hvor lengde?

Jippi

kommende tobarnsmor :)
hvor lenge kan de sitte i babybilstol?
alle jeg kjenner har bytta sete, men snuppa har sikkert 15cm igjen til hode når toppen og bena har også god plass fortsatt. hu veier 7,8kg

min på 9,3kg og 72cm sitter fortsatt i babystol og der er det GOOOOD plass ennå. Kan sikkert få plassert 2-åringen min der også :P

Etter min erfaring er det som oftest førstegangsmødre som har kjempe hastverk med å komme til neste stadiet uansett om barnet er klar for det eller ei. Tror ikke du skal bry deg om det.

Vi har heller ikke byttet og gutten vår er nå rett over ett år. Så lenge de ikke overskrider høyde og vekt grenser er det jo babystolen som er sikrest! :)

burde kanskje legge til at han er bare 5,5 mnd ennå. Kan ikke sette seg opp selv, og da vil jeg ikke ha han i stol nr 2 allerede :P

Varierer vel litt, men tror maxgrensa på de fleste babystolene er 12-13kg! Snuppa er 8,5mnd og 8kg, blir nok å bruke babystolen ennå ei god stund!

*Surfer mobilt*

Minste her er snart 16mnd og sitter fortsatt i babysete innimellom. Ho er under 10kg og 74cm...

Min er straks 11 måneder og har god plass enda, i maxicosi. Hadde et annet sete til storesøsteren og måtte bytte når hun var seks mnd, da var hun for lang...

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Eldste bytta ved 10 mnd. Då var han passert 9 kg og illskreik så lenge han sat i setet. Bytta til stort bakovervendt sete og vips, slutta han å skrike.

Lille var veldig fornøgd med å sitte i babysetet. Det var først då ho var 16 mnd at ho var passert 9 kg for godt og bytta sete.

Ho brukte babysetet som reservesete til ho var to år, brukte det faktisk siste gong då ho var 2 1/2 år, 92 cm og 12 kg.

De kan sitte i babystolen til
- øvre vektgrense nåes
- hodet er over kanten
- selene er bak skuldrene

Større sete som er bakovervendt kan brukes fra fødselen av (sikkerhetsmessig) men bør ikke brukes før barnet kan sitte.

Vi byttet når han var 6 måneder, ikke pga vekt, han har god plass enda.
Vi byttet for han hylte og hylte. Kunne ikke kjøre i butikken engang. Nå har vi det oftest koselig på biltur ;)

Tror vi brukte den til jenta vår var 14 mnd. :)

Bare husk på at klær veier litt så det må iregnes på Max-vekten til stolen. Fikk beskjed om det både på helsestasjonen, babyutstyrsbutikk og trygg trafikk.

Her satt han til han var over året. Ser virkelig ikke poenget med å bytte sete når de er 6 måneder - de færreste har vel nådd 13 kilos-grensa i den alderen..:)

Hun var 70,5 for en mnd siden. Sitter i babystol, akta graco, ennå. Broren brukte maxi cosi citi (forgjengeren til cabrio) til han var 10 mnd ca. Da orket jeg ikke mer beltestyr.. hadde ikke base. Det har jeg nå og lar som oftest stolen stå i bilen når jeg tar henne ut.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her brukte ho babystolen t ho va 20mnd, då va selane nesten bak skuldrene og hove nesten opp øve kanten, men va faktisk for LETT(8,5kg) t da nya setet (Multi Tech)....

Vi byttet da jentene var ca 7 måneder. Da var de for lange for setet mtp selene gikk nedenfor skuldrene deres og vi følte det da var sikrest å bytte sete. De har alltid vært lange i ryggen begge to. Mtp vekt kunne de sittet i babysetet veldig lenge, til de var over 3 år i hvert fall. :P Så vi byttet til Izi Combi som går fra 0 kg siden det da var lenge igjen før de nådde 9 kg, var vel 6,5-7 kg eller noe når vi byttet.

Jeg har en laaaaang gutt, så vi bytta når han var 7 mnd. Da gikk beltene bak skuldrene hans!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jr. var en skikkelig kraftplugg, rundet vel 12 kg på ettårskontrollen, så han byttet rundt året (husker ikke nøyaktig).
Nye setet var et Acta Graco Cosmic Comfort som jeg mener går fra 5 mnd til 5/6 år (18 bakovervendt, 25 fremover) - det stemte ikke for oss, måtte skifte Jr. over i et Britax TWE fordi han rett og slett fikk det for trangt - som sagt, kraftplugg. ;)

Back
Topp