Innkallelse til gynekologisk poliklinikk, ang abort..

• Trådstarter Trådstarter lykkeliten123
  • Opprettet Opprettet
Aborten blir ikke utført ved første konsultasjon ved sykehuset. Da tar de ul for å stadfeste hvor langt på vei du er. Du får da en ny time og kvelden i forveien til aborten skal du ta to piller du får med deg hjem etter konsultasjonen. Disse skal åpne der nede slik at de lett kan skrape ut. Skal du ta en hjemmeabort får du med deg de piller du trenger for det. Jeg var på vei til å ta bort denne jeg har i magen nå, men trakk meg siste dagen.
Håper du gjør et valg du vil leve godt med.

Først konsultasjon der lege gir litt info og spør spørsmål. Det blir tatt innvendig ul, du ser ikke skjermen. Så blir det avtale når du skal ha utskrapning eller når du skal ta pille. Jeg måtte møte opp på sykehuset en formiddag og ta pille der. Så ble jeg innlagt 2 dager etterpå og fikk riestimulerende stikkpiller. Du kan velge å være hjemme hvis du er mindre enn 9 uker på vei...

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

Eg fikk velge å se skjermen vist eg ville.. så får du en ny time til selve aborten, den pleier å være etter en ukes tid eller noe, så du har litt tenketid.. og husk: det er lov å si nei vist du ombestemmer deg før abort dagen

Sent from my U8860 using BV Forum mobile app

Jeg hadde hjemmeabort i fjor, da var inn til timen på en mandag,tok da to piller som skulle stoppe svangerskapet samme timen. Så fikk jeg med meg de nødvendige pillene hjem som jeg skulle ta påfølgende onsdag. D gjøres forkjellig ser jeg. Ville ha bestemt meg før du drar til timen,i tilfelle du også får de første pillene som stopper alt der.

Hvis du er usikker,ville jeg ringt og pratet med www.amathea.no, de er utrolig gode å prate med,og gir deg en god følelse på d valget du tar. Veldig god hjelp

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

....er dette riktig sted å spørre om abort...? uansett årsaken som ligger bak dette, så ble jeg i grunn ganske paff da jeg leste spørsmål om det her?!

....er dette riktig sted å spørre om abort...? uansett årsaken som ligger bak dette, så ble jeg i grunn ganske paff da jeg leste spørsmål om det her?!
Er litt enig jeg altså.. Dømmer ikke HI for å skulle ta abort, men her inne er vi damer som betaler i dyre dommer for private ultralydtimer slik at vi kan se at våre små huleboere lever og vokser som de skal.. Vi gråter med de som må gå gjennom det grusomste av alt.. Å miste sin lille spire.. Tråder om selvbestemt abort kan postes andre steder...

på ingen måte ment å fornærme noen da det virkelig ikke angår meg hva folk velger, MEN jeg logget meg ikke inn her for å lese om abort! ... gleder meg over min lille babynurk og har virkelig strevet for å få en liten til så ble dette litt som å "rekke tunge" til de som har jobbet for og mot dette. Det skal sies at jeg er ikke imot abort på noen måte, det får man ta ansvar for selv.

Kontakt amathea.no. Der er det god hjelp å få, så kan vi som er gravide kose oss med det :) (ikke ment som noen kritikk)

Okei nå ble jeg litt paff her! Om hun skal ta abort eller ikke må hun få lov til å lufte sine tanker og følelser, og kanskje høre med andre som kanskje har vært borti samme situasjon. Dette er et forum for alle, liker du ikke overskrifta kan du heller styre unna :) hun har heller ikke bestemt seg om hun skal eller ikke.

Du må ta det valget som du vet at du klarer å leve med. Skal ærlig innrømme at jeg har selv tenkt tanken å ikke beholde første gangen, og ble helt tullete av tanken og fikk en liten depresjon og dro til psykolog et par ganger. Men når jeg kom ul og fikk se en liten lå å sprella valgte jeg å beholde og angrer ikke. Nå som jeg ble gravid på ny ville ikke gubben at jeg skulle beholde i det hele tatt, krevde nesten at jeg skulle ta abort og presset meg i et hjørnet og sa nesten at han kom til å forlate oss om jeg skulle beholde. Men jeg vet at jeg kommer ikke til å klare å leve med det valget så jeg valgte å beholde, gubben er her fortsatt og faktisk kommet etter å begynt å glede seg :) men dette var der rette valget for oss, du må finne ut hva som blir rett for deg/dere :)
Send meg gjerne en pm om du vil snakke privat :)

venter på lillebror/søster 25.01.14

Kjære vene jenter. Her må vi tåle snakk om abort, følelser, tanker, spm om alt mulig. La nå hu få lufte tankene sine og spørre etter andres erfaring. Dere som syter og klager over at hu burde finne ett anna forum å poste det på bør lese overskriften en gang til!! Men kanskje nysgjerrigheten tok over eller??? Nei vett dere hva jenter her må vi ha ett åpent sinn og la alle få plass på forumet uansett spørsmål!!

Så til tråd innehaver. Følg hjerte ditt! Den leder deg alltid i riktig retning :) lykke til med valget :)

Eg merker også at eg blir irritert over folk sin reaksjon. Siden mange sliter med å blir gravide eller mister skal det ikke gå ut over andre. Baby verden er dessverre ikke ett Forum med stor tak høyde når det gjelde slik. Selv tatt en abort og det var det rette valget der og da. Føler masse med deg. Alle tankene og følelsene er vonde og forvirrende. X fingrene for at du velger rett for deg. Finn noen profesjonelle å prate med i tiden. Masse klem.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kjære vene jenter. Her må vi tåle snakk om abort, følelser, tanker, spm om alt mulig. La nå hu få lufte tankene sine og spørre etter andres erfaring. Dere som syter og klager over at hu burde finne ett anna forum å poste det på bør lese overskriften en gang til!! Men kanskje nysgjerrigheten tok over eller??? Nei vett dere hva jenter her må vi ha ett åpent sinn og la alle få plass på forumet uansett spørsmål!!

Så til tråd innehaver. Følg hjerte ditt! Den leder deg alltid i riktig retning :) lykke til med valget :)
Syter og klager? Da bør nok Du lese hva som er skrevet en gang til!! Dersom det skal være rom for at Hi skal kunne spørre om selvbestemt abort inne på et terminforum (!) må det også være rom for at ikke alle synes det er greit!

Jeg syns det er syting og klaging da det skrives at hun ikke burde ha posta det her inne og bla bla!! Min mening! Diskusjonen ferdig!

Også burde de som klager tenke seg om hva de faktisk skriver i innlegga sine da denne personen sitter i en meget vansklig livssituasjon og må ta ett valg.. empati dere! Prøv å sett dere inn i hennes ståsted og det va du som fikk slike kommentarer når du hadde det som vanskligst ?? Sånn, da er jeg ferdig!

Det er jo pga diskusjoner som dette at vi skal få oss en lukket gruppe. Da unngår vi forhåpentligvis uenigheter og diskusjoner, også kan de som har behov for støtte og veiledning i forhold til andre problemstillinger fremdeles poste det her på forumet, men ikke i den lukkede gruppen :)

I tillegg må det jo også nevnes at det finnes et generelt-forum her inne på Bv, før-svangerskapet, svangerskapet... Og uansett hvor Hi hadde postet denne tråden ville det kommet reaksjoner.. For med et tema som abort er det ikke til å komme utenom at forskjellige mennesker har forskjellige meninger..

Eg har stor takhøgde, og syns det er fint at alle kan spørre om det me lurer på :) Håper du finner eit valg som passe for deg!! Lykke til!

Back
Topp