Strekkmerker ?

18ogmamma

Blir kjent med forumet
Er ikke redd får å få strekkmerker, men kan være foruten.
Så jeg lurer på om noen har noen vet om noen produkter som faktisk fungerer slik at man ikke får strekkmerker ?
Fuktighestkremer ol. ? :)

Jeg var rimelig sikker på at jeg skulle få strekkmerker,siden mamma og mormor har massevis på magen etter graviditet. Smørte morgen og kveld med blanding av hvetekimolje og mandelolje (50:50) samt 10dråper mandarinolje pr.100ml. Masserte huden godt hver gang. Jeg fikk ikke et eneste strekkmerke! Lurer på om jeg slekter mer på mi farmor (ho fikk ikke noen/veldig få merker heller). Har hørt at det er ofte genetisk med strekkmerker.

hadde det vært en krem som garanterte det, så hadde alle vist om den ;) sånnt er ikke hemmelig.
jeg smurte som en gal! men har allikevel masse tigermerker på magen

Min mor har ikke ett eneste merke.. Jeg tok ingen sjangser og smurte og smurte med olje.. Og dagen etter tulla var ute .. DA sprakk huden :b for en timing liksom.. Tror ikke man kan hindre at det sprekker men man kan hindre graden av sprekk men å smøre ..

Strekkmerker er visst hormonellt, så vanskelig å unngå dersom hormonene har bestemt seg ;) Er ofte arvelig også, men ikke slik at alle får det bare fordi mor/bestemor osv har fått det. Det finnes ingen kremer som trekker langt nok inn i huden slik at strekkmerker kan unngås, strekkmerkene oppstår ganske så dypt i huden, i underhuden. Har selv litt lyse strekkmerker på rompa, har aldri vært gravid og aldri gått raskt opp i vekt/ ned i vekt, men allikevel fikk jeg små striper:P

Har ingen strekkmerker etter to svangerskap:) Håper jeg slipper denne gangen også. Har smurt med krem hver dag og vært aktiv under begge svangerskapene.

Trodde faktisk de fleste hadde fått med seg at sånt er genetisk og at det ikke nytter og smøre seg.

Med førstemann fikk jeg strekkmerker på puppene i løpet av første trimester, før de hadde vokst en pøkk, så dette er nok hormonelt ;)

Med førstemann fikk jeg strekkmerker på puppene i løpet av første trimester, før de hadde vokst en pøkk, så dette er nok hormonelt ;)
Ikke sant!!! Haha, håpløst å unngå hvis det bare er "meningen" at man skal få det :P

Strekkmerker er visst hormonellt, så vanskelig å unngå dersom hormonene har bestemt seg ;) Er ofte arvelig også, men ikke slik at alle får det bare fordi mor/bestemor osv har fått det. Det finnes ingen kremer som trekker langt nok inn i huden slik at strekkmerker kan unngås, strekkmerkene oppstår ganske så dypt i huden, i underhuden. Har selv litt lyse strekkmerker på rompa, har aldri vært gravid og aldri gått raskt opp i vekt/ ned i vekt, men allikevel fikk jeg små striper:p

Høres litt ut som meg. Har strekkmerker på rompa og lår+puppene. Dette fikk jeg i tidlig tenårene,men ikke pga vektoppgang (alltid vært tynn!). Trodde derfor jeg skulle sprekke opp masse når jeg var gravid,men fikk ikke et eneste strekkmerke da...

Høres litt ut som meg. Har strekkmerker på rompa og lår+puppene. Dette fikk jeg i tidlig tenårene,men ikke pga vektoppgang (alltid vært tynn!). Trodde derfor jeg skulle sprekke opp masse når jeg var gravid,men fikk ikke et eneste strekkmerke da...
Ah, musikk i mine ører. Haha. Vet at premien er verdt litt strekkmerker, men kan gjerne slippe unna de også :P

Har som andre har nevnt strekkmerker fra tenårene på rumpa.. men ingen strekkmerker fra sist svangerskap, så håååper å slippe unna denne gangen også.

Jeg har ikke vært gravid før, og har strekkmerker fra tenårene jeg og. Var tynn som en flis men skjøt raskt i været. Så har strekkmerker på lårene og puppene. Håper jeg slipper unna de verste merkene på magen, men aner ikke. Slekter på farmor fysisk, men hun er ikke her mer, så får liksom ikke spurt henne heller..

Jeg smører meg med fete bodybutter fra bodyshop. Har ikke et eneste strekkmerke :) har psoriasis og huden min trenger mye fuktighet og disse er de jeg syns fungerer best, vanlig "bodylotion" er bortkastet :p

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3

Smurte meg litt etter dusjing, bare for å gjera da. Hadde ein del strekkmerker på rumpe og lår frå tenårene som det blei ein god del meir av, men dei er ikkje sååå synlige. Fekk bare to bittesmå på magen, men dei ser eg nesten ikkje lenger.

Smurte stort sett ikke, men har ikke ett eneste strekkmerke:) hadde dog ganske liten mage..

Jeg brukte tusenvis av kroner på oljer, masker og kurer sist, fra tidlig i svangerskapet. Jeg spiste anbefalt mat, drakk mengder med vann, osv. Jeg smurte meg inn med tykke lag morgen og kveld, masserte og holdt på, men ble hardere rammet enn jeg trodde var mulig.
Så nå skulle jeg ønske at jeg bare hadde stolt på all den forskning og alle fagpersoners uttalelser om at lite eller ingenting kan gjøres hverken for å forhindre eller fjerne strekkmerker. Det er hormonelt og genetisk betinget. Hadde spart masse penger og tid!!!

Har masse ;) og er stolt av de ;)

Back
Topp