Jeg vet ikke hvordan jeg vasker badegulv.

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Bruker mopp, vann og grønnsåpe på flisa. Men det blir alltid igjen noe. Får ikke med meg alt.
Kan koste gulvet først, deretter vaske og til slutt koste igjen, og fremdeles er det ting og tang på gulvet! Et og annet håret, og små svarte ting som sikkert er sand eller hva det nå er en drasser med seg rundt i huset.

Har jeg totalt misforstått hvordan man vasker badegulv?

Først og fremst skal du ikke bruke grønnsåpe på fliser.
Prøvd microfiber?

Først og fremst skal du ikke bruke grønnsåpe på fliser.
Prøvd microfiber?

IKke? Da lærte jeg noe nytt :) Nei det har jeg ikke prøvd. Har små kluter til kjøkkenet, men det er sikkert ikke det samme vel?

Jeg bruker Ajax eller lignende på badegulvet (med fliser) og mikrofibermopp. Det funker som gull! Grønnsåpe har jeg aldri hørt er anbefalt for flisegulv, så jeg ville nok vurdert et annet vaskemiddel.

Pleier bare bruke vann, evt en dæsj av ett eller annet. Akkurat som om det ligger igjen en fet hinne av enkelte produkter, som jif spray og mopp.

Siden det er fliser på hele badegulvet så støvsuger jeg først, spyler det med dusjen, vasker over med klorin, spyler over igjen og svabrer over til slutt :)

Siden det er fliser på hele badegulvet så støvsuger jeg først, spyler det med dusjen, vasker over med klorin, spyler over igjen og svabrer over til slutt :)

Vi har bare sluk i dusjen, hvordan blir det da? Tar jo litt tid før det tørker, gjør det ikke?

Har du bad i 1. eller 2.etg?

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Grønnsåpe gjør jo at det legger seg en fetthinne på gulvet, så det skal kun brukes på tregulv. Ville brukt bare varmt vann og salmiakk og evt ajax for å løse opp fettet på flisene.

Jeg spyler hele badet med dusjen, sprayer med klorin og gnikker litt og spyler tilslutt.. har bad i 2etg. Aldri lekki ned

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg spyler hele badet med dusjen, sprayer med klorin og gnikker litt og spyler tilslutt.. har bad i 2etg. Aldri lekki ned

Er badet nytt og med membran, er det nok trygt. Men jeg ville ikke ha dusjet rett på gulvet i annen etg.

Du må alltid støvsuge før du vasker (uansett gulv) så du får med deg alt hår og sånn. Så finnes det egne microfiber mopper til flisegulv. Jeg bruker ajax. Bruker jif skurekrem i dusj.

Er badet nytt og med membran, er det nok trygt. Men jeg ville ikke ha dusjet rett på gulvet i annen etg.

Er vel ikke så nytt det badet vårt :P men samboeren som sa jeg kunne gjøre det sånn. Hehe

Du må alltid støvsuge før du vasker (uansett gulv) så du får med deg alt hår og sånn. Så finnes det egne microfiber mopper til flisegulv. Jeg bruker ajax. Bruker jif skurekrem i dusj.

Hm... Det stemmer jo ikke da. Og med mindre man har sentralstøvsuget så vil man virvle opp masse småstøv som så flyr rundt mens man vasker og etterpå legger ser på det rene gulvet. Men man kan jo støvsuge en stund før om man vil, eller tørrmopping funker jo også på de fleste gulv.

Hm... Det stemmer jo ikke da. Og med mindre man har sentralstøvsuget så vil man virvle opp masse småstøv som så flyr rundt mens man vasker og etterpå legger ser på det rene gulvet. Men man kan jo støvsuge en stund før om man vil, eller tørrmopping funker jo også på de fleste gulv.
Man vil uansett får det mer støvfritt enn med kost ;)

Man vil uansett får det mer støvfritt enn med kost ;)

Kost? Ja det tror jeg også. Pleier bare å vaske med mopp jeg, og selv om jeg syns jiffmoppen er no dritt så får jeg med alle hår og støv på laminat og slikt i alle fall. Litt annet på fliser siden hår klistrer seg der, men det er feil å si at man er NØDT til å støvsuge før man vasker alle gulv.

IKke? Da lærte jeg noe nytt :) Nei det har jeg ikke prøvd. Har små kluter til kjøkkenet, men det er sikkert ikke det samme vel?
Det legger seg som en film over flisene. Da fester jo møkka seg fort i den.
Du får egene microfiber-mopper :)

Vi har bare sluk i dusjen, hvordan blir det da? Tar jo litt tid før det tørker, gjør det ikke?

Her er det to sluk på badet siden det er husets våtrom. Dusjer også rett på flisene :)
Og badet ligger i kjelleren.

Her er det to sluk på badet siden det er husets våtrom. Dusjer også rett på flisene :)
Og badet ligger i kjelleren.
Vi har også bad i underetasjen og dusjer rett på flisene. Men hadde badet vært i andre etasje, ville vi hatt kabinett.

Back
Topp