Hva skal det ufødte barnet hete?

CherryCherry

Blir kjent med forumet
Dillemma..
Er så uenig med meg sjøl.. Og er ikkje noke hjelp i barnefaren heller..
men nå i dei siste dagene har eg begynt å like navnet, Zoey, spessielt, men eg liker det kjempe godt tror eg!?:)
Lurer egentlig på ka andre synst om det navnet?? :)
 
Synes Zoey er kjempe fint!! Feminint, enkelt og litt anderledes. hadde ikke mi jente allerede fått navn så hadde jeg nesten stjelt det navnet!!! :p Klinger veldig bra!!
 
Ikke min favoritt siden jeg er mer glad i veldig norske og tradisjonelle navn. :p Men heldigvis er vi forskjellige, så om dere liker det navnet, så må dere for all del velge det :)
 
hadde ikkje gjort noke om noken hadde stjelt det, så kommer det kanskje litt høgere opp på "navnelista på nettet", var ikkje så mange som heite det i norge, enda :)) men eg og synst da er veldig fint, enkelt og veldig feminint :))
men er såå nyskjerrig på ka andre meiner om det navnet, om det blir "godtatt" av folk viss du skjønner :)
 
hadde ikkje gjort noke om noken hadde stjelt det, så kommer det kanskje litt høgere opp på "navnelista på nettet", var ikkje så mange som heite det i norge, enda :)) men eg og synst da er veldig fint, enkelt og veldig feminint :))
men er såå nyskjerrig på ka andre meiner om det navnet, om det blir "godtatt" av folk viss du skjønner :)
Tror ikke du trenger å bekymre deg for om det blir godtatt eller ikke. Det er jo dere som først og fremst skal like det, og når andre treffer henne så heter hun jo allerede Zoey, og folk kunne nok aldri ha tenkt seg ett annet navn på henne... :)

Hvis dere liker det så synes jeg dere skal gå for det, og så blir alle andre vant med det før eller senere :p
 
Ikke min favoritt siden jeg er mer glad i veldig norske og tradisjonelle navn. :p Men heldigvis er vi forskjellige, så om dere liker det navnet, så må dere for all del velge det :)
Hehe, er litt over alt når det kommer til navn, men liker korte og feminine navn på jenter da. Jenta mi skal hete (heter) Linn, så det er jo veldig tradisjonelt, norsk igjen... :)
 
Hehe, er litt over alt når det kommer til navn, men liker korte og feminine navn på jenter da. Jenta mi skal hete (heter) Linn, så det er jo veldig tradisjonelt, norsk igjen... :)


Men er jo gøy med kontraster også da. :p Tenk så kjedelig om alle hadde gått rundt med norske, tradisjonelle navn da!

Men er supervanskelig å bestemme seg syns jeg. Skjønner ikke hvordan man blir enig med seg selv :p
 
Jeg synes Zoey er et fint navn, men jeg er også litt mer på 'norske' navn, fremfor engelske/utenlandske, med mindre det har en spesiell betydning eller grunn.

Men heldigvis er det dere som bestemmer navnet dere ønsker å ha, og heter hun Zoey, så er det navnet, og blir helt naturlig uansett. Det klinger jo fint da ;-)
 
Jeg synes Zoey er et fint navn, men jeg er også litt mer på 'norske' navn, fremfor engelske/utenlandske, med mindre det har en spesiell betydning eller grunn.

Men heldigvis er det dere som bestemmer navnet dere ønsker å ha, og heter hun Zoey, så er det navnet, og blir helt naturlig uansett. Det klinger jo fint da ;-)

Signerer denne jeg :)


Gutt født 09
Lillebror ventes aug/sept
 
Masse fine nordiske navn og, ingen tvil om det :)
Men vi er veldig på engelske navn, men Zoey var vist "arabisk" å betydde "Liv"

- Har en gutt på 6år som har fått navnet etter sin av døde Onkel, Nikolai. Viss ikkje det hadde vært noke grunn for oppkalling så hadde han fått navnet Patrick :)
- Har og en jente på 10 mnd, som har fått navnet Haylie Jade :) berre pga at eg og barnefaren er Eminem-Fans :)
Til vår neste datter så har vi og vurdert navnet Lanie, som er da den "andre" dattera til Eminem, men likte ikkje det såå veldig godt som Zoey. ;) Er ett reint dillemma, er så mange fine navn å velge mellom :)
 
Jeg syntes Zoey er kjempefint! Jeg liker veldig godt navn som er spesielle, men ikke for spesielle om du skjønner. Og Zoey går under den kategorien for meg. mannen min vil dog ha noe som er litt mer nordisk :)
Jeg kjenner faktisk en fem år gammel jente som heter Zöe (uttales Zoey).
 
Tror ikke du trenger å bekymre deg for om det blir godtatt eller ikke. Det er jo dere som først og fremst skal like det, og når andre treffer henne så heter hun jo allerede Zoey, og folk kunne nok aldri ha tenkt seg ett annet navn på henne... :)

Hvis dere liker det så synes jeg dere skal gå for det, og så blir alle andre vant med det før eller senere :p

Syntes dette var veldig bra sagt av MommA! Når hun f.eks begynner i barnehagen så ER barnet navnet sitt :)
 
Takk for masse svar får diskutere det meir med barnefaren å høre med han. Spent på ka vi blir enige om :)
 
Hva ble navnet på jenta til slutt? Vi har nemlig tenkt å kalle vår kommende for Zoey. Vår første heter Lucy, så det passer så godt sammen!:happy:
 
Back
Topp