Sykemelding..

• Trådstarter Trådstarter ed
  • Opprettet Opprettet

ed

Glad i forumet
... Legen min ble streng med meg i dag og satte ned foten, og da endte det med 100% sykemelding.. Hun ble ikke glad for å se hvordan det stod til, mn bompi sparka og var veldig aktiv og hjertelyden var akkurat som den skulle! Dét var herlig å høre !! :D

Nå må jg finne mg en rolighobby! Er såå dårlig til å være i ro... :p

Mulig jeg ikke har fulgt godt nok med; men hvorfor måtte hun sette ned foten? Bekkenplager el.?

Det er så bra med leger som setter ned foten. Jeg er lite flink til å ta ansvar for egen helse, og trenger en lege som sier at sånn og sånn er det:)

sånn er min jm og.. og det er utrolig deilig.. hun er så sympatisk og omsorgsfull og det er gull.. her satte jm ned foten for en mnd siden.. så nå jobber jeg bare 50%.. har hatt en del kraftige kynnere som kan utvikle seg til premature rier.. og kjenner nå som bekkenet har blitt så vondt at det er utrolig ålreit.. slippe å stå rett opp og ned i 8t hver dag..

Mulig jeg ikke har fulgt godt nok med; men hvorfor måtte hun sette ned foten? Bekkenplager el.?

Det er så bra med leger som setter ned foten. Jeg er lite flink til å ta ansvar for egen helse, og trenger en lege som sier at sånn og sånn er det:)

Altså.. Forventet ikke at du (eller noen hehe) skal huske/vite. Mn dét tenkte jg ikke på da jg skrev :p

Jeg har migrene, og den blir voldsom under sv.skap. Den eneste måten å forebygge er å ta det med ro, sove mye og unngå stress. Hadde nettopp ei ukes 'kule' med anfall nå. Jeg greier bare såvidt å ta vare på mg selv når det står på, og får mange dager 'hangover' når anfallet slipper. Og nå kommer de oftere og oftere, og blir kraftigere for hver gang. Det sliter fysisk og psykisk på kroppen.. Jeg var vel både skrapa (gått ned noen kg) og bleik da jg var hos legen i dag.

Det er jo ikke no vits å gi full gass for å jobbe når det går så hardt utover kroppen. Det er bare at det sitter så langt inn, vil liksom greie å holde ut!! :p mn nå, når det er bestemt, kjenner jg at det er heelt greit å roe ned tempo litt :)

sånn er min jm og.. og det er utrolig deilig.. hun er så sympatisk og omsorgsfull og det er gull.. her satte jm ned foten for en mnd siden.. så nå jobber jeg bare 50%.. har hatt en del kraftige kynnere som kan utvikle seg til premature rier.. og kjenner nå som bekkenet har blitt så vondt at det er utrolig ålreit.. slippe å stå rett opp og ned i 8t hver dag..

Uff skummelt med så kraftige kynnere! Blir du bedre når du jobber mindre eller?

Ja!! Må prøve mg jg også nå :D tips til noe lett jg kan starte med? Obs; jg er litt utålmodig.. :p

Det er jo egentlig eg og :) babysokker tar ikke så lang tid.. Strikker tubesokker, det passer jo de fleste str. http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=5&lang=no

Koseklut har jeg lyst å strikke :)
http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b17&d_id=27&lang=no

Kjøkkenkluter er veldig enkelt å strikke :) gode er de og :)
http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=139&d_id=38&lang=no

Dåpskjolen her har jeg veeeeldig lyst å strikke, men ser litt vanskelig ut, og trengs sikkert mye tålmodighet :)
http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b11&d_id=31&lang=no

for mye å strikke og for lite tid:)

Altså.. Forventet ikke at du (eller noen hehe) skal huske/vite. Mn dét tenkte jg ikke på da jg skrev :p

Jeg har migrene, og den blir voldsom under sv.skap. Den eneste måten å forebygge er å ta det med ro, sove mye og unngå stress. Hadde nettopp ei ukes 'kule' med anfall nå. Jeg greier bare såvidt å ta vare på mg selv når det står på, og får mange dager 'hangover' når anfallet slipper. Og nå kommer de oftere og oftere, og blir kraftigere for hver gang. Det sliter fysisk og psykisk på kroppen.. Jeg var vel både skrapa (gått ned noen kg) og bleik da jg var hos legen i dag.

