Elendig form og sykemelding?

Plutselig blir vi 5.

Flørter med forumet
Hei! Vi skal ha vårt tredje barn i januar 2014, og formen min i svangerskapet er helt elendig. Har lavt blodtrykk og er fryktelig sliten og svimmel hele tiden. Sitter veldig langt inne å bli sykemeldt, men vet ikke om jeg helt har noen andre valg.

Noen som er i samme situasjon?

Eg er sjukemeldt pga hyperemesis og blir det sikkert til permisjon, var det forrige gang også. Denne gangen har eg også lavt blodtrykk i tillegg.
Det eg lærte i løpet av forrige svangerskap var at ingen takker deg på jobb når du er utslitt og møter veggen. I tillegg så er det snakk om 9 mndr av livet, det er fortsatt mange år igjen i arbeidslivet. Akkurat desse 9 månedene tenker eg på meg og babyen, vi er viktigst akkurat no ;-)
God bedring :-)

Tenk på deg selv og den lille! Er formen elendig, så sykemeld deg.. Ingen vits i å pushe,,. Kun deg selv det går ut over.. Ta det med ro og ikke tenk på jobben!

Jeg skal nok en tur til legen til mandag - når første arbeidsdagen etter 2 mnd sykemelding (grunnet kvalme) og 4 uker ferie over.. Formen er mye bedre, men veldig varierende. og bekkenet har begynt å krangle - så håper å kunne få jobbet redusert.. Bedre å ta det litt med ro enn å gå på en smell mener jeg...

Hei :) Hører om noen arbeidsplasser som er kjempeflinke til å tilrettelegge slik at man kan få mange pauser i løpet av dagen, og kanskje mulighet til å ligge litt rett ut. Jeg har ikke jobbet på en slik plass mens jeg har vært gravid og har derfor lovet meg at jeg skal være flinkere å sette grenser denne gangen. Ingen som kom for å takke og hjelpe meg da jeg helt utslitt ble sykemeldt på slutten av svangerskapet. Dette preget tiden etter babyen kom også veldig og jeg angret veldig på det. Husk at du sikkert kan ta en prat med sjefen din og forklare situasjonen og deretter kontakte legen hvis det ikke er mulig å få hjelp. Synes det er viktig å ta hensyn til at man faktisk produserer et barn og at kroppen er under endringer både fysisk og psykisk. Lykke til :) Håper du føler deg bedre snart og kan nyte disse månedene mens du venter på nr 3. Vi har også nr 3 på tur og merker at jeg forbereder meg på en hektisk vinter med baby og kjøring til skole og bhg. Ta vare på deg selv så tar du indirekte vare på barna også:)

Jeg har jobbet 60 % i tre uker før ferien, og problemet da var litt at jeg hadde stort sett like mye jobb... bare på kortere tid. Vi har også en litt vanskelig situasjon på jobben, da vi i løpet av kort tid har blitt nedbemannet og vi har fått en sjef som sitter i et annet land. Han er aldri i Norge. Jeg har prøvd å forklare, men opplever det vanskelig å få noe forståelse. De har både en annen talemåte og oppførsel og jeg har grått flere ganger etter kommentarer fra han. I tillegg sier han noen ganger at jeg må si konkrete oppgaver han kan hjelpe til med. Når jeg så gjør det, så er det feil og han sier at han har og mye å gjøre osv. Ganske frustrerende. Jeg synes hele den nye situasjonen på jobb er kjedelig, og jeg føler at han ikke forstår. Jeg tenker samtidig på om jeg i det hele tatt vil fortsette på denne arbeidsplassen etter permisjonen med alle disse endringene. Men om jeg blir sykemeldt nå, så føler jeg at han vil bruke dette mot meg senere. Evt dersom han er referanse, så vil han si jeg har høyt sykefravær osv.

Synes alt bare er trist jeg nå, og det er jo ikke sånn det skal være :-(

Hva bør jeg gjøre??? tenker meg snart gal ...
Sniker litt. Som de andre har sagt, bare sykmeld deg! Du er nødt til å tenke på deg og den lille. Jeg ble selv sykmeldt 100% etter å ha prøvd å jobbe 60% i tre dager med hyperemesis før jeg kastet inn håndkleet da all mat jeg spiste kom opp igjen (det var ikke så ille til å begynne med). Du er nødt til å være litt egoist! :)

Det er jo ikke meninga at du skal gjøre alt som du pleier når du kun jobber 60 % Da er du jo dømt til å bli helt utslitt :(
Håper at du har snakka med legen din om 100% sykemelding en stund. Eller at du kan få svangerskapspenger i stedet? Siden de tydeligvis ikke tilrettelegger for deg

Back
Topp