Hvor lang tid tar det før man kjenner virkningen? Sånn ca?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ikle annet enn ta så lite som mulig!
Du har sikkert en kjempe god grunn til å bruke det, men har en stefar som uten tidligere misbruk ble avhengig av sobril. Og min mor døde av årevis avhengighet til sobril, valium og paralgin forte. Så vil bare advare, sånn itilfelle du ikke vet så mye om denne svært avhengighetsdannende medisinen
Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
Det virker relativt fort og har effekt over en god periode. Det holder sikkert med en tablett, siden du ikke tar det fast. Regner med at det er 10 mg du har fått. Du kan jo evnt ta en tablett 2 timer før, og hvis du ikke merker noe når det har gått en time så kan du ta en til.. ?
Hilsen sykepleier
Ok...så bra daSlapp avskal kun ta det i forhold til mr av hode
tok det for 1 år siden også. Men husker ikke hvor kjapt det virker.. Og vil gjerne at den har startet å virke når mr begynner.. Og at den fortsatt virker i 45 min som mr tar
Om du ikkje tar slike tabl til vanleg syns eg det høyres veldig mykje ut med to, altså 30 mg!
Som du seier så er ikkje alltid virkningen så tydelig, så etter ein time kan du kanskje tenke at du ikkje merkar noko, tar ein til, og når begge da virkar kan det vera litt for mykje. Ikkje at det er farleg, men ubehagelig og unødvendig.
Tenker at 15 mg burde holde, og om du er sikker på null effekt, ville eg i allefall ikkje tatt meir enn ein halv til.
Lykke til(forresten spl eg og om det skulle bety noko
)
Dersom det er bare hode du skal ta MR av, så tar det bare 15 min altsåSlapp avskal kun ta det i forhold til mr av hode
tok det for 1 år siden også. Men husker ikke hvor kjapt det virker.. Og vil gjerne at den har startet å virke når mr begynner.. Og at den fortsatt virker i 45 min som mr tar
det var lurthusker at i fjor, så holdt det i alle fall ikke med 1. Men kan prøve det
ta 1 to timer før.. Så ta 1 til om jeg ikke kjenner noe. Usikker på hva jeg skal kjenne og.. Husker bare at jeg var dritt lei av å høre på mannen i høyttalerne i fjor.. Han var klar over min angst for å ligge der.. Så han småpratet til meg.. Og jeg ville bare være i fred og duppe av
jeg har fått resept på 15 mg.
Dersom det er bare hode du skal ta MR av, så tar det bare 15 min altsåLykke til uansett!
![]()
Wow....Vi er mangen som er sykepleiere, (Jadda...meg inkludert)
Og jeg gir ikke råd om hvor mye Sobril du skal ta.
Men en ting er sikkert: Sobril "virker på sitt beste" etter 2-4 timer...(Du kan jo lese på felleskatalogen.no ?) Det å rådgi deg om å "ta en pille til" om du ikke kjenner noe blir litt drøyt.
Kan du ikke ringe klinikken/sykehuset der du skal ta bilde og snakke med legen da..?
PS: BV+spørsmål om bruk av vanedannende medisin= Potensiell katastrofe.
Hehe..Lykke til!!