fly i uke 6

Aldri hørt at det er noe problem? Har flydd da jeg var 8 uker og nærmere 20. Det er vel litt ulike regler fra land til land hvor sent man kan fly, men da snakker vi slutten av 2 eller over i 3. trimester (tror jeg)
Men er det noe spesielt du tenkte på, om du har høyrisikosvangerskap og slikt så vet jeg ikke!:)

Det er ingen problem å fly så tidlig i svangerskapet. Problemene med flyvning kommer når du er 36 uker (tror jeg det er )

Leste litt på lommelegen, og til min overraskelse stod det at det var "farligst" mellom uke 8 og 14 i svangerskapet og tryggest i 2. trimester...Dette er ikke noe jeg skriver for å skremme! var bare noe jeg aldri hadde hørt. Selv fløy jeg i den perioden... Men nå er jo du enda kortere på vei og skal fly en bitteliten tur så det går helt sikkert heelt fint!!! :) Det var jo også snakk om risikosvangerskap.

http://www.lommelegen.no/legesvar/flyreise-i-graviditet

uff håper ikke det er dårlig gjort av meg å svare slikt, jeg bare tenkte at det kan være kjekt å vite hva som anbefales...
Hadde helt klart tatt den flyturen selv som du skal i morgen!:)
det stod jo øverst: "Generelt er det ikke er farlig å fly for en frisk gravid kvinne."

Jeg kjørte fly da jeg var så kort på vei, med begge de to eldste mine :)

Visste ikke at det var noen fare forbundet med det. Så lenge man er frisk og ikke i noen risikogruppe, så tror jeg ikke det er noen fare.
Flyselskapene har en grense for hvor sent man kan fly.

God tur vAskepott! :) Håper ikke jeg lagde mer trøbbel med innlegget..
Har heller aldri selv trodd det var noe problem før på slutten og tatt fly helt bekymringsløst selv tidlig altså:)
men en venninne ble strandet på Mallorca fordi hun ikke kunne dokumentere at hun var så og så langt på vei..;) Hun hadde stoor mage.

Back
Topp