Sykehuset Innlandet, Gjøvik*

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 61 15 71 42 / 61 15 71 40
Nettside: https://sykehuset-innlandet.no/avdelinger/gynekologisk-avdeling-gjovik/fode-barselavdelingen-gjovik
Adresse: Kyrre Grepps gate 11, 2819 Gjøvik (vis i kart)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Lystgass
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har tre fødestuer, en ventestue og et fødebad.
På barsel er det 18 sengeplasser, derav to familierom
Vi har også barselhotell.
Visittider: Besøkstiden er mellom 16.30 og 19.30. Det er kun lov til å ha besøk av far/ ledsager, besteforeldre og søsken til barnet. Far/ledsager og søsken er velkommen utenom visitt-tidene.
Vi oppfordrer dere til å ta i mot besøk ute i heishallen av hensyn til andre mødre. Hviletid er mellom klokken 14-16 hver dag. Da er det ikke åpent for besøk.

Gjennomsnittlig liggetid: 2-3 dager, 3-4 dager etter keisersnitt.

Her finner du Spedbarnsboken: Boken ligger i dagligstuen så foreldre kan forsyne seg selv.

Parkering: Det er muligheter for parkering i sykehusets parkeringshus, nedre plan, med inngang fra Ludvig Skattums gate. (Parkeringen er avgiftsbelagt fra 09.00-15.00 mandag-fredag). Det er også parkeringsmuligheter i gatene omkring sykehuset.
Antall fødsler i året ca 750.

Nyttige telefonnummer:
Sentralbord: 06200
 
Last edited by a moderator:
Veldig dårlig erfaring med Gjøvik sykehus, fødselen var grei nok, men tiden etterpå var ikke så fin.
Var på et 4 manns rom hvor naboen min alltid hadde besøk av sin mann og barn, selv i hviletiden, de ansatte gjorde ikke noe, selvom det ble sagt ifra!
Tok ca 6 timer ifra jeg spurte om hjelp til første bleieskift til noen kom og hjalp meg.
Babyen min fikk ikke legevisitt før vi reiste! (heldigvis kunne vi få det der vi reiste men de ringte dit og sa de glemte det)
Jeg fikk ikke jordmor samtale etterpå!

De er litt unnskyldt pga stor pågang, men allikevel er ikke dette et sted jeg vil føde igjen!
 
jeg har relativt god erfaring med gjøvik, fikk masse hyggelig oppfølging.... eneste negativet for min del var kjempe lite pågang så alle lå på familierom.... siden mannen min har sykehus angst var je alene...... og alle de andre var kun på rommet.... satt for det meste alene på rommet eller gikk i gangene når je ikke hadde besøk.
 
Jeg har født to ganger på Gjøvik sykehus og har vært veldig fornøyd. :) Hadde ikke så god erfaring med første jordmora før fødselen på eldstemann, men hun var en svensk innleid vikar. Andre fødselen skjedde på ei natt med enorm pågang, var 6 fødsler i løpet av natta fordelt på 3 fødestuer, og de stakkars ansatte løp beina av seg, men følte oss godt tatt vare på allikevel. Ellers veldig fornøyd med både fødselen og tida etterpå.
 
Jeg kan ikke få fullskrytt Gjøvik sykehus. Jeg ble satt igang, men ting gikk ikke helt bra, kroppen min ville ikke samarbeide og gutten min ble stresset etter to dager med rier som ikke funka. Da hjertelyden falt ble det hastekeisersnitt. Det var egentlig ganske dramatisk, men føltes ikke sånn ut fordi jeg hele tiden ble informert om hva som skjedde og hva de gjorde dersom ditt og datt. (Jeg fikk ikke riedrypp fordi jeg ikke var moden nok, og de valgte ks utifra føre-var-prinsippet, heller hasteks enn katastrofeks.)

Barselstiden var også fantastisk, tiltross for at jeg fikk influensa og ble lagt på isolat. De ansatte var allikavel helt supre, jeg fikk hjelp til alt jeg måtte ønske og god informasjon. Jeg følte meg rett&slett ivaretatt, og sett. Må også legge til at de var ekstremt nøye med hygienen og brukte smittevernsdrakt, maske og hansker da de hjalp meg.

Jeg gleder meg til neste fødsel, og da SKAL jeg føde på Gjøvik. For meg er det trygt og godt. :)
 
Jeg fødte der i 2010, og hadde en kjempefin opplevelse! Det eneste var at det var stappfullt både på fødeavdelingen og på barsel, så det var litt dårlig bemannet og jeg måtte sove på firemannsrom (som jeg egentlig ikke ville). Jeg har ingenting negativt å si om avdelingen i seg selv!

