37,7 i temperatur

Giraffe

Forumet er livet
Hei.
Babyen min på 5 uker har 37,7 i temperatur. Svinger mellom alt fra 37,0 til 37,7.
Er dette normalt? Syns 37,7 er så høyt :(
han er ganske varm og vært litt klam i nakkefolden (sprsielt hvis han ligger å sover på meg eller pappan blir han klam). I går kveld var han klam og litt kald i panna, men ble bedre når jeg la han ned og ikke han lå på meg.
Er så bekymra, så håper du kan svare meg.

37.7 er ikke mye når de er så små, så du kan ta det med ro..

Hei.
Babyen min på 5 uker har 37,7 i temperatur. Svinger mellom alt fra 37,0 til 37,7.
Er dette normalt? Syns 37,7 er så høyt :(
han er ganske varm og vært litt klam i nakkefolden (sprsielt hvis han ligger å sover på meg eller pappan blir han klam). I går kveld var han klam og litt kald i panna, men ble bedre når jeg la han ned og ikke han lå på meg.
Er så bekymra, så håper du kan svare meg.
Hei!
Ved fødsel er barnets temperaturreguleringssenter i hjernen ofte ikke så godt utviklet. Utviklingen av dette senteret skjr gradvis. Dette gjør at små barns temperatur kan viariere endel,- uten at det trenger å ha sammenheng med sykdom.Temperaturen må alltid sammenholdes med allmentilstanden. Spedbarn er dårlig til regulere temperaturen, og kan derfor lett bli oppvarmet av mye klær og kroppsvarme fra andre personer.Motsatt, kan spedbarn også lett bli avkjølt. Det at sønnen din virker klam og svett når han ligger på brystet deres, skyldes at han får varme fra dere. Dette er helt normalt. Endres allmentilstanden, samtidig som temperturen økes, er det grunn til å være på vakt. Mvh Elin

Back
Topp