Ømfintlige mager/spesiell melk - amming

Mary Evelyn

Glad i forumet
I tilfelle noen av dere skulle dukke opp i noe lignende, kjenne til noen andre som gjør det, eller kanskje vet noe om årsaken, deler jeg med dette litt info om min litt spesielle situasjon mht amming og barn som reagerer. Det er så mange som ikke tror det er mulig..

Begge mine to gutter har reagert på SVÆRT mye av det jeg spiser. Storebror: alt av grønnsaker, bær og frukt unntatt potet, appelsinjuice, kokt gulrot, tomat og agurk. I tillegg: sesamfrø(?!), nøtter, og sterke krydder.
Lillebror: jeg spiser kun agurk og drikker appelsinjuice.reagerer på tomat, potet, gulrot osv. Dvs: jeg ble lei av hylskriking hver eneste kveld og avslutta utprøvinga etter å ha kommet et stykke på vei. Mulig det finnes ett og annet der ute han ikke reagererer på i kategorien.

Storebror reagerte også da jeg tok ei ss sanasol(meat sannsynlig pga sitronsyra), og lillebror ble helt hysterisk forleden da jeg tok kosttilskudd for ammende som inneholdt blåbærekstrakt(5 mnd gml 16. juli). Måtte gi sukkervann fire ganger og han søvna til slutt i utmattelse.

Jeg har blitt møtt med mistroiske blikk både på helsestasjon og ellers, og jeg forstår at det kan være vanskelig å tro på. Storebror er idag altetende. Lillebror er (som storebror også var) en drøm av en unge så lenge jeg ikke spiser av det han reagerer på, og dette vil trolig vare til han blir ca 6 mnd gml(slik det var med storebror).

Jeg TROR det kan ha med hvordan jeg produserer melk siden jeg har litt vanskelig for å tro at begge skal ha så ønfintlige mager.

Det jeg ønsket å formidle med dette er info om at det faktisk går an. Det virker ikke å ha hatt betydning ift allergi eller matinteresse for øvrig for storebrir(2 år nå). Ammet storebror ett år.
 
Takk for at du deler :) plutselig er det noen som søker opp og får knallhjelp med akkurat samme situasjon! Her er og har alltid lille vært ømfindtlig mot det meste... Jada... Går greitt å spise rent stekt kjøtt og brødmat med ost - ellers fint lite. Nå er lille 5,5 mnd og jeg kan spise litt av grønnsaker, litt koffein, litt av det meste :) er verdt å holde seg unna, helt enig! Så mye bedre at lille har det godt :)
 
Så fint at du deler! Snuppa her har heldigvis ikke reagert på noe,men kan jo bli andre boller neste gang!
 
Godt å høre vi er flere!!!

Det som er så rart er jo at jeg kan drikke kaffe og appelsinjuice.. Mens litt sitronsyre i en ferdigsaus setter ungen helt ut av spill. Mange som ikke tror på meg, og på helsestasjonen har jeg til og med blitt møtt med at det er umulig.

Men det er jo kun for en liten periode:) Storebror spiser grønnsaker i store mengder. Faktisk er han så glad i grønnsaker at vi nesten må gjemme de litt bort slik at han får i seg nok kalorier under middagene..:)
 
Takk for at du deler denne erfaringen:) uff, tror absolutt det er mulig! W reagerte på nesten alt i starten. Jeg spiste brød m gulost og drakk vann. Ingen grønnsaker, frukt eller bær gikk i starten, men om han reagerte på alt er vanskelig p si, men jeg holdt meg bare unna. Nå kan jeg mer eller mindre spise alt jeg vil:) utrolig at hs og andre ikke har tro/ forståelse på dette område, må oppleve det selv tror jeg! Høres ut som om du har vært veldig utsatt stakkars:-/
 
Og nå kan jeg fylle inn:
Mini er nå 5,5 mnd gammel og reagerer ikke lengre. Har spist salat, pepperonipizza ++ idag uten at det virker å spille inn. Merkelig nok har det også skjedd endringer i bæsjbleiene. I månedsvis har han hatt bæsjbleier daglig. Nå er det to(snart tre) dager siden sist.
 
Og nå kan jeg fylle inn:
Mini er nå 5,5 mnd gammel og reagerer ikke lengre. Har spist salat, pepperonipizza ++ idag uten at det virker å spille inn. Merkelig nok har det også skjedd endringer i bæsjbleiene. I månedsvis har han hatt bæsjbleier daglig. Nå er det to(snart tre) dager siden sist.
Hurra:) så godt å høre! Da er det bare å nyte:)
 
All respekt til deg for at du ikke har gitt opp å begynt med flaske!

Regner med det er ekstra godt å spise ting du har vært foruten så lenge ja :) Bare passe på at du ikke spiser så mye på en gang at du ender opp med vond mage ;)


❤25/2-13❤
 
All respekt til deg for at du ikke har gitt opp å begynt med flaske!

Regner med det er ekstra godt å spise ting du har vært foruten så lenge ja :) Bare passe på at du ikke spiser så mye på en gang at du ender opp med vond mage ;)


❤25/2-13❤
Takk:) Storebror brøyta veien litt for mini, så jeg har blitt god på å lage mat uten div.
Utrolig godt med bredere utvalg i kosten, og ikke minst lettvint! Idag kunne vi bestille take away for første gang.. Det er så sykt at det kan være så stor forskjell på gutten bare på to uker... Da gråt han så tårene og snørr rant i timesvis med korte opphold da jeg ga han sukkervann(skulle teste om han fortsatt reagerte...)
 
Back
Topp