Hvorfor tidlig UL?

lene84

Elsker forumet
Hei damer :)
Ser at nesten alle her betaler mye penger for tidlige ULer.
Kan jeg spørre hvorfor?
Er litt nysgjerrig :)
Jeg har 2 barn fra før , og var bare på den ordinære UL med begge to :)

Er det av eget iniativ eller praktiserer dem forskjellig andre plasser i landet?

Jeg skjønner jo at det er lenge å vente til uke 18-20 :p
Men tror jeg skal klare å holde meg denne gangen også :)

Jeg blir henvist , men hadde jeg ikke blitt det hadde jeg betalt . Man gjør det vel rett og slett for å se at alt er som det skal .. - at det faktisk lever noe der inne, hvor mange det er osv..

Noen blir vel henvist til tidlig ul pga tidligere problemer av ulike slag eller evt helseproblemer hos mor, og andre vil bare ha en bekreftelse på at det er noe der OG at det er liv. Noen går jo også rundt og er svært bekymret for at det kanskje ikke er liv lengre. :)
Jeg vil gjøre det for å ha det 100% bekreftet at det er liv FØR vi forteller det til besteforeldre og resten av familien. :) Og litt fordi jeg vil virkelighetsorientere meg selv! :P Det er jo veldig bekreftende og betryggende :)

jeg gjør det av medisinske grunner, så denne gangen betaler jeg ikke.
men sist betalte jeg selv. rett og slett fordi jeg ville være sikker før ferietur :P

Sist var det for å være trygg på at det var liv og et lite hjerta som banka :) Har mista før, og ville ikkje gå i lang tid uten å vite at det var liv der inne.
Vurderer å ta UL før den ordninære også denne gangen, men tenker å vente noken veker til :)

Jeg skal ha tidlig UL pga MA. Vi gikk faktisk i 7 uker og trodde at vi var gravide. (Fant ut i 11+6 at vi hadde hatt MA).
Vil ikke begynne å glede meg skikkelig før jeg har sett liv.

For trygghet og bekreftelse.. Og litt for at ikke ventetiden skal bli så fryktelig lang :)

Ok :)
Her sjekker dem str på livmor og sånt hos legen , så kjenner meg trygg da :)
Av og til lurer jeg på om jeg er litt for lite bekymret :p

Men dere som har mistet før , det må være svært tungt , og skjønner virkelig at dere vil følge godt med !
Å gå fra enorm glede over positiv test til sorg over å ha mistet :( håper alle spirer klamrer seg fast nå :)

Ultraportalen i tr.heim er det 950,- før uke 12/13 og 1350,- etter uke 12/13. Jeg har bestilt 18.juni :) grugleder meg!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tidlig UL etter IVF behandling, da fertilitetsklinikken er påbudt å følge opp kvinnen, og dokumentere antall, størrelse osv. :)

Vi har tidlig ultralyd fordi vi får tett oppfølging grunnet tre aborter, så vi kommer til å ha minst to til før den ordinære i uke 18.

*krysser fingrene for at spiren sitter denne gang*

Ønsker tidlig ultralyd pga tidligere sa som kom plutselig i uke 10/11. Syns ikke det er noe kult å gå rundt å lure ...

Jeg ble henvist til tidlig ul fordi jeg ikke vet hvor langt jeg er på vei.

Jeg får tidlig UL og videre UL hver 4. uke pga. 3 SA og 1 MA, samt at i forrige sv.skap ble jeg innlagt i uke 24 med ekstreme blødninger, 3 cm åpning og rier. Fødte til slutt en meget prematur gutt i uke 29.

Back
Topp