Gravid?

• Trådstarter Trådstarter Lunasea
  • Opprettet Opprettet
L

Lunasea

Guest
(har ikke norskt tastatur saa det blir paa gammelmaaten)

Jeg sluttet paa minipillen for ca 2 uker siden fordi jeg ville ha en pause fra alt hormontullet, og fikk en helt normal mens like etter(dette var i slutten av brettet). Jeg og kjaeresten har hatt sex et par ganger etter det uten noen beskyttelse, men han har aldri kommet skikkelig. Men en av gangene for ca en uke siden sa han at han kjente at han kom "litt", gaar det an? Og paa toppen av alt skjedde dette midt under EL(jeg merker det godt paa kroppen naar jeg har den) og naa har jeg mensmurringer foer tiden(bare 2 uker siden jeg hadde mens jo!) og luktesans som en sporhund(jeg kan gaa fra ett rom til ett annet og merke 5 forskjellige lukter paa den tiden. Dette gjoer jeg saa visst ikke til vanlig!) Dessuten tisser jeg ofte, uten aa egentlig ha drukket saa mye. Kan det vaere en sjanse for at jeg er gravid? Jeg er 23 aar, og dette er ikke planlagt.
Er det flere her som har blitt gravide ved aa "hoppe av i svingen"?

Det kan godt hende du har blitt gravid da ja.. Skal ikke mye til hvis han har kommet inni deg.. Spiller ingen rolle om det er bar litt eller mye.. Syns du skal ta en test jeg for å være sikker :)

Dette var de første symptomene på min graviditet. Luktet ALT rundt meg! Tisset hele tiden, og trodde at mensen skulle komme hver eneste dag, men det gjorde den ikke :)

Vel, du kan jo bare ta en graviditets test å få sjekket det. Mange ganger så får man "liksom-gravid-symptomer", som f.eks å begynne å være kvalm om morningen pga man er redd for å bli gravid. Så lettest å finne ut hva du lurer på er å ta en test :-) Jeg har ikke hatt en eneste symptom i hele graviditeten min, er nå 28 uker :-) Merket ikke at jeg var gravid før jeg ikke fikk mensen til tida jeg pleier ;-)

Tusen takk for svar! Det med luktesansen gjorde meg virkelig mistenksom. Men jeg skal gjoere som foreslaatt og ta en test om ikke mens kommer. Selv om dette ikke er planlagt, har jeg oensket aa bli gravid, bare kanskje ikke slik?

Tusen takk for svar! Det med luktesansen gjorde meg virkelig mistenksom. Men jeg skal gjoere som foreslaatt og ta en test om ikke mens kommer. Selv om dette ikke er planlagt, har jeg oensket aa bli gravid, bare kanskje ikke slik?
Hvis d vise sæ at du e gravid, slipp du jo unna mye prøverstyr og usikkerhet:) Oppdater gjerne når du har fått testa! Lykke til!

<3 Gutt født okt.2012, ny baby på vei m termin 20.mars! <3

Å slutte på hormonell prevensjon kan gi mange endringer som kan tolkes som gravidesymptomer.

Uansett er det svært lite sannsynlig at du har symptomer så tildlig. Det er 2 uker siden mensen? Dvs at du har ca nettopp hatt el. Et befruktet egg fester seg i livmoren ca en uke etter el og gravidehormoner begynner ikke å produseres før da og bruker noen dager på å stige nok til at det vil påvirke deg noe særlig.

Ja det går an å "komme litt". Selv om mannen ikke kommer så slipper han ut "glidemiddel" og dette kan inneholde noen få sædceller så dette er ikke en sikker måte å ha sex på.

Uansett er det svært lite sannsynlig at du har symptomer så tildlig. Det er 2 uker siden mensen? Dvs at du har ca nettopp hatt el.
Jeg har sjekket noeye gjennom menskalenderen min og jeg merket tydelig EL den 6.Aug. jeg tenker at kanskje har det at jeg sluttet paa minipillen gjort noe med El syklusen? Ifoelge kalenderen hadde jeg da EL ca noeyaktig en uke etter siste mens dag, den varte I "bare" 5 dager denne gangen (normalt er 7 dager )

Jeg faar vente og se om tanta kommer! Foeler at dette er litt vel spennende, hehe.

Back
Topp