Bikini på små jenter

Jeg føler selv på min datter, som blir 6 år i august, at det passer best med badedrakt. Jeg syns det er mest praktisk under lek, den glir ikke opp, eller ned, men holder seg bedre på plass.
Så jeg er har sagt til jenta mi at bikini kan hun bruke når hun blir større, og hun syns det er helt greit selv om hun ser andre i bhg som har og har spurt om hun også kan få.

også er det jo så mange søte badedrakter så har ikke noe behov for å kjøpe bikini til henne....
Da tenker vi litt likt :)
Mi jente er i tillegg ganske liten for alderen, og er finest i badedrakt, eventuelt bare trusa :)
Jeg sier ikke at det er noe seksuelt i å bruke det, men som noen andre over nevner, Så syns jeg det ser litt rart ut. Mannen er helt enig :)
Dessuten har hun ikke spurt etter eller og syns badedrakt var helt topp! :)

Jenta mi på 14 mnd har bikini.. 2 stk til å med. Hun har også, 5 badedraker, 3 badetruser og 2 Hv drakter.
Ser ikke problemet

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Jeg er enig med deg, mi på fem får ikke bruke det, vil ikke gjøre henne mer voksen enn hun er

Jente 2008
Gutt 2010
Temin 16 juni:)

Hvorfor er dere for badedrakt men ikke bikini?

Det er jo ikke noe å skjule selv når de bruker badedrakt heller hvis de er 4 år??

Da kan de jo like gjerne gå i trusa? Skjønner ikke dette jeg altså, hvorfor dere er i mot bikini? Sånn barnegreier er jo ingenting i veien med.. Så lenge det ikke er stringtruse og innlegg i bh'n så klart..

Jeg syns ikke bikinier er for små barn, spesielt ikke slike som er nevnt ovenfor; trekantbikinier, bikini med innlegg. Etter min mening syns jeg bikini er en smule seksualiserende og det syns jeg er upassende for små barn. Man ser jo ingen supermodeller med badedrakter (ikke som jeg har sett)...

Bildet Spyro la ut er jo ikke så ille, da, den var jo søt og ropte ikke akkurat ut BIKINI :)

Datteren min begynte tidligere med det også. Sikkert når hun var 4 år, ville hun ha. Sekualiserer ikke dette over hode.

i barnehagen hennes bruker faktisk endel "bh" også. Sånne man får kjøpt på h&m. De synes det er kult, og jeg ser ikke problemet med å ha en sånn under klær

Enig med flere over her! Vesla får ihvertfall ikke de nærmeste årene, etpar år til med UV-drakt, så kan vi gå over til badedrakt, og ende på bikini når hun begynner på skolen kanskje, men enig da at det blir en sånn sports-topp :)

Jeg syns at fra skolealder kanskje kan de bruke bikini, men jeg syns da at de må være formet som en søt sportstopp, ikke som en cup eller trekantbikini. Slikt trenger de ikke før de faktisk har pupper.
Enig med du :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg syns at fra skolealder kanskje kan de bruke bikini, men jeg syns da at de må være formet som en søt sportstopp, ikke som en cup eller trekantbikini. Slikt trenger de ikke før de faktisk har pupper.
Sign

Min jente på 4 har mange bikinitopper som hun bruker når hun bader, hun gjør det for å pynte seg, ikke for å skjule puppene sine. Her inne er det jo like mye baluba om disse bikinitoppene til småjentene vært år, badedrakt er jo og lagd for å skjule puppene?!?...

Mine får det ikke i det hele tatt, min eldste er nå 15 og har aldri hatt en bikini i sitt liv.

Synes det er kjempefint med jenter i bare truse. Synes ikke det er søtt med bikinioverdel i det hele tatt - ser bare malplassert og teit ut! Kan begynne med topp når de nærmer seg puberteten. 7-8år kanskje? gjerne sportsbh-aktig, siden trekant bare sklir alle veier.

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

Enig:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app

Mine jenter har sånn slags todelt badedrakt/bikini og har hatt det siden de vokste ut av første badedrakta si. Liker ikke typisk bikini med trekantbikini og sånt, men har sånne sportstopper med badetruser og da har de til nå hatt badetruser som ser ut som boxere. Så det er jo evt kun når de har strekt seg at en har sett den ikke er ei badedrakt. Jeg synes det har vært mest praktisk i forhold til bleie, dogåing osv. Disse dekker jo nesten mer enn ei typisk badedrakt. Litt lignende sånn på bildet over her. De synes jeg er finest på små barn og samtidig veldig praktiske. :)

Back
Topp