Det er jo ikke no vits å gi full gass for å jobbe når det går så hardt utover kroppen. Det er bare at det sitter så langt inn, vil liksom greie å holde ut!! :p mn nå, når det er bestemt, kjenner jg at det er heelt greit å roe ned tempo litt :)

Aaah det forstår jeg godt! Tror vi er litt av det samme type arbeidsjernet vi to ;)
Da jeg var hos legen sist og begrunnet hvorfor jeg ønsket fysio-henvisning sa jeg at jeg trengte tips til trening slik at jeg kunne fortsette å gi 150 % på jobb og jobbe ut august (har fire uker ferie i juli da!). Da lurte han på hvorfor jeg måtte gi 150 %. Og da sa jeg unnskyldende at det klarer jeg ikke lenger, nå gir jeg bare 120%... haha...

Nei, helt seriøst- man må ta vare på kroppen nå, og jeg har tenkt mye på at dersom jeg ikke tar det litt mer med ro på jobben, så blir jo sommerferien min ødelagt også! Og jeg skal faktisk til Legoland og Badeland og festival i sommer :D

Godt du har en lege som setter ned foten :) Kunne ønske eg og hadde det :(

Da blir det strikking! :D takk, linda86 :)

Hehe - viktig å gi 150% ja! Det er uvant og vanskelig å snu om når en er vant til å gi gass! Mn mååå prøve å huske at jg skal ta vare på både bebi i magen, storebror og kjærste også. :) du må roe ned de siste 20% du også, smartemedbarn! Det holder med 100% ;)

Godt du har en lege som setter ned foten :) Kunne ønske eg og hadde det :(

(Lett for meg å si nå, men....) Hvis legen ikke gjør det, må du gjøre det! Vi er jo ikke med i en konkurranse.. Ta vare på deg selv og bebisen <3

Uff skummelt med så kraftige kynnere! Blir du bedre når du jobber mindre eller?

nja.. får det når jeg er i ro og.. men merker det skikkelig når jeg er på jobb.. jobber som frisør.. dårlig arbeidsstilling, stressende hverdag. jobber hele tiden med klokka og den derre - nå er neste kunden din kommet..puuuh... så når jeg setter meg i bilen etter noen timer på jobb står magen i høyspenn.. gjør vondt :( hadde i tillegg premature rier forrige svangerskap.. så må passe på litt..

Jeg er 40% sykem på nåde...både legen og jordmor mener jeg bør være 100% sykem. Men jeg ønsker å jobbe litt til, prøver å holde ut til 1 juni. Har bekken og ryggplager.

Jeg har ikke sjans til å jobbe. Klarer så vidt å handle med mitt bekken og jeg jobber i barnehage.. Har vert sykemeldt lenge. Prøvde først gradert, men etter at jeg fikk låsning hver gang jeg jobbet, 3 ganger på rad og havnet på krykker hadde jeg ikke annet valg enn å sykemelde meg 100%. Synes det var ok iforhold til kollegaene mine, ikke kjekt for dem å plutselig bare være 2 på jobb. men for min egendel skal jeg innrømme at det var en psykisk knekk som jeg brukte litt tid på å komme meg opp fra...

Jeg er 40% sykemeldt og fritatt for tunge løft og jobber bare på dagtid. Jeg har litt blødninger og vondt i bekkenet. Du kan jo strikke, ordne bilder i album etc ;-)

Vi har jo samme yrke ed.. Jeg merker også at det starter å bli tungt! Bare det å reise seg 400 ganger i timen for å hjelpe elevene er tungt! Bekkenet skranter..

Samme her.. Men jeg hører ikke på de da heller :/

Vi har jo samme yrke ed.. Jeg merker også at det starter å bli tungt! Bare det å reise seg 400 ganger i timen for å hjelpe elevene er tungt! Bekkenet skranter..

Jeg er veldig glad i jobben min, mn jaggu ble jg sliten de siste ukene. Løpe mellom elever for å hjelpe så godt en kan.. Jeg hadde virkelig 'bestemt' meg for at det skulle gå bra denne gangen, mn neida.. :p Heldigvis er 'mine små' 16åringer i gode hender ;) Det hjelper MYE å vite det!! :)

Ta vare på dg selv du også, ikke bare tenk på elevene! :)

Bra legen satte ned foten da :) greit de kan være ganske kjedli å bRe gå hjemme, men vi må tenke på den lille inne i oss også :) er ikke såååå lenge igen ;) nyt dagene å ta vare på deg selv :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp