Rumpene til de små

Nå prøver jeg å bruke mest vann og la han ligge masse naken å lufte stumpen sin.
Men tenkte å prøve talkum kanskje nå, ellers så har jeg brukt litt sinksalve :)

Jonas er så sår stakkars, når han promper kommer det innimellom litt ut, og det er ikke lett å merke når han sover :(

Jeg vasker med våtservietter når han har bæsja og tørker lett med håndkle etterpå. Om det kun er tissebleie vasker jeg ikke fordi jeg leste i spedbarns-boken, tror jeg, at man kun skal vaske nedentil ca 2 ganger til dagen. Hvis det er en skikkelig bæsjebleie bare skyller jeg rompa hans i vasken, uten såpe. Og så vasker jeg han med mild babysåpe når han dusjer/bader.

Smører kun når jeg ser antydning til at han er litt rød. :)

Vasker stort sett bare med vann :) av og til sammen med litt babyolje for å fjerne bæsj. Sjeldent behov for smøring, men da bruker jeg bare sinksalve

Vi bruker kompresser fra apoteket og bare har vann på. Når vi ikke er hjemme bruker vi våtservietter, har gjerne vann på de også om det er tilgjengelig :) smøret bare viss han har tegn til å være sår i stumpen :)

Vasker med vann. Har ikke smurt han enda, det har ikke vært behov :)

Vasker med kun vann,smøre har jeg ikke gjort enda,blir ikke før det er behov for det:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Vaker med vann. De ble litt såre i starten etter myyyyyye bæsjebleier så da smurte jeg med sink og inotyol :)

Vasker med vann. Og bruker sinksalve om han har blitt rød.

Våtservietter bruker jeg kun på tur.

skifter litt mellom vann og vårservietter. Smører med sinksalve bare når han er rød.

vasker med vann og olje ved bæsj når vi er hjemme, på tur er det våtservietter. vasker ikke ved bare tiss. om han er litt sår så pudrer jeg med potetmel. men han er sjelden sår.

Vi bruker kompresser fra apoteket og bare har vann på. Når vi ikke er hjemme bruker vi våtservietter, har gjerne vann på de også om det er tilgjengelig :) smøret bare viss han har tegn til å være sår i stumpen :)
Samme her :)

kjøpt sånne engangskluter og bruker vann fra springen :) tørker etterpå, med en myk klut... men er vi ute og på besøk så har jeg våtservietter jeg bruker... smører sjeldent, kun hvis jeg ser han begynner bli sår så det har skjedd 3 ganger på ca 6 uker :)

Jeg vasker med mesoft kompresser. Bruker vann og olje:-) Smører ikke med mindre det er antydning til sårt:-)

kjøpt sånne engangskluter og bruker vann fra springen :) tørker etterpå, med en myk klut... men er vi ute og på besøk så har jeg våtservietter jeg bruker... smører sjeldent, kun hvis jeg ser han begynner bli sår så det har skjedd 3 ganger på ca 6 uker :)

Jeg gjør det samme, bortsett fra at han har ikke vært noe sår så har ikke trengt å smøre enda. :)

Samme her :) Har foreløpig ikke vært sår enda, men når den dagen kommer så har vi zinksalve og potetmel tilgjengelig :)

Back
Topp