Alvorlig hjertefeil :(

Engleprinsessen

Betatt av forumet
Vi var på ultralyd i går å alt så helt fint ut, bortsett fra hjertet. Den lille babyen vår har en alvorlig hjertefeil og vi står ovenfor et umenneskelig valg om å avslutte svangerskapet, eller å ta sjansen på å la henne bli født med en hjertefeil.. Vi skulle egentlig starte på ferie i går sammen med 2 åringen vår, men i stedet for så er han plassert hjemme hos bestefar og vi er sendt til Tromsø UNN for nærmere undersøkelser.
Jeg savner så andre lignende historier/erfaringer og all info om alt fra hjertefeil, statistikk, operasjon, fostervannsprøve og fødsel/begravelse av en 21 uker gammelt foster.
Hjerte mitt blør for den livlige jenta i magen som kanskje aldri får leve opp :'(</3

Har noen av dere erfaring eller vet om info om noe av dette?
 
Vi var på ultralyd i går å alt så helt fint ut, bortsett fra hjertet. Den lille babyen vår har en alvorlig hjertefeil og vi står ovenfor et umenneskelig valg om å avslutte svangerskapet, eller å ta sjansen på å la henne bli født med en hjertefeil.. Vi skulle egentlig starte på ferie i går sammen med 2 åringen vår, men i stedet for så er han plassert hjemme hos bestefar og vi er sendt til Tromsø UNN for nærmere undersøkelser.
Jeg savner så andre lignende historier/erfaringer og all info om alt fra hjertefeil, statistikk, operasjon, fostervannsprøve og fødsel/begravelse av en 21 uker gammelt foster.
Hjerte mitt blør for den livlige jenta i magen som kanskje aldri får leve opp :'(</3

Har noen av dere erfaring eller vet om info om noe av dette?
Huff, så forferdelig det må være for dere! Håper dere får mere svar på hvilken hjertefeil det er, og at dere kan ta det derfra. Jeg har aldri vært borti noe slik, men vet en del om begravelse av de små. Men det kan vi heller evnt ta hvis det blir et alternativ, håper det ikke blir så ille!
 
Sender deg uansett en kjempe stor klem ❤
 
Sender dere en trøstende klem. Håper på det beste<3
 
Så forferdelig :(
Er ikke det samme, men jeg har en venninne som fødte et barn med hjertefeil, hun ble operert en måned gammel og har det bra idag. Må på årlige kontroller. De burde ha oppdaget det på ul hadde de sagt, men heldigvis fant de det ut på legesjekken etter fødsel. Husker ikke hvilken feil hun hadde med det var ganske alvorlig..


_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!
 
Uff så trist :(
Jeg har en kusine som ble født med hjertefeil. Hun ble operert da hun var pitte liten. Etter det har hun vært helt frisk, hun ble nettopp konfirmert. Men jeg vet jo ikke hva slags hjerte feil din lille har i forhold til min kusine..
Jeg håper dere får masse hjelp på sykehuset og at alt går bra med nurket til slutt!
 
Så fælt! :( Jeg håper lillegullet får en sjanse, det fortjener hun! Fantastisk hvis hun kan få en operasjon når hun er født, som kanskje gjør henne frisk! Da har hun iallfall fått en sjanse! Hun har jo kommet såpass langt i livet allerede!
 
Hvilken hjertefeil var det da Amelia Bedelia?
Jeg er så usikker :( Føler at det er verre å miste henne etter hun er fullbåren enn nå, og hun kommer til å være fysisk svekket resten av livet om hun overlever :( Samtidig så vil jeg gi henne en sjanse..
Huff, vil bare våkne opp fra dette marerittet!
 
Hvilken hjertefeil var det da Amelia Bedelia?
Jeg er så usikker :( Føler at det er verre å miste henne etter hun er fullbåren enn nå, og hun kommer til å være fysisk svekket resten av livet om hun overlever :( Samtidig så vil jeg gi henne en sjanse..
Huff, vil bare våkne opp fra dette marerittet!

Måtte sjekke med moren ;) Hun har AVSD (atrioventrikulær septumsdefekt) hull mellom forkamre og hjertekamrene, og med klaffefeil. Rart at de ikke oppdaget det på ul men kan være vanskelig å se i uke 18. Hun fikk ekstra ul i uke 24 med nestemann..

Jeg tenker at hvis legene sier hun har sjangsen til et normalt liv, så ville jeg gitt hun den sjansen. Det kommer du ikke til å angre. Men det er nok litt lettere å ta en beslutning når du har fått mer informasjon. Masse masse lykke til!


_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!
 
Gi henne en sjans,en venninne av meg opererte si for andre gang på 5 mnd i dag,en operasjon til så er hun ferdig og kan leve et godt liv . føler med dere <3
 
Snakk med legene etter alle undersøkelser og få all informasjon de kan gi deg! Odds, statistikk, hvilke mulige scenarioer som venter dere. Det er fortsatt håp og dere vet enda ikke nok til å kunne ta et valg. Ønsker deg all lykke <3


Termin 16. februar 2014 <3
Taster fra mobilen
 
Masse lykke til i valget dere tar! Håper alt går riktig vei og at prognosene er gode! Masse gode klemmer til deg og dine! <3
 
Jeg ønsker deg lykke til med valget, det er hjerteskjærende å lese :/
en klem skal du få på veien!

(ps: veldig mange barn som blir født med hjertefeil lever opp pga veldig dyktige leger og spesialister)
 
Sniker fra mars 2014

Veldig trist å lese om at dere står ovenfor et så grusomt valg..jeg vil fortelle om mi lillesøster som ble født med alvorlig hjertefeil, legene trodde ikke hun ville overleve. 7 år og 2 oprasjoner senere er hun en av de sterkeste hjertebarna legen hennes har sett. Så ingenting er umulig. Som andre sier har vi mange dyktige hjertespesialister i landet.

Stor klem til deg


Vår førstefødte kommer mars 2014, lykkelige <3
 
Back
Topp