventer ikke...men får jeg er det supert!
En annen ting jeg har prøvd åhuske selv om venninner har født er å også kjøpe noe til mammaen! Hyggelig med noe nytt for en som kanskje føler seg sliten og ikke spesielt fresh!

En annen ting jeg har prøvd åhuske selv om venninner har født er å også kjøpe noe til mammaen! Hyggelig med noe nytt for en som kanskje føler seg sliten og ikke spesielt fresh!

Det synes jeg var en god og hyggelig ide! Flere av mine venninner venter så en liten oppmerksomhet til mor skal absolutt med :)

Forslag til hva jeg kan legge med til mor, selv fikk jeg en god krem og like sokker til meg og lillesnupp av en venninne, hun venter nå om litt selv også så tenker at jeg må prøve å finne noe til henne jeg også :) Til babyen håper jeg å rekke å få strikket noe :)

Forslag til hva jeg kan legge med til mor, selv fikk jeg en god krem og like sokker til meg og lillesnupp av en venninne, hun venter nå om litt selv også så tenker at jeg må prøve å finne noe til henne jeg også :) Til babyen håper jeg å rekke å få strikket noe :)

Noen forslag kan være: er ekstra god body lotion, dusjsåpe, ett fint skjerf , mammabok, et stilig armbånd, gavekort hos hudpleier ... Litt sånn som man kanskje ikke kjøpervtil seg selv en som er deilig å få?

Dette var interessant å høre om ;) jeg har aldri forventet noen fysiske gaver fra mannen min i anledning fødsel. Men har mange ganger tenkt at han burde få en gave fra meg ;) de 2 første gangene var jeg i litt bedre form.Mens denne gangen(6.august) var jeg dårlig både under svangerskapet og er det enda Pga keisersnitt. Så han har jammen stått for mye her hjemme. Jeg har ik lov til å gjøre diverse husarbeid på 6 uker. Ikke kan jeg bære bilstom eller vogn. Så han er hjemme og hjelper med de 3 barna og husarbeid;) for meg er det gave nok ;)
syns dessuten hAn har vert så flink at HAN burde få en gave.
Det skal også sies at jeg fikk en overraskelse av mann og barn da jeg kom hjem med vesla fra klinikken. De hadde laget noe godt fra en oppskriftsbok som vi spiste da jeg kom hjem. Det var en veldig spesiell gave for løgn siden den var hjemmelaget ;)

Back
Topp