Forstoppelse

FerskMamma

Forelsket i forumet
Ligger her å gråter og synes synd på megselv pga 5 dager m forstoppelse og følelse av mat & baby opp i halsen. Klarer ikke ligge eller sitte i samme stilling mer enn 5mins pga vansker m å få puste. Småraper konstant og smågulper. Drit lei av denne fordøyelsen og ubehaget. Vil bare få baby ut NÅ, og magen min tilbake :p noen fler som er plaget masse m forstoppelse? Noen tips til å få igang magen?

Termin 26. August 2013

Høres ikke godt ut! Er nok helt motsatt her så har ikke mye tips å gi annet enn det som er vanlig for forståelse som tranbærjus?

Venter ei lita jente den 27. August

Er ikke plaget selv, men svisker, biola, linfrø, duphalac er i hvertfall noe du kan prøve, hold deg unna f.eks banan da det gir hardere mage, blåbær kan virke begge veier så vet ikke om det er anbefalt å spise eller holde seg unna.
Hvis det vedvarer ville jeg ha tatt kontakt med lege/jm og hørt om miniklyx/klyster, dette kan vel være med å fremprovosere rier så ville ikke brukt det uten å snakket med lege/jm først i hvertfall.

Takk for råd! Skal kjøpe inn hva dere anbefaler imorgen og satse på at naturen går sin gang :-)

Termin 26. August 2013

....Og drikke MYE vann! I tillegg til de andre tipsene. Håper det ordner seg fort for deg!

Håper det ordner seg, masse god bedring :)

Eg gleder meg og te detta svangerskapet er ferdig og kan få fordøyelsen min tebake igjen.. Her har ef dessverre ikke funnet noe vidunderkur mot forstoppelsen.. Her drikker eg MYE vann, spiser varriert og de siste ukene klart å holde meg i mosjon.. Men ingenting hjelper! 4-6 dagar for kver gang eg er på do er visst heilt normalt for meg dissa 7-8 mnd ;)

Uff skjønner deg godt!:( Mye vann og duphalac! Fåes kjøpt på apoteket, jeg tar det hver dag! Er ikke avføringsmiddel på samme måte som klyx, men er lakserende middel som mykner opp tarminnholdet så det ikke blir hardt:) er ikke farlig og kan taes flere ganger om dagen, selv om en gang sikkert er nok:) holder gangen i avføringen, men må drikkes mye vann til:)

Jeg tar magnesiumtabletter mot krampe i leggene, og de har den hyggelige bivirkningen at de gir litt løsere mage. Er på do hver dag. Tablettene fås kjøpt reseptfritt på apoteket. Venninna mi fikk det som tips av jordmor da hun var gravid og forstoppet. Må selvfølgelig ikke ta mer enn maks angitt dosering på pakken.

Uff skjønner deg godt!:( Mye vann og duphalac! Fåes kjøpt på apoteket, jeg tar det hver dag! Er ikke avføringsmiddel på samme måte som klyx, men er lakserende middel som mykner opp tarminnholdet så det ikke blir hardt:) er ikke farlig og kan taes flere ganger om dagen, selv om en gang sikkert er nok:) holder gangen i avføringen, men må drikkes mye vann til:)
Slang neg på dette tipset, og får levert dulcolax(?) på døren om få strakser av min søster :-D krysser fingrene for at jeg føler meg 5kg lettere snaart :-p

Termin 26. August 2013

Plagdes fælt under graviditeten jeg også.. Fant dessverre ingen mirakelkur, syntes lindre fungerte en stund, men alt gikk fort over.. Kiwi fungerer også, men fikk halsbrann:/ sånn dulcolax (elrno) er jo lukt og smakløst, så det blir sikkert gull:) var så happyhorse når jeg begynte å drite på barselhotellet :D er bare såååå innmari godt å ha normal avføring ;P

Slang neg på dette tipset, og får levert dulcolax(?) på døren om få strakser av min søster :-D krysser fingrene for at jeg føler meg 5kg lettere snaart :-p

Termin 26. August 2013
Så bra! Håper det ordner seg!:) (såg forresten etter en stund at jeg hadde skrevet på feil forum *snik*, men godt det var til hjelp da!:P)

Back
Topp