Flere som har en baby som ikke sover??

Jentemamma'n!

Gift med forumet
jentene i juni13
Julikulene 2020
Marsboerne 2023
For ca 3 uker siden begynte snuppa å sove enda mindre enn det ho gjorde... før sov ho 12-14 timer i døgnet.. noe jeg syns var lite da også. Ho hadde jo dager hvor ho sov mer også.. Men nå er det kun noen få timer på natta. Får ho endelig til å sove i 23 tiden og mater et par ganger før ho ikke vil sove mer i 6-7 tiden. Og da sover ho ikke mer før kl 23 igjen..
Har prøvd aaalt. Og dette resulterer jo i en overtrøtt frøken som er sint store deler av dagen. Prøvd alle triks. Nå hjelper det ikke engang å kjøre bil. Sovner heller ikke på trilletur... Har planer om å prøve kiropraktor på mandag for å se om han kan finne noen feil. For noe må det jo være?? En baby trenger jo mer søvn enn det her?
 
Sover ikke hele dagen før kl elleve igjen? Det var lite. Sikkert lurt å sjekke opp ja, kan være noe som plager henne. Tipper hun ikke er superblid hele denne våkentiden..min sovner i vogn og i bilstol, det er jo mest vanlig, rart at din ikke sovner der engang.
 
Hun har minilurer på 5-10 minutter 3-4 ganger på dagen. Men ho faller jo ikke i dyp søvn i det hele tatt. Ho ligger jo og smiler og ler med øynene åpne disse minuttene så jeg vil ikke kalle det å sove... hehe. Ho gråter ikke mye, men klager.. og det er jo ikke rart. Nå har ho endelig sovnet her (enn sålenge). Så da skal jeg forte meg å sovne!
 
Min sover fra 23 til 2, kaver til 4, får mat til 5, våkner 7.30. Da er det stort sett 0 søvn fr til rundt tolv. Da må jeg kjøre bil eller trille. Stopper vogna eller bilen våkner han. Så sier seg selv at jeg ikke kjører/går rundt i flere timer hver dag. Ellers sovner han noen ganger på brystet, da må han klappes rytmisk på rumpa.. Så ergo, kanskje til sammen 3 timer på dagtid. Kanskje ti timer pr døgn. Her er det masse låsninger i hele ruggsøylen. Har hatt to behandlinger, men ikke sett noe bedring søvnmessig. Mye luftsmerter som han våkner av.

Lykke til med behandling!

-=[herq]=-
 
Har du prøvd bæresjal eller annet bære utstyr? Jeg ville nok tatt turen til en kirppopraktor eller manuellterapeut for hun trenger jo mye mer søvn enn det hun får.
 
Skulle til å foreslå bæretøy jeg også. Min sover dårlig både i bil og vogn, men i sjalet sover hun som en engel. Jo mer overtrøtte disse små blir, jo vanskeligere er det å få dem til å sove...
 
Snuppa her sover fra 23:00 til 06:00 så fra 07:00 til 11:00. Det er alt. Ellers helt våken resten av dagen/kvelden. Har vært sånn siden 3ukers alder. Hun kan til nød sove en halvtime i vogna om dagen:))
 
Har du prøvd bæresjal eller annet bære utstyr? Jeg ville nok tatt turen til en kirppopraktor eller manuellterapeut for hun trenger jo mye mer søvn enn det hun får.


Ja, men jeg har bare babybjørn sin. Ho sovner faktisk i den men vil jo ikke ha ho oppi den for lenge. Får kjøpe meg et ordentlig bæresjal :)
 
Støtter deg i tanken om kiropraktor! Gutten min var på akkurat samme måte på dagtid, men sov heldigvis gjennom natta. Etter tre runder hos kiropraktor hvor det ble funnet kraftige låsninger, sov gutten ordentlige lurer på dagtid for første gang igjen i går.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
 
Min er mye våken og har mest fem-ti minutter soveperioder før rundt 17. Da kan han sove 2-3t.


<3 Liam 050310 <3 Linus 180613 Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Alt gikk så meget bra de tre første ukene..og jeg tenkte at jeg endelig hadde fått en sove baby. Storebror sov gj.snitt 8 t i døgnet de først mnd. Men så snudde alt seg og nå sover ikke hun mer enn 12 t ca i døgnet..det er jo ikke krise men guuud så sliten man blir. Hun sovner aldri alene, og hylgriner når hun blir trøtt, finner ikke roen selv. Har prøvd de fleste triks i boka føler jeg, men virker som hun må hyle litt før hun sovner..utrolig frustrerende. Og sånn ellers så sover hun bare i fang eller på brystet mitt. Natt og dag..må ærlig innrømme at jeg gleder meg litt til søvnen kommer på plass om noen mnd..for nå er jeg sliiiiiten. . Kiropraktor og homøopat er prøvd uten resultat. .

Så all sympati til de som ikke sover!
 
Hei! Ser at dette innlegget er gammelt, men spør uansett jeg. Hvordan gikk det? Fant du ut hva som var problemet, og begynte hun å sove dyp søvn? Du skjønner, jeg har en på 8 uker som har grått helt siden han kom til.. Definitivt vondt i magen. Men de 5-6 første ukene så sov han dyp søvn når vi fikk han til å sovne, men plutselig så slutten han med det. Sovner lett søvn, men våkner bare opp igjen før han kommer i dyp søvn.. Irriterende da vi har et barn til, og det er vanskelig å bestemme henne om å være stille også..
Synes bare det hørtes litt likt ut som med din unge, så måtte bare høre.

For ca 3 uker siden begynte snuppa å sove enda mindre enn det ho gjorde... før sov ho 12-14 timer i døgnet.. noe jeg syns var lite da også. Ho hadde jo dager hvor ho sov mer også.. Men nå er det kun noen få timer på natta. Får ho endelig til å sove i 23 tiden og mater et par ganger før ho ikke vil sove mer i 6-7 tiden. Og da sover ho ikke mer før kl 23 igjen..
Har prøvd aaalt. Og dette resulterer jo i en overtrøtt frøken som er sint store deler av dagen. Prøvd alle triks. Nå hjelper det ikke engang å kjøre bil. Sovner heller ikke på trilletur... Har planer om å prøve kiropraktor på mandag for å se om han kan finne noen feil. For noe må det jo være?? En baby trenger jo mer søvn enn det her?
 
Back
Topp