blodprosent

Bkno0379562

Første møte med forumet
Hei jeg er ei jente på 28 som er 15 uker inn i svangerskapet og målte i dag blodprosenten min til 10. er det kanskje lurt med litt mer jern i form av ttilskudd. spiser tran og sanasol hver dag. men har hatt ekstrem svangerskapskvalme og kaster opp flere ganger dagelig enda. kan dette være grunnen?
 
ps, tror ikkje du skal ta både sanasol og tran.. lite trolig at blodprosenten er skyld i det ( ikkje når det er 10. ( skal være 11-13) så hadde ikkje vært bekymret for det. Noen er bare kvalmne, noen er kvalmne litt ut over de første 12 ukene og noen er mindre på vei enn først anntatt..
 
hadde nok tatt jern tilskud ja! Da jeg var gravid sank bp veldi! Og holdt seg på 10 til fødsel... da var jeg uheldi å mistet en del så bp havnet på 7... å da var det så vidt jeg fungerte å måtte ha blodoverføring(noe som jeg syns gjorde vondt).... var i elendi form å er enda ikke i god form(5 1/2 mnd etter)... tok og 3 uker før bp var på 12... Så neste gang jeg blir gtavid skal jeg ta jerntilskudd så snart jeg finner ut jeg er gravid ;) Tran og sanasol skal du og bare ta :) og gjerne folsyre ;)
 
hadde nok tatt jern tilskud ja! Da jeg var gravid sank bp veldi! Og holdt seg på 10 til fødsel... da var jeg uheldi å mistet en del så bp havnet på 7... å da var det så vidt jeg fungerte å måtte ha blodoverføring(noe som jeg syns gjorde vondt).... var i elendi form å er enda ikke i god form(5 1/2 mnd etter)... tok og 3 uker før bp var på 12... Så neste gang jeg blir gtavid skal jeg ta jerntilskudd så snart jeg finner ut jeg er gravid ;) Tran og sanasol skal du og bare ta :) og gjerne folsyre ;)

Man bør ikke ta jern uten at det er avtalt med lege eller jordmor. For mye jern kan være skadelig for babyen. Jeg er farmasøyt og finner ikke bare på dette.
 
Går også ant å spise leverpistei :) men husk og ikke drikk melk til for det hemmer opptake av jern i tarmen, trikk appelsin juice før c vit fremmer opptaket :)

snart mamma til 4 <3
 
Snakk med legen din om kosttilskudd. Man skal ikke ta det uten å vite om man trenger det.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp