Neutral vaskemiddel

Aleksing

Elsker forumet
*MIA*
Påskeliljene 2022 ❤️
Jeg kjøpte mange esker på tilbud i Sverige, men det er så fint pulver at maskinen ikke får det ut av skuffen. Resultatet er at klærne blir vasket uten såpe og såpen ligger igjen i en klump i skuffen.
Flere som har opplevd det, eller er maskinen min helt håpløs? Det er jo en forholdsvis ny, dyr Hoover maskin, så jeg trodde den var bra jeg...

Kun opplevd det om skuffen er fuktig når jeg har i vaskepulveret.. Må være veldig nøye på å rengjøre skuffen ofte.. :) men min vaskemaskin er 3 år gammel, vet ikke om det har noe å si..

Det var rart.
Jeg kjøper masse av det vaskepulveret og ikke opplevd det.
Derimot kan jeg få klumper i skuffen om jeg har i for mye.

Får klumper i blant ja.. Irriterende! Men aldri sånn at alt ligger igjen da.

Har aldri opplevd det, og jeg har brukt neutral i over 6 år, med både gammel og nyere maskin.

Jeg er nøye på å tørke skuffen, så det er ikke det heller. Det skjer også uansett mengde. Det er jo heller irriterende. Gjør det noe om jeg putter pulveret rett i maskina mon tro?

Jeg er nøye på å tørke skuffen, så det er ikke det heller. Det skjer også uansett mengde. Det er jo heller irriterende. Gjør det noe om jeg putter pulveret rett i maskina mon tro?
Tror ikke du skal det, det skal liksom løses litt opp Før det treffer tøyet.
Hvor mye har du oppi da?

Neutral er drit å bruke. Har prøvd noen poser m sånt. Sjeldent at det ikke lå igjen i kammeret. Bruker heller blenda sensitiv.

Tror ikke du skal det, det skal liksom løses litt opp Før det treffer tøyet.
Hvor mye har du oppi da?
Vanskelig å beskrive hvor mye jeg bruker, men samme mengde som jeg bruker med blenda. Har prøvd å bruke mye mindre, men det blir samme resultat.

Neutral er drit å bruke. Har prøvd noen poser m sånt. Sjeldent at det ikke lå igjen i kammeret. Bruker heller blenda sensitiv.
Bruker vanligvis den jeg og, men nøytral var på tilbud, så nå har jeg 5 pakker:p

Ja, opplevd det samme. Begynte å ha pulveret rett inn i maskinen i stedet til det var oppbrukt- kjøpte også masse på tilbud. Nå bruker jeg blenda!

Gutt født 09
Baby sept 13

Putt da inni med klena, bedre da enn at da blir liggande igjen i kammerset og at klena blir vaska uten såpa ;)

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app

Har aldri opplevd det, og jeg har brukt neutral i over 6 år, med både gammel og nyere maskin.
Samme her

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Jeg bruker vaskeball uansett! Heia vaskeball!
Klærne får den såpen den trenger å rensing av skuffen er nesten ikke nødvendig, bare for tøymykneren innimellom . Å jeg har fått erfart med den gamle vaskemaskinen min at det blir liggende såperester inni maskinen at til slutt begynner klærne å lukte vondt på grunn av det. Så nå er jeg frelst til vaskeball, ren maskin og godt duftene klær! =)

Har samme maskin som deg, har ikke så ofte det problemmet du sier, men er nøye på å vaske såpeboksen
Det du evnt kan gjøre er at du trykker på den knappen som viser at tøye er ekstra møkete eller den for ekstra vann, for da pleier såpeboksen våres å være tom, for da blir vanne i såpebeholdere litt kraftigere spyll
Men har du Hoover maskina som vogger når den starter opp? For er det det så stasjonerer maskine selv ut hvor mye såpe som ska bli spruti ut fra såpeskuffen og da hvis du har for mye så blir noe liggende igjen

Har samme maskin som deg, har ikke så ofte det problemmet du sier, men er nøye på å vaske såpeboksen
Det du evnt kan gjøre er at du trykker på den knappen som viser at tøye er ekstra møkete eller den for ekstra vann, for da pleier såpeboksen våres å være tom, for da blir vanne i såpebeholdere litt kraftigere spyll
Men har du Hoover maskina som vogger når den starter opp? For er det det så stasjonerer maskine selv ut hvor mye såpe som ska bli spruti ut fra såpeskuffen og da hvis du har for mye så blir noe liggende igjen
Det er kanskje en mulighet ja, takker:) den vogger ikke, visste ikke det var en type som gjorde det jeg:p

Vi bruker og ha litt vann i kammeret og deretter vaskepulver også rører litt med en skje.

Er dette en slik ny vaskemaskin som reklameres med at bruker lite vann? Lurer på om noen av disse ikke er så tilpasset Norge og kanskje passer bedre med flytende vaskepulver..

Vi har en ny vaskemaskin som er veldig dårlig mange mange problemer med den deriblant at den så og si ikke vasker rent uten at det er på 60 grader.

Det er kanskje en mulighet ja, takker:) den vogger ikke, visste ikke det var en type som gjorde det jeg:p
den tromelen vi har inne i maskina gjør det, for da sjekker den ut hvor mange kg tøy det er og ut fra det så bestemmer den hvor mye vann og såpe som ska brukes. Og da kan det skje at den spyller mindre vann i såpeskuffen og da kan det bli igjen såpe, da når en da setter på at det er ekstremt skitten eller ekstra med vann så blir det som oftest alt spylt ut

Jepp det skjer med min maskin også. Elektrolux par år gammel. Nesten alt ligger igjen. Hjelper ikke å vaske kammeret. Jeg bytta til blenda sensitive. Tror problemet er som du sier at det er for finkornet. Brukte Ariel noen ganger og det lå ikke et fnugg igjen, men det er jo ikke parfymefritt da. Jeg har faktisk googlet problemet selv uten å finne noe om det :)

Back
Topp