Ble sååå godt mottatt der i natt, da jeg ringte og var bekymret. Det var ingen problem å få komme ned på en sjekk, og jordmora jeg møtte da var kjempehyggelig! :)
 
Jeg har ikke født ennå... Men jeg har termin i dag, er veldig høy gravid og har hatt mye sammentrekninger i 4 dager nå.. Var på sjekk, fikk beskjed om å være der natten, og i dag fikk jeg beskjed om at jeg bare kunne reise hjem.... Med en gang jeg våknet nesten. Jeg har 1,5 time å kjøre.. Jeg kjører ikke selv, så jeg ble fortvilet når de ikke ville sende drosje når jeg ikke hadde noen til å hente meg. Jeg ble da sagt farvel til kl 10:15.. Og bussen hjem de mente jeg skulle ta, gikk 15:25.. Jeg med min trillekoffert mente de var forsvarlig å sende med buss over fjell, mye dumper og bråstopp og smale veier og i lange vente tider, regnet vente tid og buss ble til sammen 7-8 timer! Må si jeg er ikke veldig imponert over måtte føde samme plassen jeg ble så pent kastet ut ... Jeg er veldig glad noen orka å kjøre 1,5 timer for å hente meg for å så kjøre meg hjem, for å slippe alt dette! Men jeg fikk ikke reise lapp en gang( noe legevakt sa sist i går at jeg hadde krav på når jeg har så lang reise ). Grunnen dems til alt dette var at jeg ikke hadde noen medisinsk grunn til å få drosje! Takk skal de ha for en jævelig og stressende dag! Helt utrolig at vannet ikke har gått av stresset!
 
Jeg har ikke født ennå... Men jeg har termin i dag, er veldig høy gravid og har hatt mye sammentrekninger i 4 dager nå.. Var på sjekk, fikk beskjed om å være der natten, og i dag fikk jeg beskjed om at jeg bare kunne reise hjem.... Med en gang jeg våknet nesten. Jeg har 1,5 time å kjøre.. Jeg kjører ikke selv, så jeg ble fortvilet når de ikke ville sende drosje når jeg ikke hadde noen til å hente meg. Jeg ble da sagt farvel til kl 10:15.. Og bussen hjem de mente jeg skulle ta, gikk 15:25.. Jeg med min trillekoffert mente de var forsvarlig å sende med buss over fjell, mye dumper og bråstopp og smale veier og i lange vente tider, regnet vente tid og buss ble til sammen 7-8 timer! Må si jeg er ikke veldig imponert over måtte føde samme plassen jeg ble så pent kastet ut ... Jeg er veldig glad noen orka å kjøre 1,5 timer for å hente meg for å så kjøre meg hjem, for å slippe alt dette! Men jeg fikk ikke reise lapp en gang( noe legevakt sa sist i går at jeg hadde krav på når jeg har så lang reise ). Grunnen dems til alt dette var at jeg ikke hadde noen medisinsk grunn til å få drosje! Takk skal de ha for en jævelig og stressende dag! Helt utrolig at vannet ikke har gått av stresset!

Gratulerer så mye - tror vi delte rom sist og var like oppgitte begge to!
 
Jeg har ikke født enda og har i utgangspunktet valgt Lillehammer Sykehus da jeg har hørt mye fælt om Gjøvik sykehus. Nå har jeg vært inn/ut på Gjøvik 3 ganger den siste uka og jordmødrene er stort sett hyggelige. Det er spesielt en kvinnelig gyn. der som har skapt stort kaos og uro og ikke tatt oss på alvor og sendt oss hjem. Så har vi måttet tilbake dagen etter og da har denne kvinnelige gyn fra dagen før tatt helt feil mål osv. Så da bar det videre i ambulanse til Lillehammer pga at jeg fortsatt har en stund igjen til termin. For å være helt ærlig tror jeg at det er ett av de verste menneskene jeg har møtt på lang tid; snakket stygt til meg og mannen og enda styggere til jordmødrene og så fort de forlot rommet så baksnakket hun de til oss - som om ikke situasjonen var stresset nok fra før av...

Når det er sagt så hører jeg om flere og flere som har veldig dårlig erfaring med denne kvinnelige gynekologen.
 
Ah var meget frustrert når jeg skreiv :p
Hvordan er det med deg? :)


Sent from my iPhone BV Forum app <3

Ikke i form i det hele tatt - vært inne 3 ganger nå i løpet av en uke. Nå er jeg bare lei, hehe... Tviler på at jeg vil føde på Gjøvik hvis jeg kommer så langt. Hvordan var din fødselsopplevelse og tiden etter fødselen på føden?
 
Ikke i form i det hele tatt - vært inne 3 ganger nå i løpet av en uke. Nå er jeg bare lei, hehe... Tviler på at jeg vil føde på Gjøvik hvis jeg kommer så langt. Hvordan var din fødselsopplevelse og tiden etter fødselen på føden?
Måtte være der en uke.... Og fikk allergi jeg måtte sitte med å klø å klø å se ut som en kjøttkake ... Men ellers var det informasjon dem i mellom som var værst ... Den ene etter den andre med samme info og litt slik ... Men var verst den med at jeg måtte vente to timer på time fra ul .... Som viste seg til at jeg hadde fått med en gang .... Eneste den som skulle si det til meg gjorde det aldri... :p

Møtte deg i gangen der når du var i tura :/ huff synes det er fælt det må stoppes så ofte :/


