Hudpleie og kosmetikk-tråden

BareEnMamma

Glad i forumet
*MIA*
Jeg vet ikke om alle er like opptatt av hudpleieprodukter og kosmetikk, men tenkte at hvis noen delte denne interessen så kunne vi ta praten her. Jeg er ikke hysterisk på noen måte selv om jeg tenker på dette her, om andre er det respekterer jeg det, akkurat som jeg respekterer de som ikke bryr seg noe særlig om det ;)

Jeg er i ikke i overkant jålete eller noe sånn, men jeg er opptatt av å bruke produkter som er gode for huden min og nå som jeg er gravid så er det spesielt viktig for meg å bruke produkter som ikke skader den lille i magen. Kaller fra nå av produkter for "trygge" i mangel av et bedre ord.

Har lastet ned appen "Hormonsjekk" som er veldig nyttig ifm hormonforstyrrende stoffer som det har vært mye prat om, også ifm med graviditet. Jeg har da sjekket flere av mine egne produkter og så har jeg selvsagt lest meg ihjel på nettet.

Jeg vet fra før at Nilens Jord er et kosmetikk merke som er veldig naturlig og fri for parabener. The Body Shop har mange produkter som er trygge. Moroccanoil er heldigvis trygt mtp hormonforstyrrende stoffer.

Hudpleie for gravide fra Mama Mio har jeg også lest mye om og det virker som de har mange fine produkter, vet dere hvor man kan få kjøpt disse i Norge?

Neglelakker er også et tema her, det finnes flere trygge merker. Har lest at Zoya, OPI, China Glaze, Essie og Deborah Lippmann er trygge. Tror også Nilens Jord er trygge.

En veldig lang, morsom og nyttig liste http://www.pregnantchicken.com/the-list/

Kom gjerne med tips om produkter, merker og del erfaringer :)

Jeg prøver å være flink med huden. Rens og krem liksom. Også liker jeg å bruke neglelakk innimellom - det blir liksom det jeg pynter meg med.
Jeg har sensitiv og tørr hud, så det er ikke alltid like lett å finne produkter som fungerer. Nå har jeg brukt serien REN en stund. Den fungerer fint og har ikke noen ulumskheter i seg ;)

Solkrem, DET er jeg nøye på. Det vil si - huden får en del sol i løpet av dagen, men passer på å smøre meg inn før den sterkeste sola setter inn i løpet av dagen ;) SIst graviditet fikk jeg hormonflekker i panna (ser ut som leverflekker som gamle har, men er bare fordi man har hatt andre hormoner i kroppen som gravid) og disse er ikke gått vekk. Så passer på å ha super høy solfaktor på på disse områdene. Ellers kan de bli enda mørkere og det vil jeg jo ikke :P

Når det kommer til neglelakk og graviditet har jeg egentlig ikke tenkt på det før jeg satt å lakka neglene her i ste. Får se om jeg ikke må kjøpe noen som er greie til å ha nå i graviditeten...bare kjedelig når jeg har kjøpt ett par nye i sommer :P

Men er det det å ha neglelakken på eller avgassene når man lakker som er det værste? Noen som vet?

Den Appen med HORMONSJEKK trenger ikke å stemme ;) Den er litt gammel. Jeg sjekket ansiktssolkremen min i sommer, og den fikk opp rødt varsel. Men de to parabenene appen mente at var i solkremen var fjernet - men de var der i fjor :P Så om det lyser rødt er det ikke sikkert at det inneholder noe skummelt. Sjekk om du faktisk finner de stoffene den forteller deg på innholdslista ;)

Jeg prøver å være flink med huden. Rens og krem liksom. Også liker jeg å bruke neglelakk innimellom - det blir liksom det jeg pynter meg med.
Jeg har sensitiv og tørr hud, så det er ikke alltid like lett å finne produkter som fungerer. Nå har jeg brukt serien REN en stund. Den fungerer fint og har ikke noen ulumskheter i seg ;)

Solkrem, DET er jeg nøye på. Det vil si - huden får en del sol i løpet av dagen, men passer på å smøre meg inn før den sterkeste sola setter inn i løpet av dagen ;) SIst graviditet fikk jeg hormonflekker i panna (ser ut som leverflekker som gamle har, men er bare fordi man har hatt andre hormoner i kroppen som gravid) og disse er ikke gått vekk. Så passer på å ha super høy solfaktor på på disse områdene. Ellers kan de bli enda mørkere og det vil jeg jo ikke :p

Når det kommer til neglelakk og graviditet har jeg egentlig ikke tenkt på det før jeg satt å lakka neglene her i ste. Får se om jeg ikke må kjøpe noen som er greie til å ha nå i graviditeten...bare kjedelig når jeg har kjøpt ett par nye i sommer :p

Men er det det å ha neglelakken på eller avgassene når man lakker som er det værste? Noen som vet?

