Livredd for vektoppgang!

2014frø

Februar2014's Miss Positiv❤️
VIP
Jeg er så redd for å legge på meg mye i svangerskapet.. Føler meg allerede "stor" og stygg. Hvor blir det av gravidgløden?:( spiser lite og ofte i frykt for å legge på meg..

Hvordan er deres tanker om vektoppgang?

Termin 9.februar med første frøet:)

Det man går opp under svangerskapet mister man fort. Noen går opp mye, andre lite.

Sist gikk jeg opp 25kg.. 3mnd etter på var jeg inni bunaden igjen..

Spiser som normalt og lever normalt. Er ikke redd for å gå opp :-)

♥ Prinsessa kom 03.06.2012 ♥
♥ venter på deg 25.02.2014 /01.03.2014 ♥

Ja regner med det går fort av igjen, men ønsker å føle meg vel som gravid også. Hvis jeg legger på meg mer enn nødvendig så vil jo dette legge seg andre steder enn magen også, og jeg vil ikke føle meg vel da..

Håper jeg klarer å endre tankegangen lenger ut i svangerskapet. Det er kanskje lettere å akseptere vektoppgang når babymagen kommer, og jeg ikke bare føler meg svært oppblåst og fæl.

Ja regner med det går fort av igjen, men ønsker å føle meg vel som gravid også. Hvis jeg legger på meg mer enn nødvendig så vil jo dette legge seg andre steder enn magen også, og jeg vil ikke føle meg vel da..

Håper jeg klarer å endre tankegangen lenger ut i svangerskapet. Det er kanskje lettere å akseptere vektoppgang når babymagen kommer, og jeg ikke bare føler meg svært oppblåst og fæl.

Ikke tenk for mye på det :-) kan legge ut bilde her på hvordan jeg var 38 uker sist. På det meste ;-)

Når begynner man å legge på seg i svangerskapet?

Termin 26 feb med første frø <3

Sendt fra telulofen min! :-)

Er også veldig spent på når vektoppgangen! Sist la jeg ikke på meg noe før etter 14 uker, men derfra gikk det fort ja!! Er 11 nå, ikke lagt på noe ennå, men merker det drar litt mer over magen :)

Når begynner man å legge på seg i svangerskapet?

Sist starta jeg å gå opp når jeg var 10 uker tror jeg :P

Jeg vil ikke bli stor stygg og feit. men har jeg noe valg? Gikk opp 24 kg sist. når jeg kom hjem fra sykehuset var 15kg borte og etter 4mnd mangler jeg 1,5kg. Det gjorde jeg fortsatt da jeg ble gravid igjen.
Heldigvis er det kun for en periode. Dette går bra.
Ps. Jeg hadde lagt på meg 6 kg da jeg var 30 uker..

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Ja det hadde vært gøy å sett:)

1373487363397.jpg

Her var jeg 38 uker og ganske stor.. veide vel 83 der, starta på 57 sist.

Jeg vil ikke bli stor stygg og feit. men har jeg noe valg? Gikk opp 24 kg sist. når jeg kom hjem fra sykehuset var 15kg borte og etter 4mnd mangler jeg 1,5kg. Det gjorde jeg fortsatt da jeg ble gravid igjen.
Heldigvis er det kun for en periode. Dette går bra.
Ps. Jeg hadde lagt på meg 6 kg da jeg var 30 uker..

Ny termin 03.02.14
Nei i mange tilfeller har vi ikke noe valg hehe. Men jeg skal hvertfall gjøre mitt beste så langt det rekker:)

Oi! Du ser jo fantastisk ut jo! :-)

Er spent på vektoppgangen denne gang jeg og..
gikk opp 16kg sist.. men magen ble svæææær til meg, så vekta kom mest der, og rumpe, øvre del av lår..
Men vekta gikk fint ned etterpå igjen, men ikke for å være negativ nå men, jeg hadde såå forventninger til at magen skulle bli fin og at vekta skulle rase av etter fødsel. men jeg er en av de få hvor magen ikke gikk tilbake, og måtte jobbe litt for at vekta skulle helt ned. Men så absolutt ikke noe galt med det.

36+5.JPG
Dette var magen min 36+5 :-P hehe å enda gikk jeg 8 dager over termin ;-P

• Liker
Reactions: EJ
gikk opp 16kg sist.. men magen ble svæææær til meg, så vekta kom mest der, og rumpe, øvre del av lår..
Men vekta gikk fint ned etterpå igjen, men ikke for å være negativ nå men, jeg hadde såå forventninger til at magen skulle bli fin og at vekta skulle rase av etter fødsel. men jeg er en av de få hvor magen ikke gikk tilbake, og måtte jobbe litt for at vekta skulle helt ned. Men så absolutt ikke noe galt med det.

Vis vedlegget 21843
Så stor og fin mage!! Var det tvillinger? Hehe. Ja jeg kjenner flere som sliter med å gå ned vekten igjen. Så det er jo veldig individuelt. Men du var heldig som fikk det på magen:) det er jo bare fint å ha stor babymage!:)

Vis vedlegget 21843
Så sykt kul mage.. :) jeg var liksom mer fordelt :p

Ny termin 03.02.14

Hei :) Jeg tror nok vi bare må akseptere at kroppen vår er til "utlån" for ei god stund fremover.
Du kan være slank og snerten hele livet ellers, både du og babyen er verdt at du slapper av rundt dette nå.

Jeg kjenner meg godt igjen i angsten din da, det er nok helt normalt. Jeg er 10+1 nå og har vært oppblåst i 2-3 uker allerede, men nå begynner det å roe seg litt faktisk. Livmoren din vokser, mer blod strømmer igjennom kroppen, og alle hormonene gjør at man lett kan bli litt "pløsete". I tillegg så er det helt nødvendig at du får i deg nok mat, kroppen din jobber som en helt døgnet rundt. Omfavn det og nyt alt som skjer, tenk på hvor mange som kunne gitt hva som helst for å være i din situasjon ;) <3 Så skal du nok se at bikinien sitter som et skudd sommeren 2014 ;)

Back
Topp