Gulvvarmen på badet.. grader?

LM♥10+13♥

April 2013s tøffeste
VIP
Dumme spørsmål er til for å spørres, er det ikke så?

Jeg har aldri bodd i et hus med gulvvarme.. og de siste 5 årene har jeg bodd med et bad som er så lite at man må gå ut igjen for å skifte mening. :p

Nå har jo den flinke mannen min bygget på en etasje, og jeg har fått et drømmebad med gulvvarme..

Men så er vi uenige da.. hvor mange grader skal varmen stå på? For meg er det liten vits med et drømmebad hvor jeg fryser nipplene av meg når jeg dusjer..

Hvor mange grader står ditt bad på?

På sommeren er de ikke på i det hele tatt, er SÅÅÅÅÅ deilig å ha hvertfall ett rom det er kaldt i (leiligheten er kvalmende varm)...
På vinteren står den på 20 grader... :-)

MEN det skal sies, at hadde det vært opp til meg, hadde den stått på 25.. ;)

Hos oss viser faktisk termostaten på badet 30 grader. Jeg vil kunne stå naken uten å fryse ;) og vi har ett stort bad.

På vinteren har vi vel rundt 27-28 grader. Nå har jeg satt den ned til 23grader :)

Jeg får ikke røre termostaten av mannen :p
Trekker mer strøm av å justere enn å bare la den stå på samme, han holdt på å klikke av nattstillingen så den ble fjernet :p
Skal sies at jeg koker nå på sommeren når jeg bader ungene, men de har det komfy så da overlever jeg ;)

Våres termostat står på 29 grader. Men 29 grader er det ikke der inne ;) Tempraturen på termostaten er bare ment som en pekepinn for graderene. Det vil ikke si at badet kommer til å holde den tempraturen du har stillt den inn på.

Med andre ord. Prøv deg frem til det som er komfortabelt. Og drit i tallet på "hjulet" ;)

Vi har akkurat bygd nytt bad og har 27 grader:) lille skal ikke fryse når vi skifter på henne eller bader:)

Helena 8/4-13 :D<3

Er det bare vi som slår gulvvarmen helt av på sommeren? Skal sies at vi har et sykt varmt hus da

Her står den på 25...Men føler ikke det er så varmt der da..gammelt hus :p
Om sommern skruer vi den ned,for soverommet er ved siden av, og det blir fort varmt der også...

27-28 snuppa må jo ikke fryse når hun har badet,ikke vi andre heller:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app

Hmm hvorfor har ikke vi også temperaturmåler da?! Vi kan velge 1-2-3, og nå står den på 1 så ikke lille fryser etter bading...ellers ville jeg ha hatt den av om sommeren.
På vinteren sto den for det meste på 2..men økte til 3 på de kaldeste dagene

Sendt fra iPhone

Hmm hvorfor har ikke vi også temperaturmåler da?! Vi kan velge 1-2-3, og nå står den på 1 så ikke lille fryser etter bading...ellers ville jeg ha hatt den av om sommeren.
På vinteren sto den for det meste på 2..men økte til 3 på de kaldeste dagene

Sendt fra iPhone
Da har du en gammel termostat:) fungerer greit de også, men vil anbefale deg å bytte til en effektbryter med tallene 1-10. Da har du litt mer å velge i, siden det ofte har en tendens til å enten være for kaldt eller for varmt med slike 1-2-3 brytere:)
Grader vil du ikke kunne ha på din, siden det ikke er temp føler nede i gulvet(med mindre selve bryteren står inne på badet og kan styre temperaturen etter rom temp) ;)

Mina Alis 15.04.13 ❤Felix 28.08.08

Da har du en gammel termostat:) fungerer greit de også, men vil anbefale deg å bytte til en effektbryter med tallene 1-10. Da har du litt mer å velge i, siden det ofte har en tendens til å enten være for kaldt eller for varmt med slike 1-2-3 brytere:)
Grader vil du ikke kunne ha på din, siden det ikke er temp føler nede i gulvet(med mindre selve bryteren står inne på badet og kan styre temperaturen etter rom temp) ;)

Mina Alis 15.04.13 ❤Felix 28.08.08
Ahaa... Var det jeg tenkte..men litt kjipt med gammel termostat når badet er så si nytt :-/ det ble visst pusset opp rett før vi kjøpte huset for 1,5 år siden.
Men skal se om vi kan få bytta til en med 1-10 :)
Takk for tips, kjekt å ha en elektriker her inne :D

Sendt fra iPhone

Jeg har den på nesten 30 ser jeg :eek:
Men syns da ikke det er såååå varmt der inne....

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her stilles den inn så vi ikke fryser på bader. Hva temperatur som står er ikke så nøye ;) Og nå så blir den stående på selv om sommeren så de små ikke fryser når jeg bader dem :)

Og for å ikke fryse, må da gulvet i alle fall ikke virke kaldt å gå på, sant?
Synes det er litt for galt at jeg må hoppe fra håndkle til teppe for å ikke fryse på det fine badet!
Og når jeg bader tulla, pakker jeg henne inn i håndkle og går ned på det bittelille badet for å kle på henne liksom..
Huff nei, her må det diskuteres :P

Og for å ikke fryse, må da gulvet i alle fall ikke virke kaldt å gå på, sant?
Synes det er litt for galt at jeg må hoppe fra håndkle til teppe for å ikke fryse på det fine badet!
Og når jeg bader tulla, pakker jeg henne inn i håndkle og går ned på det bittelille badet for å kle på henne liksom..
Huff nei, her må det diskuteres :P
Nesten så jeg fryser av å lese ;) stå på ditt :)

Back
Topp