Dere som er over 12 uker

Jeg tar ihvertfall til glasset er tomt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre etterpå

Termin 9. februar med første frøet:)

Tar til glasset er tomt ja... men er nok ikke like nøye lenger.

*** Venter nr 1, termin 8.februar! ***

Ja. Tar sånn gravid-vitaminer, og der er det ekstra folat oppi, kommer til å fortsette å ta det hele tiden tenker jeg. Mener jeg har lest noe om at der er gunstig i hele svangerskapet selv om det er viktigst i begynnelsen.

skal iallefall ta til glasset er tomt ;) så får vi se :)

Jeg tar b-vitaminer med folat (med ca halv dose av folsyretablettene) :)

Jeg var veldig usikker rundt dette og spurte jordmor. Hun sa at når jeg var kommet over 12 uker så skulle jeg ta til glasset var tomt bare, for så å ikke ta folat lenger. Da hadde det ikke noe "for seg" å ta de lenger, ettersom babyen er "ferdig utviklet" og bare skal vokse seg større :-)

Jeg begynte med folat noen uker før vi begynte prøvinga og måtte derfor kjøpe en ny boks rundt i uke 9-10. Nå har jeg jo folat for sikkert rundt to måneder til med den nye boksen. Er 13 uker på vei i morgen og tror jeg slutter da :-)

Ja. Tar sånn gravid-vitaminer, og der er det ekstra folat oppi, kommer til å fortsette å ta det hele tiden tenker jeg. Mener jeg har lest noe om at der er gunstig i hele svangerskapet selv om det er viktigst i begynnelsen.

Det finnes to forskjellige pakker med gravid-vitaminer. Den ene pakken er for første trimester - med folat oppi. Den andre er for gravidere etter første trimester og ammede som er uten ekstra folat oppi... Har selv fått beskjed fra jordmor om at det ikke er vits å ta lenger. Blir bare skylt ut sammen med urinen uten å "bli brukt" fordi du allerede får den lille dosen du trenger.. Tror ikke jordmor hadde sakt dette om det ikke stemte!

Nei :-)

<3 nr.2 8.2.2014<3 ❤
-tasting fra telefonen-

Jeg skal ta ekstra folat hele svangerskapet. Dette er fordi jeg skal være med på en studie som skal fortelle om metformin kan hjelpe kvinner med PCOS for å se om det kan redusere risikoen for sene aborter og for tidlig fødsel. Og siden metformin hemmer kroppens opptak av både folat, og b12, så må jeg ta tilskudd. Nå vet jeg ikke om jeg har fått tildelt placebo eller aktivt virkestoff, men jeg må ta disse ekstra pillene allikevel :)

• Liker
Reactions: EJ
Nei, tar ikkje lenger. Tar vanlige vitamintabletter, der er det normal dose folat (2 mg).

Tar til glasset er tomt tenker jeg ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Tar til pakken er tom :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg er usikker på hva jeg skal, jeg fant ikke ut at jeg var gravid før etter 6 uker og det gikk enda en uke før jeg fant ut at jeg måtte ta det, men når vi var på ferie forrige uke så datt jeg litt ut av det og har ikke begynt på an igjen :-) vet ikke om jeg burde det......

Venter førstemann 23/26 feb
Sendt fra appen :-)

Skravler med Jippi <3

Jeg tar ut glasset..
Så sykehuset sa legen ut 14 uker så hadde de ikke effekt :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg tar folat uavhengig av svangerskapet, har fått påvist mangel av det, så jeg tar tilskudd året rundt :)

Nei.. og aldri mer.

Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)

Back
Topp