Sent from my iPhone BV Forum app <3
 
Jeg trivdes godt på gjøvik sykehus under fødselen, og følte meg godt tattvare på underfødselen. men følte at tiden etterpå ikke var spessielt god. vi hadde familie rom da dette var vår første i aug 2008, men siden far var der så fikk jeg ikke god ammehjelp og vi fikk ikke noe avlastning til å sove den første natten selv om de hadde mulighet, jeg skulle dusje den siste dagen min der og da var pappaen å hentet bilen hjemme hos oss og de virket nesten irritert på meg for at jeg spurte om de kunne se etter go gutten min mens jeg tok en rask dusj, jeg er kjapp i dusjen og bruker ti min totalt på å dusje og å kle på meg, men dette ble for lang tid for de. også følte jeg de ikke var så flinke på det med hva en ammende burde spise etter fødsel med tanke på luftsmerter hos den nyfødte. de ødela ammingen min totalt fordi det var ikke korrekt ammeteknikk de ga meg, og jeg var såååå fortvilet under de ukene gutten min ville amme, for jeg greide ikke å legge han til selv, og måtte ha hjelp av mannen min. fikk rett og slett ikke godt inntrykk av gjøvik den gangen og har født på to andre steder etter gjøvik. vil mye heller føde i en sykehsuseng som i sandnessjøen eller på flotte lillehammer igjen enn å føde på gjøvik en gang til. pluss at de tok de ikke på allvor da jeg mente noe var galt under fødselen, der det viste seg at guttungen hadde navlestrengen nesten tre hele ganger rundt halsen når han kom ut, han var blå og laget ikke ett pip. og når jeg spurte hvorfor han ikke pustet så ba de meg om å holde kjeft og vente. jeg ble jo selvsagt kjempe redd for min lille go gutt og fryktet det verste da vi mistet hjertelyden på han under pressriene, og når de skulle sy skrubbsårene min etterpå så brukte de alt for lange tråder så jeg endte opp med å revne i etterkant, de hadde sydd for stramt og med for lange tråder så sårene ble til store rifter. ble mye men skjedde så mye der at føler det er greit å dele dette. ikke for å skremme for å fortelle om min opplevelse.
 
Jeg skal føde på Gjøvik i juni!
Lite oppmuntrende å lese negative innlegg, men har vært på fødselsforberedende samtaler og omvisning der og føler meg tatt veldig på alvor, respektert og at de har en høy yrkesstolthet :)
Også vært på et annet sykehus på omvisning og følte meg ikke like beroliget der..
 
Jeg skal føde på Gjøvik i juni!
Lite oppmuntrende å lese negative innlegg, men har vært på fødselsforberedende samtaler og omvisning der og føler meg tatt veldig på alvor, respektert og at de har en høy yrkesstolthet :)
Også vært på et annet sykehus på omvisning og følte meg ikke like beroliget der..
håper du får en god opplevelse :) det hadde iallefall jeg på gjøvik :)
 
Har født to ganger på Gjøvik og er strålende fornøyd med begge oppholdene, både fødselene og barselstiden :) for ikke å snakke om ammepolen deres - fantastisk! Kan ikke annet enn å fullrose :)
 
Jeg fødte på Gjøvik sykehus i sommer, og har bare gode opplevelser, alt før fødsel, under fødsel og etter fødsel. Tok veldig godt vare på både meg og baby. :) En eventuell neste gang skal definitivt være på Gjøvik.
 
Jeg fødte på gjøvik i april 07 og i august 09 å har ikke noe negativt å si om gjøvik sykehus :) venter nå nr 3 å skal føde på gjøvik også denne gang. Har flere venninner som har født på gjøvik å alle har vært fornøyde ;)
 
Veldig dårlig erfaring med Gjøvik sykehus, fødselen var grei nok, men tiden etterpå var ikke så fin.
Var på et 4 manns rom hvor naboen min alltid hadde besøk av sin mann og barn, selv i hviletiden, de ansatte gjorde ikke noe, selvom det ble sagt ifra!
Tok ca 6 timer ifra jeg spurte om hjelp til første bleieskift til noen kom og hjalp meg.
Babyen min fikk ikke legevisitt før vi reiste! (heldigvis kunne vi få det der vi reiste men de ringte dit og sa de glemte det)
Jeg fikk ikke jordmor samtale etterpå!

De er litt unnskyldt pga stor pågang, men allikevel er ikke dette et sted jeg vil føde igjen!
Nå er dette innlegget veldig gammelt, men klarte du virkelig ikke å skifte bleie selv?
 
Nå er dette innlegget veldig gammelt, men klarte du virkelig ikke å skifte bleie selv?
Når en baby er 2570 gram og man knapt tør å røre i frykt for at man skal gjøre med galt som førstegangsfødende samt at jeg ikke viste hvor det rommet var! Og jeg skiftet selv når jeg kom til rommet!! Åssen kommentar er det egentlig?
Antar du kjente avdelingen inn og ut når du var førstegangsfødende og løp for å skifte bleie! Gratulere til deg! :rolleyes: eller greier du ikke lese ordentlig?
 
Back
Topp