Bursdagsfrokost

Kryssedull

Gift med forumet
VIP
Aprillykke 2016
I dag har mannen bursdag! Siden han sover tenker jeg å vekke ham med frokost på sengen når lillegull tar formiddagshvilen. Men! Noen som har fine bursdagstips? Enkle retter som kan lages/bakes? Noe som er gøy å gi/få?
 
Mannen min maser alltid etter brownies på bursdagen. Lager i langpanne, den er veldig lett og lage og jeg har enda til gode å møte noen som ikke synes den er himmelsk;-)
 
hipp hipp hurra for mannen din:)
Jeg lager amerikanske pannekaker til frokost, falukorv med hjemmelaget potetmos, tomatbønner og bacon til middag:) Blir visst ikke det samme uten o_O Hehe, ikke min favoritt:p Blir det gulkake i tillegg, så er dagen komplett;-) En kalorifattig dag med andre ord:p :D
Er det noe mannen din liker spesielt godt, kan du evt overraske med det? Er ikke så kreativ/flink på bakingen, dårlig med tips fra meg der :oops: Ønsker dere en fin dag!❤
 
Hurra, hurra, hurra:)) gratulerer til mannen din! ❤Dere må ha en fabelaktig flott dag!:) her lager jeg ofte noe god mat og baker pavlova.. Mannen min er så glad i den. Ser for meg at du klarer å diske opp noe godt til mannen din. God klem
 
Mannen min maser alltid etter brownies på bursdagen. Lager i langpanne, den er veldig lett og lage og jeg har enda til gode å møte noen som ikke synes den er himmelsk;-)
Åhååiii oppskrift?!
 
Åhååiii oppskrift?!
Japp:)

6 egg
200 g kokesjokolade
200 g smør
6 dl sukker
1 dl bakekakao
5 dl hvetemel
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker

Smelt og avkjøl smøret.
Grovhakk kokesjokoladen.
Visp alt det andre, ha i smør, rør godt, bland i kokesjokoladen.

Ha i en godt smurt langpanne.

150 grader, 35-40 min, midt i ovnen.

Server med en dert krem, ferske jordbær og melisstrø.

Jummi!

E kjem på middag!;-)
 
Japp:)

6 egg
200 g kokesjokolade
200 g smør
6 dl sukker
1 dl bakekakao
5 dl hvetemel
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker

Smelt og avkjøl smøret.
Grovhakk kokesjokoladen.
Visp alt det andre, ha i smør, rør godt, bland i kokesjokoladen.

Ha i en godt smurt langpanne.

150 grader, 35-40 min, midt i ovnen.

Server med en dert krem, ferske jordbær og melisstrø.

Jummi!

E kjem på middag!;-)
Nam!! Skal jeg også prøve! Skulle hatt en tråd med oppskrifter :)
 
Nam!! Skal jeg også prøve! Skulle hatt en tråd med oppskrifter :)
Den er nydelig :) Har bakt den i snart ti år og den er forsatt like god;-)
 
Den er nydelig :) Har bakt den i snart ti år og den er forsatt like god;-)
Er kaken god dagen derpå? Kan jeg eks bake på fredag og ta med på hyttetur så er den like god lørdag? Eller bør vi bake den på lørdag heller da?
 
Er kaken god dagen derpå? Kan jeg eks bake på fredag og ta med på hyttetur så er den like god lørdag? Eller bør vi bake den på lørdag heller da?
Den er nesten bedre dagen etter:)
 
Back
Topp