Søvn på dagtid

Mamma2013

Gift med forumet
Hvordan sover babyene deres på dagtid nå?
Her må jeg trille snuppa i søvn begge gangene hu skal sove, går tur kl 12 og kl 16, da sover hu et par timer :) godt for mamsen og få litt alenetid og få gjøre litt husarbeid i fred :)

Har forresten byttet nick :)

Her er vi ikke såå glade i å sove lenge, så sover ofte heller... Står opp 7, sover 9, 12, 17 og 19 fast, ca 1/2 til 1 time hver gang. Noen dager sover hun helt fra 17-19 og da utgår jo siste hvilen :) og så sovner hun igjen for natten mellom 21 og 21.30

Sover nesten hele dagen fortsatt... I hvert fall to timer per flaske og ho får tre på dagtid. Gjerne 3-4 timer også:-P

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3

Vi har det ganske likt med Kryssedull ser jeg. Nøyaktig likt:-) Mn nå prøver jeg å få han til å ta kveld rundt 19-20 så vi kan få litt voksentid her før det er kveld..:-)

Vi står opp i 6 tiden( ofte våken fra 5). Sovner gjerne i 07.30.08.00 tiden, sover i 2-3 t. Sover i 12-13 tiden en liten blund og en blund igjen i 17-1730 tiden. Legger seg mellom 19-20 tiden. Dette kan jo variere da:-) han skal helst sove på armen min om dagen... Sutrer når jeg legger han fra meg:-/ noen tips? Prøvd å vugge i vogn inne, ikke helt fornøyd med det. Kan hende jeg gir meg for fort.. Hehe.

Nei, altså.. tidligere sov han 2 ganger a ca 3 timer... I det siste har han kun sovet når han har puppen i munn. Nøyaktig sånn som når han var helt nyfødt. Hvis jeg mot formodning skulle få ham til å sovne så våkner han etter max 30 minutter, sjeldent så lenge en gang..

* æpp'n *

Vi har det ganske likt med Kryssedull ser jeg. Nøyaktig likt:-) Mn nå prøver jeg å få han til å ta kveld rundt 19-20 så vi kan få litt voksentid her før det er kveld..:-)
Hehe vi også! Foreløpig et misslykket prosjekt ... Si fra om du finner på noe lurt som funker!!

Det er så opp og ned med den sovinga, enkelte dager kan hun har 2 gode på 2-3 timer og en liten. Da sover hun som regel godt om natten(19-07, 2 runder med amming) Andre dager sover hun veldig lite, finner ikke roen. Da blir natta likedan :confused: Sover best i vogna på dagtid:-) Storebroren sov best i senga når han var liten, litt upraktisk..

Hvordan sover babyene deres på dagtid nå?
Her må jeg trille snuppa i søvn begge gangene hu skal sove, går tur kl 12 og kl 16, da sover hu et par timer :) godt for mamsen og få litt alenetid og få gjøre litt husarbeid i fred :)

Har forresten byttet nick :)
Mulig jeg roter litt her, men er det du som har vært SusannS?

Om natten sover hun fra mellom 20 og 21 til mellom 08 og 09, da spiser hun som regel to ganger i løpet av natta.. Mellom 11 og 13 sover hun ca en halvtime og mellom 15 og 16 sover hun ca en halv time... Av og til har hun en eller to halvtimer til i løpet av dagen, og noen få ganger sover hun litt mer enn en halv time... Sover enten i vugga, i vogna på tur eller oppå meg.. Bruker som regel lenger tid på å få henne til å sove,enn hun sover...

Men for å svare på spørsmålet... Ser endelig ut til at vi begynner å komme inn i en rutine her. Lille våkner når resten av gjengen drar om morgenen ca kl 7, så dupper hun en halvtimes tid på babygymmen etter ett par timer. Rundt 12 begynner langsøvnen, varer ca tre timer. Litt ut på ettermiddagen har hun seg en cowboystrekk i 10 - 15 min. Klar for natten rundt kl 8..

Her soves det fra 20-7.30. Litt mat så sover hun til 10. Mellom 12 og 13 sover hun mellom to og tre timer. Sover middagslur i 17-18 tiden i en halvtime- time.

Her varierer det litt, men har begynt og finne søvnen på dagen, står opp alt mellom 7.30-09.00 men er som regel våken to timer så en hvil, tar han i vogna og går utforbi,må røre på vognen for at han skal sove som regel. Da kan sove alt mellom en halv time- 1 og en halv time, så mellom 12-13 så er det ny hvil, den varer fra 2-3 timer, så har han en liten hvil mellom 16 og 17. Som regel en halv time,

legger han kl 19. Men tar litt tid før han sovner, en halvtime- 3 kvarter. Håper snart det skal løsne at han sovner fortere til kvelden,
får mat en gang på natten nå. Å som regel en gang før jeg legger meg.

Back
Topp