Skal babyen bruke smokk?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kjersti
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kjersti

Guest
Babyen gråter og du er trøtt. Det kan da være fristende å dytte smokken i munnen på babyen. Men er det lurt? Her er fordelene og ulempene ved bruk av smokk.

Les mer her!

Smokk liker vi!! Ja til smokk. Men med grenser da... hvorfor gråter barnet ?? Man gir ikke smokk i alle gråtetokter... og smokk påvirker ikke tannstillingen. Det er en myte. Men bikker barnet 3-4 år og man fortsatt benytter smokk må man tenke seg godt om...

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Smokk liker vi!! Ja til smokk. Men med grenser da... hvorfor gråter barnet ?? Man gir ikke smokk i alle gråtetokter... og smokk påvirker ikke tannstillingen. Det er en myte. Men bikker barnet 3-4 år og man fortsatt benytter smokk må man tenke seg godt om...

Har ingen aning. Tar det som det kommer. Førstemann brukte ikke smukk, for hun ville ikke ha :)

Er for smokk. Så her skal babyen få bruke det.

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

jeg er veldig for smokk, så her blir det smokk :)

Huff, ja, vi må gjennom avvenningen med eldste snart... Hun sluttet med smokk på dagtid da hun ble et år. Blir tre på slutten av sommeren og da har vi sagt at når hun har bursdag må hun slutte helt. Spent på om det går bra. Hun fikk flaske som kveldskos helt til nå i vinter og den ble borte på dagen uten noen som helst form for kamp, men regner med vi ikke er like heldige med smokken;P

Huff, ja, vi må gjennom avvenningen med eldste snart... Hun sluttet med smokk på dagtid da hun ble et år. Blir tre på slutten av sommeren og da har vi sagt at når hun har bursdag må hun slutte helt. Spent på om det går bra. Hun fikk flaske som kveldskos helt til nå i vinter og den ble borte på dagen uten noen som helst form for kamp, men regner med vi ikke er like heldige med smokken;P

Skal se dere blir positivt overrasket ;)

Heller smokk enn tommeltotten hvertfall! Den er min yngste sønns beste venn, og det er nesten umulig å få vendt han av med den.. Kan jo ikke bare kaste den :P

Det går nok bedre enn det du tror ;)

Her ska vi kutte smokken i sommer da vi ska til dyreparken ;)

Heller smokk enn tommeltotten hvertfall! Den er min yngste sønns beste venn, og det er nesten umulig å få vendt han av med den.. Kan jo ikke bare kaste den :p
Vurdert å amputere?;) hihi:) Nei, smukken er kjekk sånn sett...

Med min eldste bare tok jeg smokken på 2-årsdagen...uten å gjøre noe ut av det.. Gikk helt smertefritt :)

Med min eldste bare tok jeg smokken på 2-årsdagen...uten å gjøre noe ut av det.. Gikk helt smertefritt :)
Lurt;) Tenker at jo tidligere man slutter jo lettere er det kanskje å bare ta de bort. Lille her er så stor nå at jeg tror ikke det vil fungere så bra, selv om det var det jeg gjorde med flaska...

Ja, hvis det trengs.. Sis måtte vi amme hele tiden pga stort sugebehov...

Da har jeg snakket med jenta mi og vi har funnet ut at vi skal gjøre et forsøk på å slutte med smokken i dag. Ut på smokkejakt;) Wish us Luck;D

Back
Topp