"Anfall" hos baby 10 uker

LittleWonders

Forumet er livet
VIP
Julegavene 2019
I mangel av noe bedre ord, kaller jeg det anfall.

Jenta mi får noen ganger (et til flere om dagen) et slags anfall. Hun blir helt rød i ansiktet, lager grimase og blir stiv i kroppen. Skjelver litt også, spesielt i armene. Hun slutter og puste mens det står på. Varer ca 5-10 sekunder før det går over og hun blir normal igjen.

Hva kan dette være? Er det noe som burde sjekkes? Eller er det så enkelt og ufarlig som mageknip?

Håper på raskt svar:-)

Det kan være noe så "ufarlig" som mageknip men også noe mer alvorlig.. hadde jeg vært deg ville jeg tatt kontakt med legen er bedre med en gang for mye enn en for lite vettu ;)

I mangel av noe bedre ord, kaller jeg det anfall.

Jenta mi får noen ganger (et til flere om dagen) et slags anfall. Hun blir helt rød i ansiktet, lager grimase og blir stiv i kroppen. Skjelver litt også, spesielt i armene. Hun slutter og puste mens det står på. Varer ca 5-10 sekunder før det går over og hun blir normal igjen.

Hva kan dette være? Er det noe som burde sjekkes? Eller er det så enkelt og ufarlig som mageknip?

Håper på raskt svar:)
Hei!
De første ukene/ månedene etter fødsel kan en se endel skjelvinger/ sitringer hos de små. Disse sitringen kommer ofte i armer, bein og munnen. Dette er vanlig og skyldes barnas umodenhet og at bevegelsene i stor grad er refleksstyrt. For å være på den sikre siden, vil jeg anbefale at du kontakter enten helsestasjonslegen eller fastlegen for å få en vurdering av dette. Lykke til med den lille! Beste hilen Elin

Back
Topp