Passer du på koffeininntaket?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kjersti
  • Opprettet Opprettet
Øhm, nei.... :smiley-angelic006 Har hyperemesis, og cola er ein av dei få tinga eg ikkje spyr av

Te og cola drikker jeg ikke, så det er ikke noe problem. Kaffe klarer jeg endelig å drikke igjen, men det holder med en, maks 2 kopper i løpet av en dag :) mange dager blir det ingenting :)

Tenker ikke så mye på det, men drikker veldig lite kaffe og te uansett. Drikker litt cola da, for det hjelper litt på hodepine.
Jeg har pleid å drikke mye energidrikker, men det har jeg holdt meg helt unna mens jeg er gravid :)

Drikker to kopper kaffe om dagen :) (som oftest bare en) brus drikker jeg svært sjeldent, blir aldri til at jeg kjøper det selv, men er jeg er selskap tar jeg meg et glass eller tre uten dårlig samvittighet!!

Jeg drikker te en gang i blandt denne ganga. I forrige sv.skap drakk jeg ikke noe te eller kaffe.

Etter jeg ble gravid tåler jeg dårlig koffein. Får fort litt koffeinsjokk på en måte. Som om kroppen min gir meg streng beskjed om å holde meg borte.

Nå drikker jeg en halv kopp i spesielle anledninger. Jeg savner morgenkaffen. Spesielt før trening.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Kaffe har jeg aldri likt, så det er liksom ikke noe problem. Te har jeg (dessverre) ikke lyst på for tiden, er vanligvis ganske glad i te. Cola drikker jeg når jeg har lyst på, det hender det roer kvalmen litt. Blir på ingen måte "mye", så jeg er ikke over den grensen på 1 liter om dagen (eller hva det nå enn er), men det går av seg selv, uten at jeg tenker noe særlig over det.

Kaffe har jeg ikke hatt lyst på siden jeg blei gravid.. Savner morgenkaffen! Men drikker litt cola hver dag, for å holde hodepinen borte... Men langt under anbefalt grense :)

Drikker ikke brus.
Drikker kanskje 4 kopper kaffe i uka

Drikker ca 1-2 små kopper kaffe daglig. Brenner og kverner den selv, så den er fersk og proppfull av antioksidanter - så helt usunt er det ikke:) null brus, kun koffeinfri te, kun egenpresset juice og masse vann:)
veldig greit å kunne få i seg mye bra næring gjennom drikke, når matlysten er fraværende..

• Liker
Reactions: H27
Drikker mye pukka te. Favoritten om dagen er tree ginger, relax og happy teen.

Drikker ikke så mye te eller kaffe lengre, har ikke så veldig lyst på sånt. Og brusen har da også blitt kuttet ned på. Men er ikke sånn at jeg går rundt å tenker på hvor mye jeg bør og ikke bør drikke.

Prøver å være så flink som mulig, og blir hele tiden minnet på av samboern min om dette.. Men merker selv at jeg har begrenset meg, etter ultralyden hvor vi fikk se den lille sprelle inne i magen!

Drikker 1-2 kopper kaffe eller te til dagen. Brus drikker jeg så og si aldri, eventuelt bare et glass en helg hvis det frister voldsomt ;)

Back
Topp