Da gikk det ikke veien MA sukk!

Vipsy

Vipsy
Septembermødre <3
Fikk beskjed på ultralyd i går at fosteret døde i uke 8. Skulle vært 12 uker i dag.
Kom nettopp hjem fra gyn.poliklinikk,og skal nå ta piller for å drive det ut.
Noen som har erfaring og hvet hva jeg kan vente meg i løpet av dagen?
Har grått mye og vært mye våken i natt. Er allerede utslitt før jeg har begynt..sukk!
 
ånei!!! :( Det er så trist!! er så lei meg på dine vegne :( Håper det går så greit som det kan gå. Trøsteklem til deg <3
 
Fikk beskjed på ultralyd i går at fosteret døde i uke 8. Skulle vært 12 uker i dag.
Kom nettopp hjem fra gyn.poliklinikk,og skal nå ta piller for å drive det ut.
Noen som har erfaring og hvet hva jeg kan vente meg i løpet av dagen?
Har grått mye og vært mye våken i natt. Er allerede utslitt før jeg har begynt..sukk!
Samme sjedde m meg i fjor..men jeg begynte å blø i uke12 fikk da innvendig ul som bekrefta dette, ble da in.lagt å fikk tabl siden kroppen haddebegynt å ordne opp selv, fikk smertestillende da smertene begynte bli veldig vonde..jeg lå vel i 12 timerfør alt var ute å kunnereise hjem..var en skikkelig vond opplevelse vet akkurat hvordan du har det:( men d hjalp å tenke på at d aldri var noe forster..

Sent from my HTC One V using BV Forum mobile app
 
Ufattelig trist og lese :(jeg mistet jo i uke 9 men blødde jo i hele to uker før jeg mistet . På meg kom det ut av seg selv . Sender seg gode tanker og håper vi møtes i et annet forum :)
 
Så forferdelig trist! :( Vi mistet i MA sist jeg var gravid. Fosteret var 11 uker gammelt på størrelsen, og fire uker etterpå fikk eg vite det, da jeg kom til ultralyd siden jeg blødde. De første par timene bare gråt jeg. Så roet jeg meg litt. Jeg visste hele tiden at barnet er på et bede sted nå. Ble satt i gang for å føde. Det var jo barnet vårt! Jeg ble tilbudt allslags smertestillende mot reine, så jeg skulle slippe å kjenne på det. Men jeg ville ikke ha. Det var jo barnet vårt! Jeg ville jo kjenne at jeg fødte! Tidligere hadde jeg kun hatt et keisersnitt, og nå ble det en fødsel i light-utgave. Ved vaktskifte fikk jeg en fantastisk nydelig jordmor som forsto at jeg ville kjenne på de smertene som fødselen førte med seg. Og det ble en god opplevelse! Tror det tok en to-tre timer fra riene begynte til barnet var ute. Barnet var så bittelite! Litt av magen var fortsatt gjennomsiktig, så vi kunne helt tydelig se virvaret av et perfekt tarmsystem. Noen steder var sener, blodårer og ribbein synlige. Nese og ører var bittesmå klumper. Fingre og tær var bittesmå og perfekte! Vi kunne til og med se en liten tapp der nede, så jordmor og gynekolog kom frem til at måtte være en gutt!

Så måtte jeg i narkose for å få skrapt ut morkake og slikt, siden det ikke kom ut av seg selv. Det gikk helt fint. Senere fikk vi skatten i en liten eske innpakket i lysegrønt papir. (Vi kunne selvsagt velge selv om vi ville beholde ham) Så nå ligger han begravet med en fin stein som merke.

Det ble en fin opplevelse, mye takket være de fantastiske ansatte på sykehuset i Flekkefjord. Og jeg vet at vi får treffe skatten vår en dag.

Du har nok noen spesielle timer foran deg. Lykke til!
 
takk for tilbakemeldingene jenter. Hjelper å høre fra andre som har opplevd det samme. Da føler jeg at dette er litt mer vanlig og ufarlig å gå igjenom,og at jeg skal klare å gå igjennom denne prosessen..
 
Så trist!! Sende deg en klem! Har ikke erfaring med MA, bare SA. Men der ordnet kroppen opp selv.
 
Kjempetrist!! Mistet i desember, MA hos meg også... Men fikk utskrapning da, så merket ikke så mye til akkurat det... Men det beste er vel om kroppen ordner opp selv... Håper det går bra meg deg. Det er vondt nå, men det blir bedre. For meg var det greit å tenke på at fosteret ikke hadde vært levedyktig uansett, det er som oftest derfor deg går galt så tidlig! Klem til deg, og lykke til med en ny spire når du er klar for det!!
 
Så trist, jeg har selv vært gjennom en ma, så jeg vet litt om hvordan du har det:(
Sender en klem, og ønsker dere masse lykke til videre!
 
Det var veldig trist å lese dette Vipsy.
Man føler seg veldig tom etterpå, så ta den tiden du trenger, gråt, vær sint. Ta godt vare på hverandre. Det er lov å sørge.
*klem*
 
Mulig du fikk Cytotec? Jeg har tatt disse før, og anbefaler deg å ta godt med smertestillende! Jeg fikk kjempe vondt! Den setter i gang sammentrekninger i livmoren, for å støte ut fosteret. Du vil nok begynne å blø, så greit å ha godt med bind! Blir nesten som en alt for tidlig fødsel!
Masse lykke til! Håper den sitter neste gang!
 
Vet hva du skal gå gjennom. Det er ikke behagelig :( får veldig vondt av deg :( synd man skal oppleve sånt :( masse lykke til.
 
Det har gått greit til nå. Har hatt noen runder meg sterke kramper på dagen. Måtte ta 2 ekstra cytotec før det startet. Tok heldigvis påfyll av smertestillende rett før så smertene har ikke vært så altfor ille. Tror og håper den værste utdrivningen er over. Har i hvertfall skjedd mye på toalettet.
 
Huff, så fryktelig trist å høre:( Vær sterk, så må man jo bare trøste seg med at mange blir fort gravide igjen etter noe sånt, og at det ikke er vanlig at det skjer flere ganger... Lykke til <3
 
Så trist :( Sender deg en klem <3
 
Formen er ganske grei i dag. Ting roet seg før leggetid i går,så har fått sovet ganske godt. Hjelper å være dopet på smertestillende. Skal snart ut å gå tur,og kansje ta litt solarium. Er blitt sykemeldt ut neste uke så skal bruke dagene på å.pleie kropp å sjel å fordøye dette.
 
Back
Topp