Til deg som skal stille spørsmål!

Status
Stengt for ytterligere svar.
J

Janet

Guest
Husk at spørsmål- og svar-tjenesten her inne ikke erstatter konsultasjon med
helsesøster, lege eller annet helsepersonell. Ved akutte medisinske
spørsmål, ta direkte kontakt med kvalifisert helsepersonell.

Babyverden og helsesøster tar ikke ansvar for eventuelle medisinske følger etter bruk av denne tjenesten.

Du er nødt til å være innlogget for å bruke denne tjenesten. Hvis du ønsker å fremstå anonym så kan du få låne vår hysj-bruker. Kontakt Forumansvarlig eller Moderator for å få låne brukernavn og passord.
 
hei :) jeg er ca 4 uker på vei med prøverør. i mårrest hoppet min hund rett på magen min da jeg lå på ryggen på soffaen. hun veier ca 20 kg. fikk kraftige menssmerter og litt stikking i magen etter hendelsen. kunna dette ha vært farlig for fosteret? mvh bekymret.
 
hei :) jeg er ca 4 uker på vei med prøverør. i mårrest hoppet min hund rett på magen min da jeg lå på ryggen på soffaen. hun veier ca 20 kg. fikk kraftige menssmerter og litt stikking i magen etter hendelsen. kunna dette ha vært farlig for fosteret? mvh bekymret.
Du må opprette en egen tråd for å kontakte jordmødrene :)
 
Hei!
jeg og min mann har bestemt oss for å prøve få barn. jeg tok ut en hormonfri spiral på mandag denne uken. vi forsøkte på tirsdag og onsdag og allerede på onsdag kjente jeg mensen liknende smerter, og har gjort dt siden. Ut i fra en eggløsningskalkulator skal jeg ha eggløsning denne uken. Jeg ble kanskje litt manisk på tanken om jeg allerede hadde blitt gravid eller om det bare er en ønsketanke, så jeg tok en graviditetstest som selvfølgelig var negativ. mest sannsynligvis er det for tidlig at dete vises på en test... spørsmålet er: er det mulig at det kan ha gått på første forsøk? er det en sannynlighet for at jeg er gravid eller er det bare en ønsketanke?
mvh Linn
 
Hei!
jeg og min mann har bestemt oss for å prøve få barn. jeg tok ut en hormonfri spiral på mandag denne uken. vi forsøkte på tirsdag og onsdag og allerede på onsdag kjente jeg mensen liknende smerter, og har gjort dt siden. Ut i fra en eggløsningskalkulator skal jeg ha eggløsning denne uken. Jeg ble kanskje litt manisk på tanken om jeg allerede hadde blitt gravid eller om det bare er en ønsketanke, så jeg tok en graviditetstest som selvfølgelig var negativ. mest sannsynligvis er det for tidlig at dete vises på en test... spørsmålet er: er det mulig at det kan ha gått på første forsøk? er det en sannynlighet for at jeg er gravid eller er det bare en ønsketanke?
mvh Linn
Hei,

du må opprette en egen tråd for å få svar fra jordmor.
 
Heii.
Jeg er ca 5 uker på vei.
lurer på om det er normalt å ha litt utflod med farge? Jeg har ikke noe smerter eller store blødninger!
 
Hei. Jeg er slankeoperert for 12 mnd siden, og har hatt en vellykket operasjon (GBP) med et vekttap på ca 40 kg på 8-9 mnd, og har vært vektstabil siden november. Veier i dag 64 kg og har en helt sunn BMI :)

Man skulle helst vente 1-2 år før man ble gravid etter en slik operasjon, siden kroppen er underernært lenge etter operasjon, og tarmene ikke suger opp den næringen den skal i forholdt til en vanlig kropp. Hell i uhell ble vi gravide 9 mnd etter operasjonen, og alt har gått veldig fint til nå. Er på gjevnlige kontroller i form av UL og blodprøvetaking + at jeg er henvist til både ernæringsfysiolog og fysioterapi.Jeg tar dette svær seriøst, og er veldig nøye på kostholdet mitt-både fordi jeg er slankeperert, men også på grunn av graviditeten.

Jeg er førstegangs gravid uke 14+3 og aner ikke hva man skal føle! så her kommer mine spørsmål/bekymringer/tanker!! Jeg føler på INGEN måte at jeg er gravid, jeg har ikke ømme bryster, de har ikke vokst, brystvortene og området rundt er ikke forandret, og magen har heller ikke vokst.Jeg står stille på vekta og har ikke gått verken opp eller ned i vekt. Jeg merker rett og slett ingenting til at jeg er gravid i 14 uke (14+3) og har ikke merket noe annet enn litt ømme bryster tidlig i sv(uke 6) som gikk fort over. Jeg er kjempeglad for at jeg slipper plagsomme symtomer, men det bekymrer meg også at kroppen ikke endres, slik den etter "boka" skal. På sidene deres står det blant annet at brystknoppene vokser, og at kroppen forberedes, og at man kanskje må begynne å titte på mammaklær da buksene antageligvis begynner å stramme. Hva er "galt" med meg siden jeg ikke har NOEN symptomer og ikke merker at jeg er gravid?? Føler det er litt frustrerende, men samtidig"godt" siden det vil bli tyngre og antagelgivis svangerskapsrealterte utfordringer senere...
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp