Paraplyvagn! HJÄLP!

Uff, da hadde jeg jo ikke trengt å være så negativ :eek:

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

hahaha, viktig å dele sine egne erfaringer da vettu ;)
Jeg har kanskje bare funnet en løsning på alt du så på som problemer :P

Noen jeg kjenner fikk lov ha den som håndbaggasje, men måtte da sende sekken de hadde som håndbaggasje i stedenfor. De valgte å sende vogna for i sekken var mat til ungen.
Ville ikke satset på at man garantert får den med inn på flyet jeg heller ;-)

Det er som regel ganske uforutsigbart om man får med barnevogner. Går ofte på godvilje, men stort sett blir de lagt under. Bedre å sjekke inn barnevognen, og la ungene sitte i en RideonCarryon http://www.rideoncarryon.no stol på flyplassen. Da bør du og ha fått med deg nok håndbagasje til noen skift.. Dette er selvpromoterende selvfølgelig! :-)

uansett, unger under 2 får som regel ikke håndbagasje, men kan sjekke inn en barnevogn. Unger over 2 får håndbagasje, men ikke barnevogn.

Jo

Det er som regel ganske uforutsigbart om man får med barnevogner. Går ofte på godvilje, men stort sett blir de lagt under. Bedre å sjekke inn barnevognen, og la ungene sitte i en RideonCarryon http://www.rideoncarryon.no stol på flyplassen. Da bør du og ha fått med deg nok håndbagasje til noen skift.. Dette er selvpromoterende selvfølgelig! :)

uansett, unger under 2 får som regel ikke håndbagasje, men kan sjekke inn en barnevogn. Unger over 2 får håndbagasje, men ikke barnevogn.

Jo

man kan ikke ha en baby, sovende, på en slik stol! Da bærer jeg henne heller i Ergosela! Poenget med ei vogn er å skjerme henne litt fra inntrykk på reisen, og at hun får en skikkelig plass å sove i fred på!

Det er som regel ganske uforutsigbart om man får med barnevogner. Går ofte på godvilje, men stort sett blir de lagt under. Bedre å sjekke inn barnevognen, og la ungene sitte i en RideonCarryon http://www.rideoncarryon.no stol på flyplassen. Da bør du og ha fått med deg nok håndbagasje til noen skift.. Dette er selvpromoterende selvfølgelig! :-)

Jo

I know :-) er utdannet innen feltet ;-) kommer også veldig an på hvor fullt flyet er ;-)

man kan ikke ha en baby, sovende, på en slik stol! Da bærer jeg henne heller i Ergosela! Poenget med ei vogn er å skjerme henne litt fra inntrykk på reisen, og at hun får en skikkelig plass å sove i fred på!
Nja, er vel ikke helt enig i det. Slik vi pleier å gjøre det når vi reiser, er å aktivere ungene på flyplassene, få de til å bruke så mye energi som mulig. Så da setter vi de i stolen, finner nærmeste lekeland, og lar de holde på så lenge som mulig når vi er i transit, eller venter. For oss er det betydelig bedre om de sover på flyet, enn å sove på flyplassen.

Ville nok ikke gått for en slik jeg heller. Hadde prøvd å få med vogna og evt hatt med bæresele i tilfelle. Får man med vogna så kan man jo bare putte bæreselen i kofferten..vår snuppe må sove når hun bruker ellers blir dagene forferdelige.

Nja, er vel ikke helt enig i det. Slik vi pleier å gjøre det når vi reiser, er å aktivere ungene på flyplassene, få de til å bruke så mye energi som mulig. Så da setter vi de i stolen, finner nærmeste lekeland, og lar de holde på så lenge som mulig når vi er i transit, eller venter. For oss er det betydelig bedre om de sover på flyet, enn å sove på flyplassen.

Det er nok slik at barn er veldig forskjellige, og alder spiller nok en god del inn ;-) visst vi hadde holdt snuppa våken og fått hun overtrøtt så hadde ikke flyreisen blitt noe særlig gøy. Holder vi derimot soverutinene og lar hun dubbe ekstra om hun er trøtt av masse inntrykk så har vi stort sett en blid og fornøyd unge :-)
Den stolen er sikkert flott for noen, og kanskje for oss når snuppa blir eldre, men foreløpig hadde jeg klart meg med en bæresele på flyplassen. Vogna hadde vi sendt uansett, men skjønner godt de som ønsker å ha med vogn også :-)

Men fra hvilken alder er egentlig disse stolene ment?
Barna her inne på dette underforumet er jo langt unna ett år gamle... Og å sette de på en slik stol vendt FRA foreldrene og i tillegg bakover, vil i mine øyne bli ende værre enn å henge de fremovervendt i en bæresele eller i en vogn vendt fra den som bærer. Så små barn klarer ikke å skjerme seg selv fra stress og inntrykk, noe jeg vil si det er mye av på en flyplass. Og hvis de i tillegg er overtrøtte fordi de ikke får mulighet til å sove... Nei, da bærer jeg heller ungen min tett inntil meg og lar han sove når han vil :D

Det er nok slik at barn er veldig forskjellige, og alder spiller nok en god del inn ;-) visst vi hadde holdt snuppa våken og fått hun overtrøtt så hadde ikke flyreisen blitt noe særlig gøy. Holder vi derimot soverutinene og lar hun dubbe ekstra om hun er trøtt av masse inntrykk så har vi stort sett en blid og fornøyd unge :)
Den stolen er sikkert flott for noen, og kanskje for oss når snuppa blir eldre, men foreløpig hadde jeg klart meg med en bæresele på flyplassen. Vogna hadde vi sendt uansett, men skjønner godt de som ønsker å ha med vogn også :)
Jepp, alder og aktivitetsnivå er viktig. Vi prøver og å time flightene våre, så vi hovedsaklig flyr når den miste skal sove.

Vi har 2 nå, og ser at lillebror skal uansett hvor trøtt han er følge etter storesøster, så greit å la de styre sammen for oss. For våre unger så gikk det et ganske klart skille ved 9 måneder, etter det er han mye mere engasjert, og ikke like samarbeidsvillig.

Jo

Men fra hvilken alder er egentlig disse stolene ment?

De må kunne sitte selvstendig, eller så blir det ikke noe særlig. Vi brukte også bæresele når de var som minst, men nå som vi har 2 og det er mere koordinering og bæring, er ikke det like praktisk å bære lenger.

De må kunne sitte selvstendig, eller så blir det ikke noe særlig. Vi brukte også bæresele når de var som minst, men nå som vi har 2 og det er mere koordinering og bæring, er ikke det like praktisk å bære lenger.
Det er forskjell på folk ;)
For vi ser bare flere og flere fordeler ved bæring ettersom barna blir større :)

barn og babyer er to forskjellige ting! Barn kan utsette søvnen, mens babyer sover når de er trette. Og små babyer har heller ingen glede av lekeland! Men en sånn stolsak er sikkert fint for litt større småbarn!

Jeg putta Elise i den handlevogna til taxfree'n da vi vr på Gardermoen nå sist. Hu var storfornøyd! Den stolsaken kan man jo bare bruke om man selv har koffert som håndbagasje. Rar, syns jeg :p neste gang vi er på tur skal storebror då en sånn trunk (barnekoffert med hjul, som han kan sitte på. Snedig) :)

Jeg putta Elise i den handlevogna til taxfree'n da vi vr på Gardermoen nå sist. Hu var storfornøyd! Den stolsaken kan man jo bare bruke om man selv har koffert som håndbagasje. Rar, syns jeg :p neste gang vi er på tur skal storebror då en sånn trunk (barnekoffert med hjul, som han kan sitte på. Snedig) :)

Det kjøpte vi til T som han hadde på sydentur i fjor januar :D Den er genial!!

Hermine satte også i sånn håndbagasjetrille sist vi var på Gardermoen, hun syntes det var kjempefint! :) Men måtte putte henne i bæresela når hun skulle sove da ;)

Back
Topp