Bil..

lillefrokentrille

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Hvilken bil har dere og antall barn?
Jeg må nok kjøpe meg ny bil.. jeg har golf og det er kun 3 dørs.
Da må jeg slå ned setene for å få plass til barnevogn, samt ha lille gull i bilstol i pasasjer setet vedsiden av meg.
Så har jeg hund. Liten sådan, har slikt lite reisebur i bilen. Men ja. Jeg tror det blir lite med plass.
Noen forslag til bil? Har tenkt litt på passat eller mondeo. Men, de er jo mega store igjen..

*på telefonen vel :-)*

focus stasjonsvogn passer fint med ett barn, vi går over til mondeo nå som nr 2 dukker opp :)

Vi har Mondeo nå. Veldig fornøyd. Er ganske stor ja. Hadde Passat før , og synst ikke den var så stor. En del mindre enn mindeoen hvertfall. Men Ford focus er jo en god mindre type stasjonsvogn :)

Vi hadde en volvo v50, men med hundeburet så er det liten plass til barnevogn baki. Vi har byttet til en Renault Laguna og er kjempefornøyd!! Bedre plass baki.
Tenker med bur og barnevogn så trengs noe større en fokus og v50.
Mondeo, peugot 307sw, Laguna, v70 er større og bedre plass baki

Vi har Ford Focus 2012 modell. Er veldig fornøyd, isofix i bilen og topp sikkerhet. Regner med at vi bytter når vi skal ha nr to, men blir nok perfekt nå som vi blir tre :)

Buret til bikkja er liiite. Så det trenger jeg bare å feste i baksetet.
Kikka litt på mazda 6 og 3. Så ganske grei ut i str :)

Vi har en gammel, knirkete Peugeot 206, 3 dørs, så her blir det helt klart ny bil veldig snart! har prøvd med barnesete i bilen vi har nå, men det var bare vanskelig, så nå går vi for stasjonsvogn :)

Vi har to biler, jeg har en Nissan X-Trail og mannen har en Toyota Avensis. Begge bilene er begynt å bli noen år, min er 2003-modell, men den har 4-hjulstrekk, stort bagasjerom og god plass ellers! Liker at det er SUV også, overiktlig!!! Vi beholder nok den og så håper jeg at sambo blir enig med meg i at vi må bytte hans bil til en nyere og større Toyota :-)

Vi skal bytte bil nå som vi blir tre, det blir toyota. Enten avensis eller den nye auris stasjonsvogn som kommer til høsten..:)

Buret til bikkja er liiite. Så det trenger jeg bare å feste i baksetet.
Kikka litt på mazda 6 og 3. Så ganske grei ut i str :)

*på telefonen vel :)*

Me har Mazda 6 og e superfornøyd, har den"gamle modellen" då vår bil er fra 2010. Er herlig med plass i baksetet, Ok plass i passasjerseteframme med bakovervendt sete bakom, og herlig bagasjeplass :) Får vogna på langs inni bak, så er god plass til kofferter/bager til feriereiser i tillegg :)

Vi har en bmw stasjonsvogn 5-serie, og er storfornøyd med den! Fikk mye for pengene! God plass i den hvertfall :)

-Bruker BV app'en
-Termin 5. Januar 2014 ♥

Vi har vw passat, men nå som vi øker til 3 barn, så blir det enten en mitsubishi axs eller en puegot 2008 :) Får god plass til 3 seter i begge i tillegg til god og stor bagasjeplass :)

- Flittig bruker av app'en ;)

Er så mye som skal vurderes plutselig! :) hehe. Men jeg får ta med meg faren min på bil shopping når jeg har bestemt meg for vogn :)

Har Volvo V70 og S60, blir nok V70en som blir babybilen - S60en har eit utruleg tåpeleg utforma bagasjerom, so det blir nok stress å prøve å presse barnevogna nedi den :)

Vi har Opel vectra 07 mod. Vi har plass til vogn og endel til baki. Og det er stor plass til beina foran selv om det er bakovervendt sete bak.
Det er nr 2 som er på vei, så vi trenger ikke å bytte bil. Aner ikke om det er plass til 3 seter bak, for har kun hatt 1 :)

Back
Topp