Sengeplass

Merka nå at vi venter førstemann, så dette hadde jeg nesten ikke tenkt på :)
vi har ei vugge i familien som jeg tenker å ha i stua, og så blir det nok ei sprinkelseng på soverommet vårt. Det er mulig vi flytter før mini kommer, så planlegger ikke for mye ennå :)
 
Onkelen til min kjære holder på å lage vugge til oss nå, som skal stå i stua, og så blir det sprinkelseng på vårt rom i starten. Når det passer seg slik, blir det på eget rom. Vil prøve å begrense soving i vår seng, fordi han som ligger ved siden av meg ligger så innmari urolig, at jeg ikke vet om jeg tør.
 
Sprinkelseng både på stova og soverommet. Sånn huset vårt er bygd blir det upraktisk med vognbag oppe, og tør ikkje ha vugge pga kattane. Men har sett at dei har eit eige "kattenett" på Barnas Hus til å spenne over sprinkelsenga, så det skal me ha :)
 
Vi skal også innføre eget rom for vår lille. Litt usikker på når, men basert på andres erfaringer er det bedre for både vokse og barn å sove på eget rom :)

(Sniker..) Hvorfor, og for hvem, er eget rom til nyfødt best..? Jg har en gutt, og venter nr 2, så har litt egne erfaringer ang soving. Mn lurer på hva du/dere mener er bra/fordelaktig med å ha baby på eget rom?


Storebror mars 2007
Lillebror ventes sept 2013
 
Er det forresten noen av dere som vet om madrassene fra IKEA er "gode nok"? Lurer på en seng derfra nemlig.
 
(Sniker..) Hvorfor, og for hvem, er eget rom til nyfødt best..? Jg har en gutt, og venter nr 2, så har litt egne erfaringer ang soving. Mn lurer på hva du/dere mener er bra/fordelaktig med å ha baby på eget rom?


Storebror mars 2007
Lillebror ventes sept 2013
Jeg er absolutt ingen verdensmester altså, har ikke barn fra før, jobber bare med barn daglig. Men flere venninner og svigerinner har sagt søvnen dere og barnets har blitt mye bedre etter at barnet fikk eget rom, selvfølgelig ikke med en gang, men når barnet har vært klar for det. De snakket om ett eller annet i forhold til amming, at babyen har sovet bedre når den ikke blir forstyrret av mor og far som romsterer på soverommet, noen har til og med opplevd at babyen har kunnet "lukte" mor og dermed våknet (selv om barnet var mett, hadde fått masse kos etc) jeg kommer selvfølgelig til å prøve meg frem selv, alle barn er forskjellige, men samtidig har jeg tro på at barn også trenger uforstyrret søvn og ro for å få sovet skikkelig :) :D
 
Er det forresten noen av dere som vet om madrassene fra IKEA er "gode nok"? Lurer på en seng derfra nemlig.

Lurer jeg også på, har sett på denne sengen nemlig

ImageUploadedByBV Forum1375624675.673888.jpg
 
Her har vi mange arvede senger, og sliter med å velge. Blir nok å bruke kurven etter min familie i stua, og vugge etter mannens familie på soverommet.

Har også vugge etter eldste som står på stativ, men vi får nok ikke brukt den.
Blir springelseng når h*n flytter fra kurv/vugge.


Termin 1.februar 2014
 
Vi skal ha en ekstra bred sprinkelseng som de skal dele i starten, og når de blir for store, blir det hver sin. Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med soving på dagen, da de skal sove med fult lys, slik hjernen registrerer fort hva som er dag og natt, men føler det blir klossete og trangt med 2 vugger i stua.. Jeg vet ikke! :p
 
Vi skal ha en ekstra bred sprinkelseng som de skal dele i starten, og når de blir for store, blir det hver sin. Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med soving på dagen, da de skal sove med fult lys, slik hjernen registrerer fort hva som er dag og natt, men føler det blir klossete og trangt med 2 vugger i stua.. Jeg vet ikke! :p
Hva med en lekegrind i stua?


Termin 1.februar 2014
 
Vi skal ha en ekstra bred sprinkelseng som de skal dele i starten, og når de blir for store, blir det hver sin. Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med soving på dagen, da de skal sove med fult lys, slik hjernen registrerer fort hva som er dag og natt, men føler det blir klossete og trangt med 2 vugger i stua.. Jeg vet ikke! :p

Du får soro vuggen til tvillinger. Den er kjempe fin og ser på og virker helt genial.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Du får soro vuggen til tvillinger. Den er kjempe fin og ser på og virker helt genial.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Jøss! Hvor "får" jeg denne? :O
 
Vi skal ha en ekstra bred sprinkelseng som de skal dele i starten, og når de blir for store, blir det hver sin. Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med soving på dagen, da de skal sove med fult lys, slik hjernen registrerer fort hva som er dag og natt, men føler det blir klossete og trangt med 2 vugger i stua.. Jeg vet ikke! :p

Noen tips på hvor man får tak i bred sprinkelseng og madrass? Jeg har lett etter passende madrass til sånne lekegrinder som ser ut som sprinkelseng men uten hell :/
 
Noen tips på hvor man får tak i bred sprinkelseng og madrass? Jeg har lett etter passende madrass til sånne lekegrinder som ser ut som sprinkelseng men uten hell :/

Jeg så at IKEA hadde ekstra brede, men når jeg tok en ekstra oversikt til på IKEA sin nettside, så hadde de ikke plutselig.. Synes det var rart. :S
 
Jeg så at IKEA hadde ekstra brede, men når jeg tok en ekstra oversikt til på IKEA sin nettside, så hadde de ikke plutselig.. Synes det var rart. :S
Ja, jeg har nemlig lett skikkelig og finner ingen gode alternativer til rett og slett en vanlig sprinkelseng med mindre man skal bruke en lekegrind type, og det ser heller ikke ut til å være så lett å finne brede madrasser heller :/
 
Ja, jeg har nemlig lett skikkelig og finner ingen gode alternativer til rett og slett en vanlig sprinkelseng med mindre man skal bruke en lekegrind type, og det ser heller ikke ut til å være så lett å finne brede madrasser heller :/
I feel your pain! Har lett mye selv. Vi får bare plinge hverandre dersom vi kommer over noe!
 
Sprinkelseng på barnerommet, vugge i stua til dagtid og babynest til samsoving om natten den første tiden :)


Termin 26. August 2013
 
Back
Topp