lang vs kort fødsel

lillebolla

Betatt av forumet
spør her også jeg :)

Noen som har erfaring om hvordan det er andre gangen, i forhold til første? (fødsel)
er det like mye "jobb", eller har faktisk den første banet vei og gjort ting enklere for nestemann?

sist gang brukte jeg 6-7 timer fra jeg kjente første rie til jeg fødte.. var 2,5 time i aktiv fødsel.. og synes fødselen var en kjempefin opplevelse som jeg gjerne vil oppleve igjen (bortsett fra at jeg kastetopp myye fra første rie og til aktiv fødsel).. men denne gangen er jeg mer nervøs for om fødselen skal ta lenger tid, om jeg skal ha mer smerter enn første gang osv..

Første tok 4, 5 time..smertehelv.....! Andre tok 1, 5...enda større smertehelv...! Knakk halebeinet på første ri så det gjorde nok sitt! Spent på hvordan nr tre blir her...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Første tok 4, 5 time..smertehelv.....! Andre tok 1, 5...enda større smertehelv...! Knakk halebeinet på første ri så det gjorde nok sitt! Spent på hvordan nr tre blir her...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Oj, hjelpes.. hvordan går det an å knekke halebeinet? huff, nå blei jeg nervøs :S

Brukte 17timer med første... Så er også meget spent på hvordan det blir den her gangen! :) Håper fødselen blir noe kortere. :P Men hadde en fin opplevelse, så ser egentli frem til denne gangen.

Uten at det er noe fasit svar på det så heter det vel at en ofte kan halvere tiden det tar fra førstemann til andremann. Selvfølgelig masse unntak, men stemmer nok for veldig mange.
Jeg brukte 2,5 time på første fødsel, 1 time på andre så på denne er målet mitt å rekke frem til sykehuset i tide :D

Uten at det er noe fasit svar på det så heter det vel at en ofte kan halvere tiden det tar fra førstemann til andremann. Selvfølgelig masse unntak, men stemmer nok for veldig mange.
Jeg brukte 2,5 time på første fødsel, 1 time på andre så på denne er målet mitt å rekke frem til sykehuset i tide :D

oi såpass ja :) Brukte vel ca 3 timer på første, så håper igrunn jeg rekker sykehuset med nr 2 jeg :)

Med første gikk det 3 dager fra riene startet til barnet var ute. Med siste tok hele fødselen (fra vannet gikk til barnet var ute) 6,5 time. Drømme fødsel

Jeg håper ikke det går så veldig mye fortere denne gang :-) Tok 4 timer fra første rie, så trenger ikke gå fortere :-P

Håper det ikke går så altfor fortere, tok 4 1/2 time fra første rie til han var ute sist.. og nå er det 2 timer kjøretur til sykehuset :p

Benjamin 18.11.08 & mini termin 8 januar <3

Med første brukte eg litt under 6,5 time fra første svake rie til han var ute. Riene forsvant når eg begynte å bevega meg og me skulle på føden, starta fort att når eg kom opp i fødesenga. Hadde ein pause på 30 min ca.

Med 2.mann tok det ca lika lang tid, men hadde nokon timar opphold i riene. Ringte jordmorvakta så fort eg fikk misstanke om rier og hadde allerede 7 cm opning. Riene stoppa opp når eg kom i ambulansen og det tok ei stund før dei tok seg opp att på sjukehuset. Så eg hadde rier i ca 3 timar med 2.mann, men pga opphold i riene tok fødselen lika lang tid:)

Back
Topp