Noen som har byttet sete enda?

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Lillebror begynner å få liten plass i Maxi Cosien. Og protesterer på å bli "lagt" bakover.
Selene starter kant i kant med skuldrene, så det er ok å bruke det litt til.
Men blir nok å kjøpe nytt og bytte ut ganske snart!

Vi bytta for en stund siden. Ca en måneds tid siden tror jeg. Kanskje litt lenger. Hun ble for lang for setet. Hun mistrivdes veldig i babysetet på slutten og det var et mareritt å kjøre bil. Nå er hun superfornøyd fordi hun ikke sitter så bakoverlent og ser litt mer av omgivelsene :-)

Vi bytta for en stund siden. Ca en måneds tid siden tror jeg. Kanskje litt lenger. Hun ble for lang for setet. Hun mistrivdes veldig i babysetet på slutten og det var et mareritt å kjøre bil. Nå er hun superfornøyd fordi hun ikke sitter så bakoverlent og ser litt mer av omgivelsene :)
Husker T også, ble så mye mer fornøyd i bilen da vi byttet. Han var bare 7 måneder da, men godt over 10 kg og lang! :p
Hvilket sete har dere?

Vi har kjøpt Besafe izi combi x3. Men ikke tatt den i bruk enda :p
Hun har ennå 10-15 cm igjen før hodet kommer over kanten oppe på setet, så hun kan nok egentlig sitte i det til hun er godt og vel ett år! :) Hun virker også fornøyd med å sitte i babystolen, sålenge hun har noe å leke med i bilen! Idag har hun spist en lottokupong mens vi kjørte :P ;)
Er litt usikker på om de sover like godt i neste hakk stol, når de er så små? Driver å lurer på om vi skal teste den nye stolen litt nå, og vurdere om vi skal bytte før vi drar på bilferie! Eller så kan vi jo bare dra av sted på ferie med begge stolene, så kan hun variere litt på hvordan hun bruker :P

Vi har byttet til større sete ja:-)

Vi har kjøpt Besafe izi combi x3. Men ikke tatt den i bruk enda :p
Hun har ennå 10-15 cm igjen før hodet kommer over kanten oppe på setet, så hun kan nok egentlig sitte i det til hun er godt og vel ett år! :) Hun virker også fornøyd med å sitte i babystolen, sålenge hun har noe å leke med i bilen! Idag har hun spist en lottokupong mens vi kjørte :p ;)
Er litt usikker på om de sover like godt i neste hakk stol, når de er så små? Driver å lurer på om vi skal teste den nye stolen litt nå, og vurdere om vi skal bytte før vi drar på bilferie! Eller så kan vi jo bare dra av sted på ferie med begge stolene, så kan hun variere litt på hvordan hun bruker :p
T sov hvertfall like godt, monterte setet slik at han fikk god helling og det hadde god sidestøtte. Besafesetene kan jo helles på etter montering, kan de ikke? Jeg tror hun vil sitte fint i det.
Hvor høyt oppe går selene på babysetet deres? Det er der det skorter på vårt sete, for selene skal jo ikke starte lavere enn skuldrene på babyen...

T sov hvertfall like godt, monterte setet slik at han fikk god helling og det hadde god sidestøtte. Besafesetene kan jo helles på etter montering, kan de ikke? Jeg tror hun vil sitte fint i det.
Hvor høyt oppe går selene på babysetet deres? Det er der det skorter på vårt sete, for selene skal jo ikke starte lavere enn skuldrene på babyen...

vi kan ennå justere nakkestøtta/selene ett hakk opp, så der er det ennå litt å gå på ;) Sto i bruksanvisninga at setet er for lite når ørene på babyen kommer over øreklaffene :confused:
Jepp, Besafen kan helles på! :)

vi kan ennå justere nakkestøtta/selene ett hakk opp, så der er det ennå litt å gå på ;) Sto i bruksanvisninga at setet er for lite når ørene på babyen kommer over øreklaffene :confused:
Jepp, Besafen kan helles på! :)
Ja, men samtidig skal heller ikke selene starte nedenfor skuldrene ;)
Men da er det jo endel å gå på enda!

vi har også byttet.. og hun koooser seg i det "nye" setet :) for er ikke plass i vår bil til å ha sete "nr 2" bakovervendt :( så nå ser hun mer.. Emira sov like godt uansett hvem av setene vi brukte, men Liana har for mye interesse i det som "skjer" at hun har nesten ikke sovet i bilen på flere mnd :P

vi har også byttet.. og hun koooser seg i det "nye" setet :) for er ikke plass i vår bil til å ha sete "nr 2" bakovervendt :( så nå ser hun mer.. Emira sov like godt uansett hvem av setene vi brukte, men Liana har for mye interesse i det som "skjer" at hun har nesten ikke sovet i bilen på flere mnd :p
Det skal veldig mye til for å ikke ha plass bakover da. Det finnes mange seter som tar like liten plass bakover!

Det skal veldig mye til for å ikke ha plass bakover da. Det finnes mange seter som tar like liten plass bakover!

jo det gjør det.. men denne kjøpte vi til Emira, og da hadde ingen av oss jobb, så kunne lissom ikke kjøpe det dyreste og beste..så var ikke mange det sto mellom, men de andre vi så på, kunne bare forovervendt ;) men dette setet prøvde vi å få bakovervendt, og jeg ble skuffa når jeg så det ikke gikk.. har veldig trang bil mellom setene (foran og bak lissom)..

jo det gjør det.. men denne kjøpte vi til Emira, og da hadde ingen av oss jobb, så kunne lissom ikke kjøpe det dyreste og beste..så var ikke mange det sto mellom, men de andre vi så på, kunne bare forovervendt ;) men dette setet prøvde vi å få bakovervendt, og jeg ble skuffa når jeg så det ikke gikk.. har veldig trang bil mellom setene (foran og bak lissom)..
Utrolig synd da i og med at det er så utrolig mye farligere å sitte forover...
Skjønner jo at man ikke kan handle nye setere hele tiden - de ER dyre. Men det finnes et par kombiseter/bakovervendte som er gode og ganske rimelige, og som tar veldig liten plass bakover...

hehe, må dere ikke bytte bil da nå når nr 3 kommer? :P ;)

Hun har god plass i besafe izi sleep sete sitt ennå..
Tenker hun beholder det i noen måneder til.. Hun er ikke så stor..
Storebror fikk nytt sete da han var syv måneder,og merket stooooor forskjell på humøret hans :)

Utrolig synd da i og med at det er så utrolig mye farligere å sitte forover...
Skjønner jo at man ikke kan handle nye setere hele tiden - de ER dyre. Men det finnes et par kombiseter/bakovervendte som er gode og ganske rimelige, og som tar veldig liten plass bakover...

ja vet det er myyyye tryggere for dem å sitte bakovervendt.. så jeg kommer til å se etter et nytt som kan passe, når vi får feriepenger og skattepenger :) siden økonomien er mye bedre nå enn den var..hehe.. for nå måtte vi først kjøpe nytt sete til Emira, så da bare brukte vi hennes gamle til Liana ;)

Er det noen som har skaffa seg seter som kan settes både foroverlent og bakoverlent? Hører at de er litt omdiskuterte, men om det finnes noen gode så kunne jeg tenkt meg noe sånt tror jeg..

hehe, må dere ikke bytte bil da nå når nr 3 kommer? :p ;)

hahah ja egentlig.. for det er ikke plass til 3 seter ved siden av hverandre o_O.. men FØRST skal vi prøve så godt vi kan for å få lån til hus.. hehe vil heller tenke på større boplass før vi tenker på ny bil.. heldigvis bruker vi ikke bilen så mye da, for har butikker som ligger ganske nært ;)

Er det noen som har skaffa seg seter som kan settes både foroverlent og bakoverlent? Hører at de er litt omdiskuterte, men om det finnes noen gode så kunne jeg tenkt meg noe sånt tror jeg..

Vi har det, men husker ikke merket.. bare at i vår bil er det bare plass til å ha den forovervendt, pga ryggen til setet og trang bil :P men ellers er jeg veldig fornøyd altså.. skulle bare hatt en større bil :P

Er det noen spesiell grunn for at du ønsker et kombisete?
De scorer dårlig på fremovervendt montering, og barna bør sitte bakover til de er 4 år og hvertfal store nok til en beltestol!

Husker T også, ble så mye mer fornøyd i bilen da vi byttet. Han var bare 7 måneder da, men godt over 10 kg og lang! :p
Hvilket sete har dere?

Vi har britax max way. Det kan kun være bakovervendt. Snuppa er 75cm. Husker ikke nøyaktig hvor lang hun var da vi bytta, men hun var like tung som nå - 9670 gram (gikk litt ned når hun var syk). Hvilket skal dere ha?

Back
Topp