Mme barn...

baby27

Glad i forumet
MAI 2013
Hva gjør dere når dere skal i parken/ stranden eller generelt vekke fra huset noen timer? Merker det er litt styrete...
 
Nå har jeg med en boks ferdig mme...sånn du får kjøpt på butikken i liten kartong ferdig blandet :) Har med flasker, saks til å klippe opp med og termos med varmt vann...varmer i vannbad og gir :)

Når han blir større blir det jo dyrt hvis man skal være borte en stund, så da har jeg med en termos med varmt vann og en med kaldt vann, samt flasker med ferdig oppmålt pulver. Tilsetter varmt og kaldt vann så temperaturen blir riktig, rister og mater :) Var iallefall sånn jeg gjorde det med storesøster :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Nå har jeg med en boks ferdig mme...sånn du får kjøpt på butikken i liten kartong ferdig blandet :) Har med flasker, saks til å klippe opp med og termos med varmt vann...varmer i vannbad og gir :)

Når han blir større blir det jo dyrt hvis man skal være borte en stund, så da har jeg med en termos med varmt vann og en med kaldt vann, samt flasker med ferdig oppmålt pulver. Tilsetter varmt og kaldt vann så temperaturen blir riktig, rister og mater :) Var iallefall sånn jeg gjorde det med storesøster :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Samme som jeg gjør. Så fortalte en venninne at søsteren hennes gjorde klart alle flaskene på morgningen. Med varmt vann og pulver. Så varmet hun det opp igjen i flaskevarmer? Synes det hørtes litt feil ut? Trodde man ikke skulle varme 2 ganger
 
Er ikke anbefalt å varme opp igjen nei :) Kan bli bakterievekst som ikke er bra for den lille ettersom jeg har skjønt :)
Så her lages det fersk til hvert måltid...tørr ikke å gamble med at "det sikkert går bra" som de som varmer opp igjen sier.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Er ikke anbefalt å varme opp igjen nei :) Kan bli bakterievekst som ikke er bra for den lille ettersom jeg har skjønt :)
Så her lages det fersk til hvert måltid...tørr ikke å gamble med at "det sikkert går bra" som de som varmer opp igjen sier.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Synes også det hørtes veldig rart ut. Og den flaskevarmeren har ikke så mye nytte for seg da?
 
Jeg har med en termos med kaldt, og en med varmt. Også blander jeg det trenger der og da.
Jeg er ikke sikker, men tror noen mme (kanskje collett) skal/kan lages opp for et døgn og lagres i kjøleskapet. Jeg husker i alle fall mamma og pappa stod å laget opp for et døgn av gangen til søsknene mine. De fikk collett ;-)
 
Jeg har med en termos med kaldt, og en med varmt. Også blander jeg det trenger der og da.
Jeg er ikke sikker, men tror noen mme (kanskje collett) skal/kan lages opp for et døgn og lagres i kjøleskapet. Jeg husker i alle fall mamma og pappa stod å laget opp for et døgn av gangen til søsknene mine. De fikk collett ;-)

Er nok ingen mme som kan lages opp og så varmes opp igjen :)
 
Vi bruker å koke vann, ha i malt, har og kaldt kokt vann på flaske. Så blander vi rett temp. har i pulver å vips ferdi:) slik gjør vi det hele tiden. Vet noen koker vann, har på flaske (for et døgn) og varmer flaska i mikron før de har i pulver men det er ikke lurt da det blir veldi dårli vann kvalitet. Er gjort et forsøk hvor man kokte vann, hadde noe i mikro og kjølte det ned. Så levde noen blomster på ene vannet og noen andre på andre vannet... gjett hvilken blomst som døde... jo den som fikk vann som hadde vært i mikroen!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Ja min mor brukte mme til min lillebror og prata på at de gjorde det på den måten før :)

Edit: skulle quote HopeandLove her da men det gikk visst ikke så bra på appen :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Sniker fra juli her, men selvsagt kan du lage klar flasker med mme og varme de opp når de skal brukes. Men du skal ikke varme flasken opp igjen hvis babyen har drukket litt av den, da skal du helle det ut å gi ny flaske når baby er sulten igjen! Herregud, man kan jo ikke stå å koke/kjøle ned mme hver gang barnet skal ha mat, det er jo veldig stressende kl 03 på natta med skrikende barn på armen som skal ha mat NÅ! Jeg hadde faktisk kastet meg ut en klippe hvis ikke helsesøster hadde sagt at jeg skulle lage klar flasker for en dag å legge i kjøleskapet, for så å varme det når guttungen min skulle ha mat!


Termin 24 juli. Ei lita jente i magen
 
Sniker fra juli her, men selvsagt kan du lage klar flasker med mme og varme de opp når de skal brukes. Men du skal ikke varme flasken opp igjen hvis babyen har drukket litt av den, da skal du helle det ut å gi ny flaske når baby er sulten igjen! Herregud, man kan jo ikke stå å koke/kjøle ned mme hver gang barnet skal ha mat, det er jo veldig stressende kl 03 på natta med skrikende barn på armen som skal ha mat NÅ! Jeg hadde faktisk kastet meg ut en klippe hvis ikke helsesøster hadde sagt at jeg skulle lage klar flasker for en dag å legge i kjøleskapet, for så å varme det når guttungen min skulle ha mat!


Termin 24 juli. Ei lita jente i magen
Lager man da mme på kaldt, kokt vann?? Og hvordan varmer man de? I vannbad, eller mikro?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Lager man da mme på kaldt, kokt vann?? Og hvordan varmer man de? I vannbad, eller mikro?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Lag av kokt varmt vann, bruker du kaldt kan det hende det ikke blir oppløst skikkeli. Varm i varmbad (kokende vann i kjele) men pass på å sette flaska sist så ikke flaska smelter i bunn, du må bare prøve deg fram ang tid å kjenn underveis hvor varmt det er... mikrovarming fører til dårli kvalitet så det er ikke å anbefale.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Nå skal ikke jeg være kverulant her altså, men det står jo på pakken og på Internett siden deres at man kun skal lage et måltid av gangen. Og at alt dom ikke blir drukket opp slås ut. Synes bare at det er litt rart med en beskjed som er stikk motsatt fra det som er anbefalt.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Men jeg lurer på en ting.. Innimellom vil snuppa ha mer enn jeg har laga, så må blande mer. Da har jeg brukt samme flaske (har bare stått gjennom en rap..) og skyldt med kaldt kokt vann, også laget til nytt. Det må vel gå? Bruker ikke flaske fra forrige måltid eller noe altså...
 
Nå skal ikke jeg være kverulant her altså, men det står jo på pakken og på Internett siden deres at man kun skal lage et måltid av gangen. Og at alt dom ikke blir drukket opp slås ut. Synes bare at det er litt rart med en beskjed som er stikk motsatt fra det som er anbefalt.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Signerer den... Rart at en hs anbefaler det?
 
Lager man da mme på kaldt, kokt vann?? Og hvordan varmer man de? I vannbad, eller mikro?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Trenger jo ikke koke og så kjøle ned der og da. Kok opp vann på forhånd og fordel riktig mengde vann på flaskene. Bare ikke ta i pulver :) også ha oppi de få skjeene man skal bruke når man varmer. Enten i vannbad eller flaskevarmer. Tar meg max 3min å lage i stand maten på natta :) bare forberede og planlegge litt. Syns det er veldig rart at hs har sagt det er ok.. Står jo at det skal brukes umiddelbart etter blanding. I "gamledager" blandet mange opp for et døgn. Men det var og en tid man ikke visste røyking var skadelig (uten sammenligning forøvrig ;-) ).
 
Back
Topp