Hva kan det være?

markrete

Glad i forumet
Gresskarfrøene2023
Sliter veeldig med hodepine for tiden. Drikker masse vann, men det ser ikke ut til å hjelpe noe... liker heller ikke å ta tabletter, så vil helst holde meg unna, men er det flere som plages med dette? Har også smerter på sidene rett under ribbeina, ofte veldig store smerter og!

En annen ting er at jeg plutselig kan bli VELDIG dårlig... begynner å skjelve, svette, hjertet banker og jeg holder på å svime av. Må sette meg ned av og til midt på gulvet i butikken for å ikke besvime. Tenkte første gang at d hadde noe med lite mat å gjøre, men det skjedde da jeg gikk ut rett etter frokost også, så da forsvant den teorien.

Er så irriterende, noen som vet hva dette kan være?? Er det normalt?

Hodepine tror eg en del er plaget med under svangerskap! Smerter under ribbeina har eg også kjent litt til.. Tror det er luftsmerter som setter seg der. ganske intense til tider.. Hadde dette forrige gang Også! De anfallene du beskriver, kan det være blodtrykksfall kanskje? Ville tatt meg en tur til legen og fått en sjekk om det er en stund siden du var sist!

Håper det går over :)

Sliter med hodepine jeg også.. gjorde det sist også.
De "anfallene" du beskrives høres ut som blodtrykksfall, har det samme:) eneste som kan hjelpe er å roe ned tempoet, reise deg saktere. Bruker å stabilisere seg litt ut i sv.skapet:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hørers ut som lavt blodtrykk.
jeg må også sette meg ned, evt ta det rolig så jeg ikke skal dette i bakken..
Legen sa det hjalp å drikke mer kaffe og te Evt cola.. Pluss at man må ta det rolig og ingen raske bevegelser :)

Hørers ut som lavt blodtrykk.
jeg må også sette meg ned, evt ta det rolig så jeg ikke skal dette i bakken..
Legen sa det hjalp å drikke mer kaffe og te Evt cola.. Pluss at man må ta det rolig og ingen raske bevegelser :)
Greit å høre at det ikke er bare jeg, roer meg litt da. Ironisk nok skjedde det i kaffekø en gang da! ;)

Jeg hadde ekstremt hodepine igår, hadde sovet litt lite den natten så regner med det var derfor. Fin idag. Pass på at du får nok søvn, ellers kan jeg ikke hjelpe med det andre du lurer på. ;)

Er også plaget med hodepine denne gangen...

Hodepine har jeg også kjent til tider..

Ting som hjelper:

- Koffein (obs ikke drikk for mye av dette :P maks 200 mg koffein til dagen), en halv kopp kaffe eller ett glass cola zero hjelper meg..
- bevege seg
- frisk luft

Det med ribbeina tror jeg har med mange forskjellige ting å gjøre. Blant annet at mellomgulvet flytter på seg for å gi plass til livmora, det gjør det faktisk nokså tidlig i graviditeten. Hos meg kan det hjelpe å ta av BHen, om det er det samme vi kjenner ;)

Merker også mye t hodepine for tiden. Også de smertene under ribbeina, kommer ofte når jeg har spist. Jeg har konkludert med at det må være luft ;)

Hodepine har jeg stort sett hver dag etter jeg ble gravid. Veldig irriterende, men stort sett det eneste jeg sliter med;) Velger å holde meg unna smertestillende ettersom det er et vanlig symptom.

Wow...! Eg har slitt med akkurat det samme, eg måtte ofte sette meg rett ned på golvet for det kjentes ut som eg skulle til å besvime. Du drikk ikkje nok vann og et ikkje nok dessverre. Det er blodsukkeret ditt som faller. Det einaste som hjelper er å spise godt og regelmessig. Eg sleit med å få blodsukkerfall i dusjen og det einaste eg kunne gjera var å ta meg eit måltid kvar gang eg skulle dusje!

Ser at du har fått det rett etter frukost også, da har du spist for lite eller raske karbohydrater, det beste er langsomme karbohydrater som grovt istaden for fint brød osv.. Eg ser det sjølv at det kan komme etter frukost blant anna så da har eg fått for vane å ha med meg ein fiberbar i veska for å ha kjapp tilgang på noko som eg får i meg med ein gang eg kan ane symtomane.
For meg var dette ein hard prosess å starte å få i meg mat, i hvertfall nok mat fordi kroppen ga aldri tegn til å vera sulten så derfor hugsa eg aldri å spise, så den gang åt eg eit eple og middag og brus var alt eg åt på ein dag. Veit ikkje kor flink du er med maten men eg måtte virkelig gjennom ein tøff prosess med å rett å slett "spise regelmessig på tvang" for at kroppen skulle komme seg igjen. Ein liten tankevekker kan vera detta ;)

Back
Topp