Er jeg sær?

Kryssedull

Gift med forumet
VIP
Aprillykke 2016
Lillegull er ca 4 og en halv måned. På lørdag skal vi i bryllup, og mine foreldre skal være barnevakt. Lillegull er inne i en periode hvor hun er meeget skeptisk og redd nye mennesker, og hylgråter når hun ikke er hos eller ser meg og sin far... Jeg har ikke lyst å gå i bryllup. Kjenner det er vondt i hjertet. Noen sier at hun har godt av å være med andre, men jeg synes det er litt tidlig, hun forstår jo ikke hvorfor mamma er borte... Er jeg sær som vil avlyse? Hva hadde du gjort? Hva tenker du?!!

Nei, for å svare helt ærlig!
Jeg hadde tatt henne med! Vel å merke dersom det ikke er fri flyt av alkohol. Om det ikke passer å ta med baby så hadde jeg blitt hjemme. Litt kjipt der og da, men babyperioden varer bare noen måneder, så får man utsette å "leve livet" til barna er litt større.
Vet hvordan det er med skeptiske barn, min var helt avhengig av å ha meg eller pappaen sin i nærheten til hun var godt over året. Det måtte vi ta konsekvensen av - og alltid sørge for å være i nærheten...

Jeg hadde nok også tatt henne med, og så heller dratt hjem når selve festen begynner... Fått med meg middagen og kaffen og så dratt før folk blir fulle... Hadde nok ikke klart å dra fra henne i allefall, så synes ikke du er sær!

Du gjør akkurat det du føler er rett for deg og den lille! Ikke noe gøy for deg å gå hvis du bare blir sittende å tenke på om lille ikke har det bra.

Du gjør akkurat det du føler er rett for deg og den lille! Ikke noe gøy for deg å gå hvis du bare blir sittende å tenke på om lille ikke har det bra.
Enig!

* æpp'n *

Nei, for å svare helt ærlig!
Jeg hadde tatt henne med! Vel å merke dersom det ikke er fri flyt av alkohol. Om det ikke passer å ta med baby så hadde jeg blitt hjemme. Litt kjipt der og da, men babyperioden varer bare noen måneder, så får man utsette å "leve livet" til barna er litt større.
Vet hvordan det er med skeptiske barn, min var helt avhengig av å ha meg eller pappaen sin i nærheten til hun var godt over året. Det måtte vi ta konsekvensen av - og alltid sørge for å være i nærheten...
Ja for sant det er jo forskjell på ungene! Vår baby er veldi knyttet til oss og skeptisk til fremmede, mens andre i den samme alderen ikke er så skeptiske og fint kan bli flyttet og båret rundt på av fremmede... Mini her har nok sitt lynne etter meg, så føler meg sikker på at jeg forstår henne og hennes behov heldigvis :) takk for gode svar, kjenner jeg heller mest mot å ikke gå, evnt ta henne med og så gå hjem ja det var også en god ide! Huffda skal ikke være lett å være hønemor. Men man får vel bare kjenne det på kroppen hva som er riktig.

Du er ikke sær :) Vår baby er også veldig avhengig av å ha oss i nærheten akkurat nå. Faren min satt barnevakt for ikke så lenge siden og da gråt hu når vi gikk, fikk så vondt av henne, men så tok dem seg en trilletur og da gikk det fint :) Men å ta med henne er jo en god ide også dra igjen før festen begynner :)

Akkurat samme problematikk som meg!! W er så knyttet til meg og pappaen om dagen, skriker når han sitter hos andre og han ikke ser oss. Veldig vanskelig med barnepass slik det er nå. Jeg har også vurdert å ta han med hvis det ikke blir bedre. Men det er helt greit det også, bare redd det blir litt mindre fokus på bruden da. Men er 2 mnd til for min del da, mye kan jo forandre seg:-) men enig i det du sier ift andre. Jeg har noen venninner som sier at han har bare godt p bli passet på av andre.. Hverken jeg eller han har det noe godt når han bsre skriker ! Hadde ikke jeg slappet av i bryllupet heller!

Jeg hadde tatt henne med. Det du føler er instinkt og ikke noe man skal kimse av. Jeg HATER de kommentarene fra andre som sier "ungen har bare godt av.. Osv " du vet best. Følg magefølelsen!!

Gjør det som føles rett for deg og dere! Hvis ikke andre vil skjønne, så får det bare være. (De kommer nok til å skjønne det den dagen de får små selv! Hvis de ikke har...)
Er jo ikke koselig å dra bare fordi man føler man må, og ikke klare å kose seg.

Vi har lov til å være egoistiske og sentrert rundt barna!!! ;-) hehe.

Back
Topp