kjenner du livmoren din?

mrs.M

Glad i forumet
Jeg er nå straks 10 uker og bekymrer meg for at jeg ikke kjenner noenting. Ligger helt flatt og trykker så langt inn og ned jeg kan, men bare mykt...og blir jo bekymra kår jeg leser om andre som er kortere enn meg som kjenner den allerede. Er andregangs. Andre som ikke kjenner den?

E 9 uker og kjenne heller ikke den, mn så ane æ ikke korsn dn ska kjennes ut heller..

<3 Gutt født okt.2012, ny baby på vei m termin 20.mars! <3

Det er vel først i uke 12 livmoren kommer over bekkenet/skambenet? Jeg er andregangs i uke 11 og kjente livmoren såvidt i forrige uke, men jeg syns det var lettere å kjenne den når jeg sto. Livmoren kjennes ut som noe litt hardt og ruglete, ikke så hardt som bein, men hardere enn det myke under navelen.

* venter nr to i mars *

Jeg kjente ikke livmoren selv før i uke 13-14 de to forrige gangene, selv om den jo var kommet opp over skambenet (skjer i uke 12). Den måtte liksom komme skikkelig opp før jeg kunne kjenne at det virkelig var den på en måte? Synes det er vanskelig å kjenne hva som er hva inni der :P

Var på ul igår, og legen kjente på magen og sa at Det kjentes bra ut.. Ikke vet jeg om han kunne kjenne livmor eller ikke :P jeg tør ikke å kjenne etter selv, for jeg er redd jeg skal mose/ødelegge noe...haha.

Er uke 10+2 og kjenner livmora rett over skambeinet. Nå er det bare litt over 9 mnd siden jeg fødte sist, med keisersnitt, så det kan jo være derfor den har kommet så langt opp. Forrige gang tror ikke jeg kjente den selv før i uke 13-14, men da visste jeg heller ikke hvordan den kjentes ut.

Jeg er skikkelig dårlig på å kjenne den, om jeg har kynner så klarer keg det, ellers har jeg ikke sjans...

Godt det ikke bare er meg da dere!!;-) syns jeg leser om så mange som kjenner den tidlig. ;-)

Er uke 10+2 og kjenner livmora rett over skambeinet. Nå er det bare litt over 9 mnd siden jeg fødte sist, med keisersnitt, så det kan jo være derfor den har kommet så langt opp. Forrige gang tror ikke jeg kjente den selv før i uke 13-14, men da visste jeg heller ikke hvordan den kjentes ut.
Ser vi får ca samme mellomrom mellom babyan:) e d din nr 2 du vente eller?

<3 Gutt født okt.2012, ny baby på vei m termin 20.mars! <3

Hmmm. Trodde jeg svarte på denne ... Men den kommer ikke opp?
Jeg er hvertfall 10+1 og kjenner den ikke. Og jeg var på UL i dag og så at alt var bra :) er andregangs.

Jeg kjenner min om jeg legger meg på siden og kjenner, Haha! Vet ikke hvorfor :')

Hmmm. Trodde jeg svarte på denne ... Men den kommer ikke opp?
Jeg er hvertfall 10+1 og kjenner den ikke. Og jeg var på UL i dag og så at alt var bra :) er andregangs.

Skjedde med meg og, posten min ble borte, skjedde i flere tråder, merkelig.

Jeg kjenner den ganske tydelig, spesielt når den strammer seg, har tydelig mage allerede, sånn var det sist og. Men det er jo så individuelt når magen kommer/kan merkes :)

Ja, kommer vel an på kroppen..hvor lang man er i magen f.eks... får prøve å ikke bekymre meg, men det er lettere sagt enn gjort!;-)

Ja, kommer vel an på kroppen..hvor lang man er i magen f.eks... får prøve å ikke bekymre meg, men det er lettere sagt enn gjort!;-)
Det er nok kjempe individuelt, har du fått barn før da? Isåfall kan det sikkert ha noe og si, og om det er lenge siden :)

Ja, jeg fikk et barn for tre år siden:)
Med første jeg fikk kjente jeg den ikke før etter 12 uker! Men denne gangen kjente jeg det mye før, det er bare 1 år siden jeg fødte sist, så det kan jo være derfor! Men jeg tviler på at det er noen indikasjon på om det "går bra" eller ikke, så tidlig :)

Back
Topp