Dårlige svømmere

Førstegangsmammaen

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Hei.

Noen som har fått prøverør i Oslo pga dårlig sædkvalitet? Har det gått bra?

Har søkt litt på nett, ser prismessig ikke noe grunn til å velge prøverør i utlandet istedenfor Norge.
Velger man utlandet pga pris eller flere muligheter?

Han har sædceller men få som er friske og klarer å svømme. Vi klarer det ikke naturlig men legen sier at vi har gode sjanser med prøverør. Jeg har både eggløsning og regelmessig mensen. Så det er den "eneste grunnen" til at vi trenger prøverør.

Hvilken prøverørsteder i Osloområdet kan dere anbefale? (Hvor mange fins det?) Hvor mye kosta det totalt å ta ut sædceller og egg. Befrukte dem og sette dem inn igjen?

Håper noen kan svare meg.

Har ikke tatt i Oslo! Tatt det i Trondheim!

Dårligere svømmere her, men er i Porsgrunn, offentlig

Lengter etter å bli gravid ♥

Offentlig på Ullevål. Ble gravid på 1. ICSI sist. Da jeg hadde ICSI første gang var jeg 23 år, og det var ikke noe problem i det offentlige at jeg var ung. Jeg gikk til privat gyn for å få henvisning, og etter det var det normal ventetid for å komme inn på Ullevål.

Offentlig på Ullevål. Ble gravid på 1. ICSI sist. Da jeg hadde ICSI første gang var jeg 23 år, og det var ikke noe problem i det offentlige at jeg var ung. Jeg gikk til privat gyn for å få henvisning, og etter det var det normal ventetid for å komme inn på Ullevål.

Jeg og mannen er 25. Vi har søkt men står i kø for å få komme inn til utredning bare. Fastlegen sa at det var fordi vi var unge at vi ikke blir priotert. At de som har en biologisk klokke som tikker alt for fort og nærmer seg slutten er de som kommer først i køen.

Anbefaler deg å gå til privat gyn og få henvisning til prøverør i det offentlige. Det koster ca. 1000 kr. Et ICSI forsøk på privat klinikk koster vel 25-30.000 om jeg ikke tar helt feil. Så da sparer du mye på å få henvisning til det offentlige av privat gyn. Gynekologen på Balderklinikken er super!

Jeg og mannen er 25. Vi har søkt men står i kø for å få komme inn til utredning bare. Fastlegen sa at det var fordi vi var unge at vi ikke blir priotert. At de som har en biologisk klokke som tikker alt for fort og nærmer seg slutten er de som kommer først i køen.
Jeg var "bare" 25 da jeg hadde mitt første forsøk, det ble kommentert at jeg var ung, men at det bare var positivt.
Mens jeg har sittet på venterommet har jeg sett folk som ser myyyye yngre ut enn meg da også! Var 24 da utredningen startet, men godt gift, det har noe å si :)

Hadde 3 negative icsi-forsøk på riksen. Og har akkurat hatt et forsøk på Ivf-klinikken oslo. Som endte i ingen befruktede egg:( Vi har kjøpt en pakke på 3forsøk til i underkant av 60 000. Men det er tillegg for icsi og for hvis man evt. kan fryse ned. Så er det jo medisiner i tillegg. Vi brukte rundt 20 000 på medisiner på de 3 første forsøkene.
Håper dere får en lettere vei enn oss. Lykke til :)

Hvis dere allerede vet at mannen har dårlig sædkvalitet er vel utredningen i bunn og grunn over allerede? Her ble det i hvertfall ikke gjort videre utredning etter at de fant ut det, ble bare sendt henvisning rett til prøverør. Her har vi erfaring både fra privat hos Aleris med førstemann (orket ikke vente i den offentlige køa etter at henvisning til prøverør var sendt) og fra Ullevål hvor vi holder på nå med søsken. Ikke noe å utsette på noen av stedene.

Var forøvrig 22 år når henvisning ble sendt første gang og det var ingen som nevnte noe om at man blir nedprioritert på grunn alder, så det tror jeg faktisk ikke stemmer.

Anbefaler deg å gå til privat gyn og få henvisning til prøverør i det offentlige. Det koster ca. 1000 kr. Et ICSI forsøk på privat klinikk koster vel 25-30.000 om jeg ikke tar helt feil. Så da sparer du mye på å få henvisning til det offentlige av privat gyn. Gynekologen på Balderklinikken er super!

Jeg skal det til uka :) Takk for tips.

Jeg var "bare" 25 da jeg hadde mitt første forsøk, det ble kommentert at jeg var ung, men at det bare var positivt.
Mens jeg har sittet på venterommet har jeg sett folk som ser myyyye yngre ut enn meg da også! Var 24 da utredningen startet, men godt gift, det har noe å si :)

Vi er gift vi også. Så vi håper at vi slipper å vente så lenge :)

Hvis dere allerede vet at mannen har dårlig sædkvalitet er vel utredningen i bunn og grunn over allerede? Her ble det i hvertfall ikke gjort videre utredning etter at de fant ut det, ble bare sendt henvisning rett til prøverør. Her har vi erfaring både fra privat hos Aleris med førstemann (orket ikke vente i den offentlige køa etter at henvisning til prøverør var sendt) og fra Ullevål hvor vi holder på nå med søsken. Ikke noe å utsette på noen av stedene.

Var forøvrig 22 år når henvisning ble sendt første gang og det var ingen som nevnte noe om at man blir nedprioritert på grunn alder, så det tror jeg faktisk ikke stemmer.

Vi har vært hos Dr purvis .. Han har funnet ut at mannen har veldig dårlig sædkvalitet grunnet en infeksjon , men at det kan bli bra igjen med riktig medisinering over tid. Et år senere har det fortsatt ikke blitt noe merkbar forandring. Og hver måned er resultatet i brevet vi får etter ny sædprøve lik. "Du kan ikke befrukte din partner på naturlig måte, men du har svært gode sjanser for å lykkes ved hjelp av prøverør".

For å få prøverør må både jeg og mannen sjekkes, veies, måles og testes grundig. Vi venter på å få gjort dette på sykehus. Men fordi det "bare" er en infeksjon som KAN bli bra igjen så blir vi ikke prioritert men får lov til å stå i kø. Og fordi jeg er ung haster det ikke heller. Dette er i hvertfall hva vi har fått vite ...?

Back
Topp