Lite væske

Mamma til en skatt

Gift med forumet
It's gonna be May 2019
Er det noen som vet hvor mye mme en bør få i den lille? Den siste uken har jeg fått i han veldig lite, maks 500ml, idag fikk jeg bare i han 250. Men han er blid og fornøyd og har våte bleier. Får grøt morgen og kveld og frukt mos på dagen.

Det lurer jeg og på egentlig! Lille er ikke så ivrig på flaska lenger.. Men så lenge de er i fin form og har tissebleier så tror jeg ikke vi trenger engste oss. Men hvis noen vet så vil jeg og gjerne vite :)

*mobil app*

Er det ikke slik at de skal få i seg 15% av kroppsvekten da? Dvs er de fem kg skal de ha 750 ml.. tror det var det hs snakket om, men mulig jeg tar feil???

Er det ikke slik at de skal få i seg 15% av kroppsvekten da? Dvs er de fem kg skal de ha 750 ml.. tror det var det hs snakket om, men mulig jeg tar feil???
Det var dette de sa på Barneklinikken da vi var innlagt pga dehydrering rett etter hun ble født.

Når du sier det, så har jeg hørt det ja! Skal regne over i morgen, og se hvor mye hun får i seg. Men har jo mange fulle tissebleier, og bæsjer hver dag. Hmmm

*mobil app*

Ja, men visst du ammer så er jo det så godt som klin umulig å vite hvor mye de får i seg! Våte bleier er vel det eneste man kan se etter, i tillegg til at de virker fornøyd selvfølgelig :)

Jeg er ganske sikker på at det med 15% bare er helt i begynnelsen, for ellers ville de jo fortsette med å legge på seg like fort som i begynnelsen, og da ville de vært rimelig tunge før de blir 1 år! Og tenk på hvilken melkeproduksjon man skulle hatt ved amming.. Feks hvis lille veier 5 kg som du sier og de skal ha 750 ml i døgnet, når de da veier 9 kg skulle de drukket 1350 om dagen, og det er ganske mye!! Nei, tror utregningen blir annerledes etterhvert jeg altså...

Ja, det er mulig det, men kan sikkert bruke de 15% som utgangspunkt frem til de begynner med fast føde? Da er jo det naturlig å regne annerledes :)

Back
Topp