Første svangerskapskontroll i morgen

MrsMeoh

Gift med forumet
Og jeg har ikke noe lyst! Jeg vil mye heller bruke morningen på å sove! :P
Tidlig på dag så er jeg kvalm, og kaster opp, så det frister lite å presse kroppen. Timen jeg har er 10:10, noe som tilsier at jeg må dra hjemmefra litt før klokken 09:00 i morgen.

I bunn og grunn drar jeg bare fordi jeg føler jeg må. Det er frivillig med svangerskapskontroller, og den som er i morgen er bare i veien. Jeg har det for meg inni hodet at det ikke kommer noe ut av den timen uansett, at den er direkte bortkastet. Det er så tidlig i svangerskapet enda at jeg bryr meg ikke særlig om denne kontrollen.... Er det noen her som velger å skippe den tidligste kontrollen? Og dere som har vært på kontroll - er det vits i det??

Den første kontrollen er vel ganske viktig på grunn av blodprøver, fylle ut helsekortet, sende inn informasjon til sykehuset osv, så jeg tror jeg hadde gått på den uansett.

Jeg dro fordi legen min skulle ha ferie og jeg ville få fødeplass på Ahus..
Drar til jordmor bare for å få tildelt jordmor. Så fremover blir det minst mulig
Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Den første er jo ganske viktig mtp bestille time til oul og fødeplass og ta blodprøver. Kan sikkert utsette timen noen uker da i håp om at kvalmen gåe over, men du må kanskje avbestille minst 24 timer før?

Hva ble det til? :)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Jeg dro ja, var aldri i tvil på det, men jeg så ikke helt relevansen - det gjør jeg nesten ikke nå heller. Var gørrkjedelig :P Hadde vært noe annet hadde jeg hatt fastlegen min tror jeg. Men men, shit au, det er unnagjort nå :) Gleder meg til neste uke når jeg skal ha første timen på sykehuset i Ålesund mht den studien jeg skal være med på - det betyr ny ultralyd :D

Hvor ofte skal man ha oppfølging i svangerskapet egentlig?

Jeg dro ja, var aldri i tvil på det, men jeg så ikke helt relevansen - det gjør jeg nesten ikke nå heller. Var gørrkjedelig :P Hadde vært noe annet hadde jeg hatt fastlegen min tror jeg. Men men, shit au, det er unnagjort nå :) Gleder meg til neste uke når jeg skal ha første timen på sykehuset i Ålesund mht den studien jeg skal være med på - det betyr ny ultralyd :D

Hvor ofte skal man ha oppfølging i svangerskapet egentlig?
Hvilken studie er det?

Første kontroll er uke 8-12
Andre er oul
Tredje er i uke 24
Fjerde i uke 28
Femte i uke 32
Sjette uke 36
Sjuende uke 38
Åttende uke 40
Eventuelt niende uke 41

Hvilken studie er det?

Første kontroll er uke 8-12
Andre er oul
Tredje er i uke 24
Fjerde i uke 28
Femte i uke 32
Sjette uke 36
Sjuende uke 38
Åttende uke 40
Eventuelt niende uke 41

Takk for utfyllende svar :D

Det er en studie som skal vise om Metformin kan hjelpe gravide kvinner med PCOS, for å se om det har noe innvirkning på sene aborter og for tidlig fødsel :)

Har ikke sett noe til deg.. og så er jeg for sløv til å spørre deg på facebook xD

Xander 2760 g, 47 cm, 15.08.09 ♡
Ny termin 23.01.14 ♡

Hahaha, du altså :P
Jeg har vært i s.dalen en stund, og har ikke brukt dataen noe særlig da, derfor jeg har vært stille her inne :)

Takk for utfyllende svar :D

Det er en studie som skal vise om Metformin kan hjelpe gravide kvinner med PCOS, for å se om det har noe innvirkning på sene aborter og for tidlig fødsel :)
Sniker fra mars.. :)

Pcos og metformin! *rekker opp hånda* Da er vi to!! Så spennende da, kjenner jeg må følge med på deg ;)

Vår førstefødte kommer mars 2014, lykkelige <3

Sniker fra mars.. :)

Pcos og metformin! *rekker opp hånda* Da er vi to!! Så spennende da, kjenner jeg må følge med på deg ;)

Vår førstefødte kommer mars 2014, lykkelige <3

Woohoo *high five* :D
Vi er så heldige som får være med på studien :) Har du kommet i gang du kanskje? Hvilket sykehus tilhører du? :)
Om du har lyst til å følge med, er du velkommen til å hoppe innom bloggen min, er der jeg kommer til å være mest utfyllende ;) Er link nederst i signaturen min :)

Back
Topp