Rastløse bein/leggkramper!

hebbelille

Betatt av forumet
Er dette noe man kan plages med hele svangerskapet eller er det mest i begynnelsen?? Jeg plaages! Gjør nesten vondt og er veldig plagsomt. Har tatt magnesium i et par uker, drikker bra med melk og forsøker å få i meg banan.

Hjelp, tips, kjerringråd? ?

app! Venter nr 3 :) 15.02

Knyt en tråd rundt leggen, helst i ull og rød ;) Fungerer ganske bra :)
Jeg var plaget med dette gjennom hele svangerskapet!:(

Knyt en tråd rundt leggen, helst i ull og rød ;) Fungerer ganske bra :)
Jeg var plaget med dette gjennom hele svangerskapet!:(

Hahaha :) Hørtes ut som et ekte kjerringråd ja. Men det virker? Knyter du hardt eller bare så du kjenner det? Har ikke vært plaget med dette med de andre to.

Hahaha :) Hørtes ut som et ekte kjerringråd ja. Men det virker? Knyter du hardt eller bare så du kjenner det? Har ikke vært plaget med dette med de andre to.

Ekte kjerring råd vettu! Dette fungerte veldig bra på meg, endte opp med å sovne på kveldene da jeg gjorde. Jeg knøt så jeg kjente det, men ikke for hardt :) Håper det fungerer på deg også :)

Ekte kjerring råd vettu! Dette fungerte veldig bra på meg, endte opp med å sovne på kveldene da jeg gjorde. Jeg knøt så jeg kjente det, men ikke for hardt :) Håper det fungerer på deg også :)

Takk! Verdt et forsøk! :) Pleier å bli bedre når gubben gnur beina mine så kan skjønne at tråden kan ha effekt. Må prøves ;)

Ulltråd skader ikke å prøve. Andre tips jeg har hørt er å lege et såpestykke (kan også være såpeflaske) og/eller en flaske under madrassen i fotenden av senga.

Jeg var plaget generelt før jeg ble gravid, spesielt hvis jeg ble veldig trøtt om kveldene. I svangerskapet ble det så ille at jeg ikke fikk sove. Fikk da råd om å tøye ut musklene i leggene og ellers det man klarer, og det hjalp veldig!
Magnesium er også et vanlig råd, men jeg vet ikke om jeg ville tatt tilskudd uten å sjekke med lege.

Er plaga med det når jeg ikke er gravid å :-P men er mye verre når jeg var gravid , for meg hjalp der å sitte med bena under varmt vann .. Gjorde ofte det på natta når det var værst å jeg ikke fikk sove ;) ( jeg mangler å manglet ikke magnesium )

Er plaga med det når jeg ikke er gravid å :-P men er mye verre når jeg var gravid , for meg hjalp der å sitte med bena under varmt vann .. Gjorde ofte det på natta når det var værst å jeg ikke fikk sove ;) ( jeg mangler å manglet ikke magnesium )
Det er det eneste som fungerer for meg. Når jeg våkner om natten og kampen setter in går jeg ned og dusjet beina i varmt vann. Så varmt du orker

Takk! Verdt et forsøk! :) Pleier å bli bedre når gubben gnur beina mine så kan skjønne at tråden kan ha effekt. Må prøves ;)

Huff- dette var jeg plaget med under graviditeten og. Og da sambo tok på beina, gjerne litt hardt, var det det eneste som hjalp. Ikke så dumt forslag det med tråden, den hjelper kanskje på å få vekk fokuset på urolighetene. Altså at man merker tråden mer framfor urolige ben.

Takk for tips! Jeg er så varmblodig av meg at jeg tror det må bli kaldt vann eller kalde omslag for min del :)

Huff- dette var jeg plaget med under graviditeten og. Og da sambo tok på beina, gjerne litt hardt, var det det eneste som hjalp. Ikke så dumt forslag det med tråden, den hjelper kanskje på å få vekk fokuset på urolighetene. Altså at man merker tråden mer framfor urolige ben.

Ja det er kjempeplagsomt! Hadde håpet at det skulle gi seg og at det hørte til i begynnelsen av graviditeten men ser ut til å bli værende..! Skal absolutt prøve tråd ja :)

Når eg venta dattera mi, vekket eg gubben av eg skreik i smerter pga kramper, så enn om han da strengt talt sov, så masserte han alt han kunne til eg sovnet igjen :P

Eg brukte aldri kjerringråd men vennina mi sa di hjalp henne :) Ulltråd er tingen for hun :D

Leggkramper og restless legs er vel ikke det samme?! Min sambo har sistnevnte, noe han har arvet av sin mor. Det er helt annerledes enn leggkrampene jeg hadde sist jeg gikk gravid! Jeg hylskreik og de varte maks ett minutt! Mens restless legs er mer uro og "kløe" liksom. Vanskelig og forklare!
I mitt tilfelle hjalp magnesiumtabletter!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har "rastløse bein" fordi jeg har ADHD og går ikke på medisiner. Da tripper jeg mye med det ene beinet. Skjønner ikke helt hva dette har med kramper å gjøre.. :p

Legg og fotkramper har jeg sliti med hele ungdomstiden helt opp til nå. Kramper er vanlig uanett hva alder man er i.
I natt hadde jeg kramper i foten ved tærne mine. Måtte reise meg opp og stå på tærne og løfte hælen for å strekke ut.

Ja, det er en viktig ting damer. Hvis dere får kramper, eller kjenner dere er i ferd med å få krampe, STREKK UT! Det gjør under og krampa forsvinner fort. Smertene holder du også i sjakk. Hold heelt til krampa/symptomene er borte. Og pass på hvordan du legger foten, for kramper kommer lett tilbake.

Det dere mener er leggkramper kaller jeg for sennastrekk ;) Har rastløse bein. Har ingenting med å være rastløs å gjøre, det er en følelse inni beinet, får ikke forklart det annerledes. Brukte leggkramper som et synonym da det er det som står på magnesium boksen min ;)

Back
Topp