Når syns dere det er greit å gi barna mobil?

Femme Fatale

Elsker forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Når og hvorfor.hvordan løser dere det med skole osv.

♡♥mor til to♥♡

Nå er junior i huset bare 4 år da, men når han begynner på skolen og som 7 åring skal være hjemme alene en halvtime eller så, så vil jeg nok kjøpe en enkel mobiltelefon til han så han kan nå oss og vi han, men han vil ikke få ta den med seg på skolen. Men når han er ute med venner ser jeg gjerne at han har den så vi kan holde kontakt om det skulle være noe =) (Vi har jo ikke hustelefon i våre dager så.. :p )

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Vi kommer nok til å kjøpe en enkel telefon når storebror begynner på skolen. Som MÅ være avslått på skolen, men som kan brukes i krisesituasjoner, eller hvis han vil være med noen hjem ol.

Ved skolestart.

Wow!! Jeg har en jente som begynte på skolen Igår:):) og det blir uaktuelt med mobil til et lite barn. Vi håper på å bikke 10 år, men vanskelig å si så klart. Men de får jo ikke lov å ha med seg mobil på skolen Likevel.

Når de har behov for å kunne ringe foreldrene. Feks når de begynner å være alene hjemme mer enn en liten stund.

Gutten min får mobil i dag, men den skal kun brukes når han og jeg er ute sammen. Jeg har en sykdom som gjør at det KAN skje ting og da må han kunne kontakte enten ambulanse eller familie for å få hjelp. Han hadde ikke fått mobil foreløpig dersom situasjonen min hadde vært en annen. De får uansett ikke ha mobil med seg på skolen. Den må i såfall leveres kontaktlærer på morgenen og være helt avslått.

Oi! Må si jeg er overrasket over at så mange kjøper 6-åringer mobiltelefon! Hvorfor så tidlig?

Oi! Må si jeg er overrasket over at så mange kjøper 6-åringer mobiltelefon! Hvorfor så tidlig?
Mange i dagens samfunn har ikke hustelefon lenger, og når 6/7 åringen er alene hjemme så er det nødvendig å kunne ha kontakt. :)

Mange i dagens samfunn har ikke hustelefon lenger, og når 6/7 åringen er alene hjemme så er det nødvendig å kunne ha kontakt. :)

Joda, det er jo et poeng. Men er 6-7-åringer alene hjemme da? Og er det sånn at de har mobiler som de får ha hele tiden eller bare når de er alene hjemme, eller ute og leker?

Mange 6/7 åringer er alene en halvtime eller så i ny og ned, etter skolen etc. Men de jeg kjenner får bare ha mobilen i situasjoner hvor det er nødvendig, som ved utelek eller hjemme alene, ikke ellers =) Junior her vil ikke få ha mobilen hele tiden når han får ihvertfall, kun når det er nødvendig ;)

Blitt altfor mye teknologi oppi småbarn syns jeg, mobiler, DS, nettbrett og whatnot. Barn skal LEKE, bruke fantasien, ikke sitte klistra til en skjerm døgnet rundt ;)

Jeg synes nå det er tidlig å være alene hjemme som 6-7 år. Skjønner godt behovet for mobil da.

Her har vi heller godt på modenhet, ingen alder. Har en som fikk når han var 9 år, han skjønte at det går ikke an å tulleringe osv, en annen var 11 år, so her i huset er det det som teller:) Har heldigvis hatt arbeidstid som følger barnas skolegang:)

Kommer til å kjøpe mobil når hun begynner på skole . Dette vil være en mobil som kun skal være hjemme og brukes når hun er hjemme alene, slik at vi kan holde kontakten og hun kan ringe hvis det skulle skje noe. Vi har ikke hustlf slik som jeg hadde den gangen jeg var liten :-)

Stortsett vil jeg si ved skolestart, men ser man behovet før ser jeg ikke noe galt i det da. Guttungen her fikk ved skolestart:) Han er 10år nå....Første han fikk var veldig enkel...nå har han en litt mer fancy samsung:)

Egen mobiltelefon får de ikke før de har bikket 10 år i alle fall. Men vi har kjøpt en helt enkel telefon som vi har liggende hjemme som kan brukes dersom 2. klassingen vår har behov for å nå oss de få gangene han er hjemme alene. Dette er en mobil som skal ligge på sin vante plass hjemme og som kun har telefonnumrene til oss foreldre, besteforeldrene og relevante tanter og onkler på telefonlista. Den vil med andre ord fungere som en hustelefon.

Min fikk mobil da han var 8 år, og siden jeg og far ikke er sammen har vi fri familie så han kan ringe gratis om det er noe når han er hos den andre :) Han har den med seg på skolen men den er avslått og han bruker den for å gi beskjeder om at han blir med noen hjem eller er ute og leker.

Egen mobiltelefon får de ikke før de har bikket 10 år i alle fall. Men vi har kjøpt en helt enkel telefon som vi har liggende hjemme som kan brukes dersom 2. klassingen vår har behov for å nå oss de få gangene han er hjemme alene. Dette er en mobil som skal ligge på sin vante plass hjemme og som kun har telefonnumrene til oss foreldre, besteforeldrene og relevante tanter og onkler på telefonlista. Den vil med andre ord fungere som en hustelefon.
Noe sånt tenker jeg også når mine kommer i skolealder.

Back
Topp