ang. røyking/ snusing..

En baby til :)

Glad i forumet
Ble jo litt overrasket over positiv test idag og har egentlig vært litt i vakum idag kjenner jeg :) Nå ikveld slo tanken meg, jeg må jo bli nikotinfri! Hadde jo så fin plan da vi begynte å planlegge barn for ca 2 måneder siden, men har jo i praksis gjort lite ut av den planen.. men nå er det jo ikke lengre noen utvei! hjelp! Flere som røyker eller snuser som skal slutte? Tips og gode råd mottas med takk :)

Ble jo litt overrasket over positiv test idag og har egentlig vært litt i vakum idag kjenner jeg :) Nå ikveld slo tanken meg, jeg må jo bli nikotinfri! Hadde jo så fin plan da vi begynte å planlegge barn for ca 2 måneder siden, men har jo i praksis gjort lite ut av den planen.. men nå er det jo ikke lengre noen utvei! hjelp! Flere som røyker eller snuser som skal slutte? Tips og gode råd mottas med takk :)
jeg røyka da jeg ble gravid første gang. første uka tennte jeg alle røyka for mannen. så det var 5 trekk pr dag ca. også slutta jeg! du klarer det ;)

Bare tenk på at hvis du er så egoistisk å røyker, så øker sannsynligheten for krybbedød og for tidlig fødsel.Du hadde aldr tilgitt deg selv pga at du måtte røyke i svangerskapet da. Og ingenting er med tackyn i 2013 enn å røyke å være gravid, så det der klarer du fint

Ja, vet... det er det som er. Skulle noe skje med den lille i magen eller etter den ble født, som kan skyldes meg, så vil det være helt forferdelig! Så har jo verdens beste grunn til å slutte nå. Men dersom noen har noen gode råd og tips som gjør det lettere tar jeg imot med takk :)

Hvor får man kjøpt nilotinfri snus? Å er det ikke i det heletatt farlig for barnet?

Ja, vet... det er det som er. Skulle noe skje med den lille i magen eller etter den ble født, som kan skyldes meg, så vil det være helt forferdelig! Så har jo verdens beste grunn til å slutte nå. Men dersom noen har noen gode råd og tips som gjør det lettere tar jeg imot med takk :)
Ikke røyk offentlig og alltid ha tyggis eller pastiller i umiddelbar nærhet! :)
Å ikke røyke offentlig har vært stooooor hjelp for meg! :) Har hatt et par sprekker på veien, men det går helt OK.
Stakkar mannen som får kjeft hele tiden :p Gravid og røykeslutt samtidig går litt utover humøret, ja :) :p

Fikk positiv test idag og jeg snuser.
Fullfører boksen jeg er på nå, men skal trappe ned, så får det være slutt :)

Nikotinfri snus??? Ja! Hvor får man kjøpt det?

Jeg snuser nø nikotinfri snus. Ingen skal få vite at jeg er gravid enda, så har den nikotinfrie snusen i en vanlig snusboks ;)
Den jeg snuser, som er uten nikotin heter "Onico". Den er vel å få kjøpt på forskjellige matbutikker.

Må si den gjør det MYE lettere for meg! Den hjelper på suget etter snus! Det er nok psykisk, men det funker :D

Lykke til!

Lykke til. Jeg testet positivt på torsdag og tok den siste snusen fredag morgen. Jeg har snust i 8 år - de siste 5 årene har jeg snust en boks general om dagen! Jeg har prøvd å slutte tidligere med nikotinplaster/tyggis, pastiller, nedtrapping osv. Nå bare sluttet jeg BANG med en gang . Ingen kjære mor. Det har vært en forferdelig helg og på jobb i dag. Og jeg elsker snus!!!

Hver gang det river i kroppen etter snus, tenker jeg og "føler" på magen, og er streng med meg selv. Hva er viktigst nå? Få barn eller snuse i ett år?

Føler med deg. Stor klem

Jeg røykte ca ti røyk om dagen . Etter jeg fikk positiv test for to dager siden har jeg sluttet på minuttet . Hormonell i tillegg til røykeslutt e ikke gøy men skal klare det for lille spiren .

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Heldigvis sluttet jeg sist jeg var gravid, så slipper denne gangen :) men jeg synes det var lettere å slutte når jeg var gravid, for da er det jo for noe utrolig viktig :)
Har prøvd flere ganger før uten hell

Jeg snuser. Eller skal slutte nå da. Klarte det ved å snuse opp boksen og ikke kjøpe nytt. Hjalp litt med nikotinfri i starten da. Onico tror jeg den heter. Skal handle det i morra

På mobilen. Digger appen ♥

Back
Topp