tips

Mange gode råd over her:)
Jeg blir kvalm hvis jeg går for lenge uten mat eller spiser meg for mett. Så her er det mange små måltider, jeg synes det hjelper godt på vei:)

det blir annerledes :)
jeg fulgte alle råd og retningslinjer, tok alle vitaminer, spiste riktig, holdt meg i form og fikk ikke babyen min med meg hjem.. så det er ikke noe man råder over uansett tror jeg. men gud så godt det var å vite at det hvertfal ikke var min feil på noe som helst vis. jeg trengte ikke tenke at hva om det var derfor

Sånn tenker jeg og.. OM det skulle skje noe, så slipper jeg de tankene om jeg hadde tatt noe for å få meg til å føle meg bedre kanskje skadet fosteret.. kanskje dumt, men sånn er jeg hvertfall :)

Jeg var også sånn første svangerskapet. Hadde den innstillingen i andre også - til jeg virkelig fikk erfare hvor kvalm man kan bli... Afipran funket ikke engang :(

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3

Uff ser den. Kvalme er en uhyggelig greie dessverre!

Epler, husholdningssaft, pulverpadder, salt potetgull, sea band og akupungtur hjelper meg:)

Ritz kjeks er det mest effektive for meg :) og å spise ofte, helst før jeg blir sulten for med sulten kommer kvalmen også her iallfall.

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app

Grønn farris bris fungerte litt her forrige gang, men inneholder en del salt så bør ikke drikke for mye.

Det eneste som funket for meg var postafen.
En halv tbl. på kvelden var nok, og holdt et helt døgn.
At det frarådes i felleskatalogen er jo ikke noe sjokk akkurat, de fraråder jo alt til gravide. Legene har peiling. Postafen kan man ta med god samvittighet, så lenge man ikke bruker mye og/eller over lang tid! Jeg fikk 10 tbl hos legen, og har brukt tre og en halv av de på 14 dager...

Pyridoksin NAF! Det er vitamin B6. Ble anbefalt å prøve av legen min, og etter det har jeg vært mindre kvalm.

Pyridoksin NAF! Det er vitamin B6. Ble anbefalt å prøve av legen min, og etter det har jeg vært mindre kvalm.

Kan du ta det samtidig som du tar andre vitaminer som inneholder b-vitaminer?
Jeg hadde hyperemesis sist gang og tok bare postafen en gang, men denne gangen skal jeg ta i mot den hjelpen jeg kan få. Har en liten jente som trenger meg også. Sist gang "mista" eg nesten 8 mndr av livet pga kvalme.

Kan du ta det samtidig som du tar andre vitaminer som inneholder b-vitaminer?
Jeg hadde hyperemesis sist gang og tok bare postafen en gang, men denne gangen skal jeg ta i mot den hjelpen jeg kan få. Har en liten jente som trenger meg også. Sist gang "mista" eg nesten 8 mndr av livet pga kvalme.

Det er forferdelig med den kvalmen :( Jeg var heldig som ble kvitt den etter fire måneder. Jeg vet ikke om du kan ta den i tillegg til andre B-vitaminer, men jeg ville tro det. Spør på Apoteket, der vet de det nok. Lykke til videre!

Prøv å ha knekkebrød med ost eller noe annet lett på, ved siden av senga! Så er det bare å begynne å spise med en gang du får opp øynene :) Jeg har ikke vært dårlig, men liten matlyst når jeg var skikkelig sliten.. Da spiste jeg mye Ritz kjeks, det hjalp på matlysten :) Og ellers når jeg har vært syk, så har jeg spist tomatsuppe, det funker for meg :) Også rød husholdningsaft ;) Håper du finner noe som passer for deg :) Lykke til :)

Back
Topp