Den Appen med HORMONSJEKK trenger ikke å stemme ;) Den er litt gammel. Jeg sjekket ansiktssolkremen min i sommer, og den fikk opp rødt varsel. Men de to parabenene appen mente at var i solkremen var fjernet - men de var der i fjor :p Så om det lyser rødt er det ikke sikkert at det inneholder noe skummelt. Sjekk om du faktisk finner de stoffene den forteller deg på innholdslista ;)

Har hørt mye bra om Ren-produktene, skal sjekke det ut for mulig jeg må finne meg noen nye siden jeg bruker Dermalogica og de har visst noen parabener *liker ikke*

Solkrem er så viktig! Jeg bruker alltid faktor 30 - 50 (som er ca det samme har jeg lært) i sommerhalvåret og rundt faktor 15 i vinterhalvåret.

Det er typisk det da, jeg abonnerer på Glossybox, regner med at jeg ikke får testet så mange av produktene deres med det samme da nei :p Jeg tror det går på å ha neglelakken på, flere inneholder jo parabener og slikt.

Appen HORMONSJEKK er bare et par år gammel. Den skal egentlig oppdateres, men det er jo et godt tips at man bare kan sjekke innholdet opp mot appen. Mange produsenter har jo faset ut parabener i produktene siden sist. Jeg sjekket f.eks. body lotionen min fra Biotherm og den var "rød" tidligere, men nå var den "gul" fordi produsenten nylig faset ut de skadelige stoffene, men man kan fortsatt ikke være 100% sikker på at produktet man kjøper er fra "siste opplag" og ikke et av de som ble produsert tidligere.

Er det flere produkter i Hormonsjekk-appen nå enn tidligere? Har den ikke lengre da den nesten ikke hadde noen av mine produkter inne.

Er det flere produkter i Hormonsjekk-appen nå enn tidligere? Har den ikke lengre da den nesten ikke hadde noen av mine produkter inne.

Jeg tror den kanskje har flere, men tanken er at man skal registrere produkter hvis de ikke finnes i registeret. Skrive inn innhold osv så vil appen fortelle om det inneholder noe skadelig eller ei. Ikke så spennende å sitte å registrere kanskje, men det er i alle fall meningen slik at registeret vokser.

Bruker i hovedsak produktene til Babor, som er, bortsett fra Elixir noe av det "reneste" produktene, som finnes også i egne økologisk serie og for gravide :) Bruker også Matis, og Clinique :)

Æsj... så kjedelig om det gjelder bare å ha det på :p
Men de merkene du ramset opp. Er de helt trygge?

Ja, det er jo litt kjipt ,spesielt hvis du nettopp kjøpte nye. Hvilke merker kjøpte du?

Jeg er ingen ekspert så jeg garanterer ikke at de er helt trygge, men det er de merkene jeg har lest om når jeg har googlet "neglelakk gravid" :) Jeg har heller ikke lest noen som advarer mot disse ;)

Har aldri tenkt over å sjekke hudprodukter å slikt når man er gravid:P

Ja, det er jo litt kjipt ,spesielt hvis du nettopp kjøpte nye. Hvilke merker kjøpte du?

Jeg er ingen ekspert så jeg garanterer ikke at de er helt trygge, men det er de merkene jeg har lest om når jeg har googlet "neglelakk gravid" :) Jeg har heller ikke lest noen som advarer mot disse ;)

MaxFactor tror jeg de siste var fra.
Ellers så kjøper jeg hvis jeg finner en sterk kul farge en plass.

Lenge siden det var aktivitet her, men har et spørsmål ang hudpleie som noen kanskje kan hjelpe meg med.

Er det noen som vet hvor man kan kjøpe produkter fra Mama Mio i butikk?

Back
Topp